۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۹۳۸۹
زنگ خبر گزارش مي‌دهد؛

مطالبات جدي مردم شهرستان بن در زمينه بهداشت و درمان

شهرستان بن نياز به ايجاد مراکز درماني تخصصي و تجهيزات پزشکي دارد،که يکي از مهمترين مطالبات و دغدغه هاي مردم بن موضوع بيمارستان،است
مطالبات جدي مردم شهرستان بن در زمينه بهداشت و درمان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  زنگ خبر، در زمينه بهداشتي و درماني در سطح شهرستان بن مشکلات زيرساختي وجود دارد که بايد مسئولان براي حل اين مشکلات و برآورده شدن نيازهاي مردم با همدلي قدم بردارند.

در شهرستان بن علي‌رغم اينکه يک مرکز بهداشتي درماني شبانه‌روزي وجود دارد اما باتوجه به جمعيت بالاي اين شهرستان براي خدمات درماني و پزشکي اين مرکز کفايت نمي‌کند و تاسيس بيمارستان از ضروري‌ترين اقدامات براي اين شهرستان مي‌باشد.

اين شهرستان نياز به ايجاد مراکز درماني تخصصي و تجهيزات پزشکي دارد و يکي از مهمترين مطالبات و دغدغه‌هاي مردم موضوع بيمارستان، شهرستان بن است.

از مطالبات جدي مردم شهرستان بن در زمينه بهداشت و درمان تاسيس يک بيمارستان براي جمعيت اين شهرستان و تسريع در ارتقاء مرکز بهداشتي بود که در سال‌هاي اخير يک مرکز بيمار بستر در اين شهرستان افتتاح گرديد ولي تنها خدماتي که در اين مرکز ارائه مي‌شود تنها، خدمات اورژانس است و محلي براي بستري موقت بيمارها وجود ندارد.

باتوجه به اينکه مرکز بهداشت بن، از نظر ساختماني بسيار مجهز و پيشرفته مي‌باشد ولي از نظر تجهيزات براي بستري بيمار موقت هيچ امکاناتي وجود ندارد.

در اين شهرستان در خصوص خدمات درماني مشکلات زيادي وجود دارد به طوري که حتي براي کوچک‌ترين عمل‌ها بايد به مرکز استان (شهرکرد) مراجعه کرد؛ و اين کار علاوه‌بر هزينه‌هاي بالا، خطرات جاده‌اي زيادي دارد.

شهرستان بن نيازمند نگاه ويژه مسئولان استاني و کشوري جهت ارتقاء سطح کيفي و کمي خدمات ارائه شده به مردم است در اين مقوله به موضوع بهداشت، درمان و خدمات پزشکي اشاره مي‌شود.

نبود مطب‌هاي شخصي دندان‌پزشکي و پزشک متخصص دهان و دندان

عدم وجود مطب‌هاي شخصي دندان‌پزشکي و پزشک متخصص دهان و دندان فقط در شهر بن يکي ديگر از مشکلات بهداشتي در اين شهرستان است و خدمات دندان‌پزشکي تنها در مرکز بهداشتي درماني شبانه‌روزي شهرستان بن انجام مي‌شود و آن هم فقط کشيدن دندان که  تعداد افرادی که برای کشیدن دندان می‌توانند در این مرکز خدمات دریافت کنند، ۱۵ نفر در روز است و هيچ‌گونه خدمات دندان‌پزشکي ديگري در اين مرکز ارائه نمي‌شود.

عدم و جود پرسنل براي تزريقات

تزريقات و پانسمان مرکز بهداشتي شبانه‌روزي شهر بن تماما توسط پرستار زن انجام شده و عدم وجود پرستار آقا براي تزريقات و پانسمان آقايان مشکلات خاص خود را به وجود آورده است.

نبود پزشک قانوني، دفن متوفیان را به تاخیر می‌اندازد

نبود پزشک قانوني در سطح شهرستان بن يکي ديگر از مشکلات است که در مواقعی که فردي فوت مي‌شود، چندين روز مي‌بايست در بيمارستان‌هاي مرکز استان بماند تا بعد از رسيدگي پزشک قانوي و رسيدن جواب، اين فرد فوت شده دفن شود.

