۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۰۶۳۹
یادداشت

پذیرش FATF، قلع و قم کردن محور مقاومت و زیر سوال بردن سیستم دفاعی کشور

دولت شفاف‌سازی کند هدف از امضای تفاهم نامه FATF (تفاهم نامه ای که در سال 1989) برخی کشورهای غربی تحت عنوان مبارزه با پول شویی مالی از آن یاد می کنند) چیست ؟
پذیرش FATF،  قلع و قم کردن محور مقاومت و زیر سوال بردن سیستم دفاعی کشور

به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛

دولت شفاف سازی کند هدف دولت در مورد امضای تفاهم نامه FATF ( تفاهم نامه ای که در سال 1989 برخی کشورهای غربی تحت عنوان مبارزه با پول شویی مالی از آن یاد می کنند ) چیست ؟

در واقع محور اصلی fatf مقابله با گروه های مقاومت می باشد که در سال 1989 آمریکا، فرانسه، انگلستان و چند کشور اروپایی دیگر آنرا تاسیس کردند و تا امروز 35 کشور عضو این سازمان می باشند که عربستان و رژیم صهیونیستی این معاهده را نپذیرفته و حتی روسیه  نیز عضو این سازمان نمی باشد و در بین کشورهای آسیایی چین ، کره جنوبی و ژاپن آن را پذیرفته اند آنهم برخی از آنها فقط عضو ناظر می باشند و تعهدی در این قبال ارائه ندارند.

 در بحث مبارزه با پولشویی در واقع آن چه که غرب از آن بعنوان تروریسم و پولشویی می داند و آنچه که خود تعریف نموده است به اعضای آن ارائه می دهد و باید براساس آن عمل کنند لذا در واقع هدف تاسیس این سازمان فشار به گروه های مقاومت می باشد .

کارشناسان معتقداند که دولت ایران اگر بدون در نظر گرفتن مصالح کشور به صورت کلی این معاهده را امضاء و عضو شود، در واقع یک خودزنی استراتژیک بوده و می تواند نوعی کارت دعوت به گروه های تروریسی و داعش به داخل کشور باشد، چرا که طبق دکترینی که غرب از تروریسم دارد نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران، حذب الله لبنان و گروه های مقاومتی که از کیان کشور خود دفاع می نمایند جزء تروریسم می باشند.

در بعد امنیتی نیز بیانگر این بوده که تمام اطلاعات مالی کشور در اختیار این سازمان قرار می گیرد و در واقع این زیبنده کشور مستقل نمی باشد که اطلاعات مالی و پولی خود را در اختیار بیگانگان قرار داده و چه بسا که این اطلاعات بدون شک در اختیار سرویس های جاسوسی اطلاعاتی بیگانه قرار گرفته و اصول حاکمیتی یک کشور را زیر سوال می برد و می تواند در بعد امنیتی از قبیل بحث های موشکی و نظامی و همچنین در بعد اقتصادی کل سیستم کشور را به مخاطره انداخته و چنانچه اطلاعات امنیتی واقتصادی در اختیار طرف غربی قرار گیرد راهکارهای فشار اقتصادی از قبیل چگونگی تحریم و... در اختیار آنها قرارمی گیرد و نقاط قوت و ضعف اقتصادی برای سازمان مشخص می شود . کما اینکه در بحث مذاکرات هسته ای ما شاهد لو دادن برخی اطلاعات محرمانه از طریق آژانس بودیم و هیچ اهرمی نیز جهت توقف آن در اختیار نداشتیم و صرفاً با یک کلمه پی گیری هستیم بسنده کردیم .

انتهای یاداشت/630 ل

مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۶:۵۰

1 Feb 2020