۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۷۷۳۲
معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

نفوذ پسابرجام مهم‌تر و خطرناک‌تر است/دشمن درصدد تغییر عقاید مردم ایران در نفوذ فرهنگی است

معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ما باید برای مقابله با نفوذ دشمن در کشور مانند سال‌های گذشته در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم و این را بدانیم نفوذ پسابرجام بسیار خطرناک‌تر و مهم‌تر است.
نفوذ پسابرجام مهم‌تر و خطرناک‌تر است/دشمن درصدد  تغییر عقاید مردم ایران در  نفوذ فرهنگی است
سرهنگ پاسدار عبدالحمید سعیدی معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در حاشیه همایش بسیج مهندسی چهارمحال و بختیاری و در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی با توجه به ماهیت ایدئولوژیک که داشته و نیز نفی استکبار و تائید استقلال همواره مورد تهاجم بوده است و تا به امروز دشمن هرآنچه را که به ذهنش رسیده علیه کشور ایران به کار بسته تا این انقلاب را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه همه طراحی‌ها و توطئه‌های دشمن برای از بین بردن نظام بوده اضافه کرد: جنگ تحمیلی، کودتاها، تهاجم‌های فرهنگی، ترورها و... همه و همه نقشه‌هایی است که دشمن در طول تاریخ برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران کشیده اما خوشبختانه در هیچ یک از این برنامه‌ها موفق نشده است.

دشمن برای نفوذ در ایران تغییر تاکتیک داده است


سعیدی به تغییر تاکتیک دشمن بعد از شکست در جبهه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که باید از طریق تعامل با جمهوری اسلامی ایران و نشستن پای میز مذاکره راهی برای ورود به کشور برای خود باز کند.

معاون اجرای سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: نفوذ از آن روزی که سلطه و سلطه‌گر وجود داشته بوده اما امروز روش آن تغییر کرده و درواقع پیچیده‌تر شده است.

سناریوی آمریکا برای ورود و نفوذ به ایران سه راهبرد دارد

وی با تاکید بر اینکه سناریویی که آمریکا از سال‌ها قبل برای نفوذ و بازگشت به ایران طراحی کرده است سه راهبرد دارد بیان داشت: این راهبردها شامل مهار، تغییر رفتار و تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران است و برای رسیدن به این اهداف با نهایت وجود در حال کار و تلاش است.

سعیدی بیان داشت: تهاجم فرهنگی سالیان سال است که آغاز شده و رهبر انقلاب از همان روزهای آغازین شروع این تهاجم وجود آن را گوش‌زد کردند اما برخی از آن به عنوان توهم فرهنگی یاد کردند ولی امروز بعد از گذشت چندین سال به حرف ایشان رسیده‌اند.

دشمن برای نفوذ به کشور پنج مرحله طراحی کرده است

معاون اجرای سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهامحال و بختیاری تاکید کرد: دشمن برای نفوذ به داخل کشور پنج مرحله مدنظر دارد که تحریم‌های اقتصادی را می‌توان یکی از آن‌ها دانست تحریم‌هایی که با هم‌افزایی فتنه‌گران داخلی و گرا دادن به دشمن با وسعت زیادی علیه ایران اجرا شدند و هدف آن‌ها ایجاد نارضایتی در مردم و نابودی کشور بود.

وی طراحی عملیات فریب استراتژیک را مرحله دوم برای نفوذ در کشور عنوان و ادامه داد: در این طراحی دشمن با باز کردن در باغ سبز عطشی مضاعف برای مذاکره ایجاد کرد و این درحالی بود در خوشبینانه‌ترین حالت تنها ۴۰ درصد از مذاکرات بر سر برداشتن تحریم‌ها بود.

سعیدی به سوق روند مذاکرات از کانال یک به کانال دو اشاره و خاطرنشان کرد: به این ترتیب مذاکره‌کنندگان از مدیران کل به وزراء و سپس به رئیس جمهور ارتقاء یافتند و به همه دنیا گفتند این تحریم‌ها بودند که باعث شدند ایران پای میز مذاکره بیاید درحالی که عملا چنین نبود.

وی ارائه مشوق به ایران و قرار دادن ایران را در مسیر ریل‌گذاری شده را از دیگر مراحل پروژه نفوذ دانست و یادآور شد: دشمن در پی آن است که اجازه ندهد تحت هیچ شرایطی ایران به عنوان کشور برتر منطقه مطرح شود و یکی از راه‌ها برای توقف حرکت روبه جلوی ایران محدودیت‌های موشکی است.

سعیدی تعیین سهم و نقش برای ایران از سوی آمریکا را مرحله آخر برای نفوذ در کشور عنوان و بیان داشت: ما باید برای مقابله با نفوذ دشمن در کشور مانند سال‌های گذشته در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم و این را بدانیم نفوذ پسابرجام بسیار خطرناک‌تر و مهم‌تر است.

باید مراقب نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی باشیم

معاون اجرای سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد: البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در این بین نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی بسیار مهم‌تر است چون دشمن در نفوذ فرهنگی درنظر دارد بین دولت، ملت و نظام فاصله بیاندازد و از همین‌رو مذاکرات را به مسائل غیرهسته‌ای می‌کشاند.

دشمن درصدد است در نفوذ فرهنگی عقاید مردم ایران را تغییر دهد

سعیدی با اشاره به اینکه دشمن درصدد است در نفوذ فرهنگی به کمک رسانه‌های خود عقاید مردم ایران را تغییر دهد اضافه کرد: پایبندی به اصل نه شرقی نه غربی در سیاست‌های خارجه، استقلال همه‌جانبه خصوصا استقلال فکری و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیاری از طرح‌های نفوذ را ناکام بگذارد چون نگاه به درون کشور یکی از راه‌های مقابله با دشمن است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۷:۵۷

27 Dec 2019