۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۳۵۷۴۲
امام جمعه لردگان/

مسئولين با احياي واحد هاي توليدي کوچک، اشتغال را به جامعه بازگردانند

امام جمعه لردگان گفت: همه بايد در زمينه وحدت در جامعه اسلامي تلاش کنند تا همه افکار به يک سمت و سو آن پيشرفت کشور و اسلام باشد و جلوي جهان خواري هاي دشمنان اسلام گرفته شود.
مسئولين با احياي واحد هاي توليدي کوچک، اشتغال را به جامعه بازگردانند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان، حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته، بالا رفتن سن ازدواج را يک آسيب تلقي کرد و گفت: بايد پدران و مادران زمينه ازدواج آسان را براي جوانان خود فراهم کنند.
وي در ادامه گفت: متاسفانه در حال حاضر به دليل برخي از مشکلات سن ازدواج در کشور ما بالا رفته که اين مسئله مي‌تواند موجب بروز آسيب‌هاي جدي شود.
وي افزود: توقعات بالا، مهريه‌هاي سنگين و تجمل گرايي را از جمله موانع ازدواج برشمرد و از خانواده‌ها خواست در زمينه ازدواج آسان جوانان را ياري کنند.
انصاري، بزرگترين گناه را قرار دادن شريک براي خداست دانست و گفت: همه بايد بدانند که خدا يکتاست و شريکي ندارد اما اثر و ذات خدا در بين مخلوقات وجود دارد که با کمي تدبر و دقت مي توان به وجود آن پي برد.
 
وي گفت: ماديات، زندگي، پول و ... نبايد به عنوان شريک براي خدا قرار داده شوند و بايد به اندازه نياز مورد استفاده قرار گيرند اما اگر از حد نياز خارج شوند و انسان را از ياد خدا دور کنند به عنوان شريک خدا ياد مي شوند که بسيار کار خطرناک و گناه بزرگي مي باشد.
 
سخنان و وصاياي امام (ره) راه گشا و حلال مشکلات جامعه است
انصاري در خطبه دوم، سخنان و وصاياي امام (ره) را راه گشا، حلال مشکلات و باعث افتخار و پيشرفت کشور دانست، همه بايد در اين زمينه تدبر نمايند تا بتوانند به سعادت دنيوي و اخروي دست پيدا کنند.
 
وي گفت: ما هميشه بايد خشم و کينه خود را نسبت به آمريکا نشان دهيم و هيچ موقع به آن اعتماد و اطمينان نکنيم زيرا آمريکا به حق دشمن و شيطان بزرگي براي جهان اسلام مي باشد که در همه ادوار تاريخ تمام تلاش خود را براي ضربه زدن به ما به کار برده است.
انصاري گفت: همه بايد در زمينه وحدت در جامعه اسلامي تلاش کنند تا همه افکار به يک سمت و سو آن پيشرفت کشور و اسلام باشد و جلوي جهان خواري هاي دشمنان اسلام گرفته شود.
 
انصاري در بخش ديگر سخنان خود به بيانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالى) در مراسم تنفيذ رياست جمهورى اشاره کرد: دولتمردان همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبدارى از محرومان مستضعف و اجراى احكام اسلام ناب و وحدت و عزت ملى و توجه به توانمندى‌ها و ظرفيتهاى عظيم كشور و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانى انقلاب اسلامى نمايند.
 
مشكلات، بيشتر جامعه از ناحيه مديريت است، نه تحريم‌
امام جمعه لردگان در خصوص حمايت از صنايع کوچک گفت: كشور الان در مسائل اقتصادى دچار مشكلات عمده‌اى است. عمده اين مشكلات هم ركود و مسأله اشتغال است .
 
 لزوم احياى چندصدهزار واحدهاى كوچك‌
حجت الاسلام انصاري با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پيرامون احياي صنايع کوچک اشاره داشتند: من بارها در سخنرانى‌ها تكرار كرده‌ام، مسؤولين عزيز كشور در زمينه مسائل اقتصادى بپردازند به واحدهاى توليدى كوچك و متوسّط. ما چند صدهزار از اين واحدها در كشور داريم. اين‌ها را احيا بكنند، اشتغال به‌وجود مى‌آيد.
 
 وي به 26 مرداد روز بازگشت اسوه هاي صبر و مقاومت به ميهن اشاره کردند و شهادت آيت الله مرواريد را نيز تسليت گفتند.
ايشان در پايان خطاب به شوراهاي شهر لردگان گفتند: شوراهاي شهر دنيا و آخرت خود را خراب نکنند و تصميمات درست و منطقي را اجرا نمايند و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهيد و هواي نفس را در تصميم گيري هاي خود کنار بگذاريد تا خدا از شما راضي و خشنود گردد.
انتهاي خبر/630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۰:۵۳

29 Dec 2019