۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۲۵۰۵۹
گزارشی از دیدار خانواده شهید "مجتبی صادق‌پور" با فرزند شهیدشان؛

خوابی که منجر به شناسایی «شهید گمنام» شد +عکس

صبح امروز خانواده شهید مجتبی صادق پور بعد از 34 سال با شهیدشان دیدار کردند. دیداری که با حضور اهالی محله دارالمومنین در بوستان نارنج منطقه 14 و با حضور مسئولین ارتش و شهرداری تهران برگزار شد.
خوابی که منجر به شناسایی «شهید گمنام» شد +عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز،خانواده شهید مجتبی صادق‌پور بعد از ۳۴ سال با شهیدشان دیدار کردند. دیداری که با حضور اهالی محله دارالمومنین در بوستان نارنج منطقه ۱۴ و با حضور مسئولین ارتش و شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم معنوی، یدالله صادق‌پور برادر شهید، با بیان اینکه برادرم در سال ۵۹ عضو ارتش شد، گفت: او دوران دانشجویی را در پادگان لویزان گذراند و در عملیات آزادسازی بستان شرکت کرد که شهید صیاد شیرازی آن را فرماندهی می‌کرد.


وی ادامه داد: برادرم انسان خوش قلب، مهربان و با گذشتی بود، با بچه‌های کوچک و ما که سن کمی داشتیم بسیار مهربان بود و وقتی از جبهه برمی‌گشت به همه اهل فامیل سر می‌زد.

صادقی‌پور آخرین دیدار با برادر را اینگونه روایت کرد: روزی که می‌خواست برای آخرین بار به جبهه برود انگار که از شهادتش باخبر بود و می‌دانست برگشتی در کار نیست هر چند قدم که برمی‌داشت پشتش را نگاه می‌کرد. گویی می‌دانست پا در راه شهدای کربلای ایران می‌گذارد و غریبانه به شهادت می‌رسد چنانچه ۳۴ سال در غربت ماند.

برادر سرگرد شهید صادقی‌پور از نحوه شناسایی و انتظار برای احراز هویت برادر می‌گوید: یک شب خواب دیدم که مراسم تشییع جنازه‌ای از طرف خانواده ما برگزار شده عده‌ای از مقامات کشوری و لشکری و نیز پدرم نیز در مراسم حضور داشتند؛ پدرم ۳ بار از یکی از مسئولین استانداری تهران بابت برگزاری باشکوه مراسم تشکر کرد.


بعد از دیدن خواب دیگر به خواب نرفتم تا اینکه فردا غروب از تلویزیون برنامه‌ای پخش کردند که در آن دو شهید گمنام در بوستان نارنج به خاک سپرده شدند. من و برادرم که شاهد مراسم بودیم حس کردیم یکی از این شهدا برادر ما است چون می‌گفتند یکی از شهدا در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسیده. لحظاتی را همراه برادرم پای تلوزیون گریه کردیم از خدا خواستیم که شهیدمان را به ما برگرداند.

به معراج‌الشهدا مراجعه کردم و از مسئولین معراج خواستم که این دو شهید گمنام را شناسایی کنند و آزمایش دی ان ای بگیرند و خوابم را برایشان تعریف کردم. مطمئن بودم که این شهید، شهید ماست.



دو ماه پیش جدی پیگیری کردم. در ایام عرفه در کربلا دعا کردم و از خدا خواستم برادرم را برگرداند. دو روز قبل در مراسمی در بهشت زهرا (س) حضور داشتم و همه شهدا را یاد کردم. چند لحظه بعد تلفن زنگ خورد و اطلاع دادند که می‌خواهند به منزل ما بیایند. پرسیدم شما که هستید که گفتند از معراج شهدا تماس گرفته‌اند و خبر دادند که شهید گمنام بوستان نارنج شهید ماست.

سرگرد شهید مجتبی صادقی‎‌پور متولد سال ۱۳۳۹ در سال ۵۹ به استخدام نیروی زمینی ارتش درآمد و با شروع عملیات فتح‌المبین در سال ۶۱ در پل کرخه به شهادت رسید. پیکر این شهید در ۲۵ اردیبهشت سال ۹۳ همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب(س) در بوستان نارنج به خاک سپرده شد و هفته گذشته پیکر این شهید از طریق DNA احراز هویت و به خانواده شهید اطلاع داده شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۰:۱۲

26 Jan 2020