۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۱۰۸۹
مادر شهيد سيد مهدي رفيعي:

عمر پسرم در نصف روز خلاصه شد، اذان صبح به دنيا آمد اذان ظهر شهيد شد

مادر شهید سید مهدی رفیعی در چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود سن و سال کم اهل عبادت و قرآن و نماز بود دوره هاي قرآن را شرکت کرده بود و مي خواست کلاس قرآن برگزار کند بدون تعارف مي گويم من نماز شب را بلد نبودم و از پسر نوجوانم ياد گرفتم. امانت دار و مردم دار بود.
عمر پسرم در نصف روز خلاصه شد، اذان صبح به دنيا آمد اذان ظهر شهيد شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مادر شهيد سيد مهدي رفيعي در مصاحبه با مشکات برين گفت: سيد مهدي در ۵ تير ماه سال ۱۳۴۹ چشم به جهان گشود.وي در دوران ابتدايي بسيار موفق بود و اين دوران را با نمرات عالي پشت سر گذاشت و بعد از آن وارد مدرسه راهنمايي شهداء شهرستان شهرکرد شد.در همين دوران بود که اگر ما برايش پوشاک مي خريدم مي گفت خجالت مي کشم آن ها را بپوشم و مي گفت بچه هايي هستند که آرزوي پوشيدن لباس جديد را دارند،پس اگر من کفش و لباس نو بپوشم آن بچه ها حسرت مي خورند و از اين امر امتناع مي کرد. بعد از اين دوران،مقطع دبيرستان را در مدرسه شهيد بهشتي شهرکرد ادامه داد.حدود دو سال از ادامه ي تحصيلش در اين مقطع مي گذشت که دايي اش شهيد شد.از آن پس مهدي به هيچ چيز جز جبهه فکر نمي کرد.بعد از آن در مهرماه سال ۱۳۶۵ به کلاس سوم راه يافت و در تاريخ ۱۳۶۵/۰۷/۰۸ راهي جبهه شد.او حدود سه ماه در جبهه حضور داشت و درعمليات کربلاي ۴ شرکت نمود و از ناحيه دست مجروح شد.و چند روز پس از معالجه دوباره به جبهه رفت و در عمليات کربلاي ۵ شرکت نمود و در نهايت بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر مبارکش به شهادت رسيد.

مادر شهيد رفيعي اظهار داشت: با وجود سن و سال کم اهل عبادت و قرآن و نماز بود دوره هاي قرآن را شرکت کرده بود و مي خواست کلاس قرآن برگزار کند بدون تعارف مي گويم من نماز شب را بلد نبودم و از پسر نوجوانم ياد گرفتم. امانت دار و مردم دار بود.

وي افزود: من را نه تنها به عنوان مادر بلکه به عنوان يک دوست خوب براي خود مي دانست پسر پر جنب و جوش و مهربان و خوش اخلاقي بود صبح جمعه موقع اذان صبح به دنيا آمد و ظهر جمعه موقع نماز ظهر شهيد شد مي توانم بگويم عمر پسرم در نصف روز خلاصه شد اذان صبح به دنيا آمد اذان ظهر شهيد شد.

وي با انتقاد از عدم توجه برخي خانواده ها به تربيت فرزندانشان تصريح کرد: اولين تربيت کننده فرزند خانواده است و بعد مدرسه و دانشگاه و اجتماع و اين خانوده است که فرزند را خوشبخت و يا بدبخت مي کند پس والدين لحظه اي از اين مسئوليت کوتاهي نکنند و سعي کنند با درک فرزندان خود رفيق خوبي برايشان باشند

وصيت نامه شهيد:

بسمه تعالي

بار خدايا، کمکم کن تا بتوانم حتي براي يک لحظه هم که شده کوله بار سنگين گناه را از دوشم بردارم تا لااقل يک لحظه طعم شيرين معصوميت را بچشم.چرا که از همان لحظه اي که خود را شناختم پيرو نفس شيطاني بودم.اي خدا تو بخشنده اي، اي خدا تو گناهان بنده ات را مي بخشي، به بخشايش تو ايمان دارم بارالاها ما را بيامرز که ديگر زانوهايمان ياري کشيدن بار سنگين گناهانمان را ندارند.اگر مردم ما گوش شنوا داشته باشند و اگر بخواهند به وصيت شهداء عمل نمايند بهتر است که به وصيت شهيداني که بيش از ما در پيشگاه خدا آبرو دارند عمل کنند.

البته اين نوشته من را نمي توان وصيت نامه خواند چون اعترافات تلخ من از گناهانم است.واي که چه قدر مشکل است،چگونه رويمان مي شود که در روز قيامت سرمان را جلو شهداي والا مقام بلند کنيم و در چهره آنان بنگريم؟؟؟!!!

اي خدا در آن لحظه جز تو به چه کسي مي توان دل بست…

اي کساني که من را دوست داريد، به جاي گريه و زاري در شبي که من را دفن مي کنيد دو رکعت نماز برايم بخوانيد.چون اين براي من از يک عمر گريه کردن بهتر است.اميد است که به اين عمل کنيد. ديگر عرضي ندارم و از همه اشخاصي که من را مي شناسند التماس دعا دارم و اميدوارم مرا حلال کنيد.

والسلام.

مشخصات شهيد:

نام و نام خانوادگي

سيد مهدي رفيعي

نام پدر

جلال

نام مستعار

 —–

تاريخ تولد

۱۳۴۹

محل تولد

شهرکرد

استان

چهار محال و بختياري

 

 وضعيت تحصيلي شهيد:

مقطع تحصيلي

دبيرستان

سال تحصيلي

۱۳۶۳-۱۳۶۴

شهر محل تحصيل

شهرکرد

آموزشگاه

بهشتي

شهرستان

شهرکرد

استان

چهار محال و بختياري

کارنامه ي عملياتي:

 

نام عمليات

منطقه عملياتي

تاريخ عمليات

مسئوليت در عمليات

۱

کربلاي ۴

اروند کنار

۱۳۶۵/۰۷/۰۸

کمک تيربارچي

۲

کربلاي۵

شلمچه

۱۳۶۵/۰۸/۰۷

کمک تيربارچي

 

آخرين عمليات:

نام عمليات

تاريخ شهادت

محل شهادت

تاريخ دفن شهيد

مفقود الاثر

کربلاي ۵

۱۳۶۵/۱۰/۲۶

شلمچه

—–

 —–



انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۲۶

4 Jan 2020