با وجود مجهزترین لوازم رادیولوژی در بن اما این شهرستان از نبود رادیولوژی رنج می‌برد

به گفته مسئولين تمامي تجهيزات مورد استفاده در بحث راديولوژي از بهترين و مجهزترين نوع تجهيزات خريداري شده و در مرکز بهداشتي درماني شهرستان بن نگهداري مي‌شود، ولي استفاده نمي‌شود و بيماران حتي براي يک شکستگي ساده مي‌بايست به مرکز استان مراجعه کنند.

بیمارانی که در شهرستان ویزیت می‌شوند داروخانه‌ای برای تهیه دارو ندارند

نبود داروخانه شبانه‌روزي در سطح شهرستان که واقعا بعضي اوقات مشکلات زيادي را ايجاد مي‌کند. در مرکز بهداشتي درماني، پزشک هست و بيمار ويزيت مي‌شود ولي داروخانه‌اي براي تهيه دارو وجود ندارد و دارو را مي‌بايست از جايي ديگر تهيه شود و بيماران اين شهرستان خصوصاً بيماران نيازمند شديداً از مسئله درمان و دارو رنج مي‌برند.

نبود بخش زنان و زايمان مشکل‌آفرین برای خانواده‌های بنی

نبود بخش زنان و زايمان در اين شهرستان مشکلات زيادي را به وجود مي‌آورد، چه براي زنان باردار و چه براي خانواده‌هاي‌شان که بايد مسافت ۳۰ کيلومتري را طي کرده و در بيمارستان‌هاي مرکز استان زنان را بستري نمايند که استرس زايمان يک طرف و استرس طي مسير تا بيمارستان يک طرف.

نبود مرکز مشاوره ازدواج

باتوجه به ثبت ازدواج‌هاي زياد و نبود مرکز مشاوره در این شهرستان زوج‌هاي جوان مي‌باسيت براي مشاوره به مرکز استان مراجعه نمايند.

صدور جواب‌هاي آزمايش‌هاي تخصصي در مدت ۴ الي ۵ روز

باوجود اينکه به تازگي بخش آزمايشگاهي مرکز بهداشتي درماني بن آغاز به کار کرده است و به قسمت خصوصي واگذار شده ولي صدور جواب‌هاي آزمايش‌هاي تخصصي مدت ۴ الي ۵ روز به طول مي‌انجامد که اين خود معضل و مشکلات زيادي را ايجاد مي‌کند.

نبود سردخانه

سردخانه‌اي در غسال‌خانه شهر بن نصب شده اما متاسفانه هيچ‌گونه خدماتي به مردم نمي‌دهد و مسئولين مربوط مي‌گويند که درحال‌حاضر آماده استفاده نمي‌باشد.

جمع‌آوري نامناسب زباله

جمع‌آوري اصولی زباله‌هاي عفوني مرکز بهداشتي درماني و دفن آنها ضرورت بسياري دارد و به منظور کاهش بيماري‌هاي عفوني شهرستان بن زباله‌هاي عفوني بيمارستاني بايد توسط دستگاه‌هاي مناسب بي‌خطرسازي و ضدعفوني و سپس در فضايي مناسب دفن شوند.

اما زباله‌هاي مرکز بهداشتي درماني بن يک روز درميان جمع‌آوري مي‌شود، درصورتي که بايد اين زباله‌ها روزانه جمع‌آوري شود.

فاضلاب شهري


فاضلاب‌هاي شهري که در سطح معابر شهر و جوی‌هاي آب روان هستند، باعث بيماري‌هاي عفوني در شهر و خانواده‌ها شده و نه تنها از نظر بهداشتي اين مشکل وجود دارد بلکه بسيارجلوه ناخوشايندي به شهر مي‌دهد.

وجود حيوانات مزاحم در سطح شهر


وجود سگ‌هاي گله و ولگرد در سطح شهر که هم باعث بيماري و هم باعث رعب و وحشت زنان و کودکان مي‌شوند و با وجود تلاش‌هايی از سمت شهرداري براي نابودي اين حيوانات وحشي باز هم شاهد اين جانواران در سطح شهر هستيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۶:۵۷

30 Dec 2019