۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۵۹۷۹
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان:

روزه موجب تهذیب نفس و تقویت اراده انسان می‎شود

ماه مبارک رمضان، ماه تهذیب نفس و اصلاح درون است که باید رابطه خودمان را با خود درست کنیم به محاسبه نفس بپردازیم و سعی کرده رذایل و بدی ها را از خود دور و فضایل و خوبی ها را در خود تقویت کنیم.
روزه موجب تهذیب نفس و تقویت اراده انسان می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر با گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت: مبحث روزه در قرآن به صراحت آمده است و در آیه ۱۸۳ سوره بقره خداوند می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید روزه بر شما واجب شد همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرر و واجب شده بود برای اینکه پرهیزکار شوید.

وی افزود: قبل از ما ادیان دیگر هم روزه را داشته اند و خداوند دلیل این فریضه را پرهیزکاری عنوان کرده است.

ملک محمدی در خصوص فلسفه و فواید روزه گفت: روزه اراده انسان را قوی می کند و تمرین اراده و تعدیل غریزه ها و هوای نفس است و روزه در برقراری مساوات بین فقیر و غنی موثر است و همگان طعم گرسنگی و تشنگی را می چشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: روزه داری اثرات بهداشتی و درمانی موثری را دارد بعد از ۱۱ ماه خورد و خوراک یک ماه به معده مرخصی و استراحت داده می شود.

ملک محمدی اذعان داشت: طبق تحقیقات دانشمندان روزه درمان بسیاری از امراض از جمله کم خونی، ضعف روده ها، نقرس، رماتیسم، بیماری های کلیه و کبد و موارد دیگر است.

وی تصریح کرد: سه نوع روزه داریم روزه عام که همین امساک از خوردن و آشامیدن و مبطلات روزه است، مرتبه بالاتر روزه خاص است که البته فلسفه اصلی روزه هم این مرحله است که فرد ضمن پرهیز از مبطلات روزه از گناهان و اعمالی که اثر روزه را کم می کند می پرهیزد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: مرحله اصلی و ارزشی روزه خاص الخاص یا اخص است این روزه درجه ای است که فرد نه تنها گناه نمی کند بلکه فکر گناه هم به ذهنش خطور نمی کند و این مرحله مختص اولیای الهی و عرفاست.

وی گفت: این ماه، ماه گفتگوی با خدا ماه قرآن و نماز است و ماه ارتباط با خداست و چه خوب است که ما در این ماه ارتباطمان با مردم را هم درست کنیم و دست دیگران و نیازمندان را بگیریم.

ملک محمدی تاکید کرد: البته این ماه ماه تهذیب نفس و اصلاح درون است که باید رابطه خودمان را با خود درست کنیم به محاسبه نفس بپردازیم و سعی کنیم رذایل و بدی ها را از خود دور و فضایل و خوبی ها را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۰:۵۷

31 Dec 2019