۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۸۳۸۹
سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي چهارمحال و بختیاری:

صرفه جويي 75 ميليون ليتر بنزين در چهارمحال و بختياري

سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي چهارمحال و بختیاری از صرف جويي 75 ميليون ليتر مصرف فرآورده بنزين در استان چهارمحال و بختياري خبر داد.
صرفه جويي 75 ميليون ليتر بنزين در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ ساسان تیموری سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اذعان داشت: مقدار ۷۵ میلیون و ۶۰۳ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در جایگاه های عرضه سوخت CNG تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان در ده ماهه سال ۹۶ به مشتریان عرضه شده است که این مقدار مصرف سوخت پاک دراستان در مقایسه با مدت مشابه درسال قبل رشد ۸/۱ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: به ازای این مقدار گاز طبیعی فشرده سی ان جی مصرف شده در این بازه زمانی حدود ۷۵ میلیون لیتر بنزین موتور اعم ازبنزین معمولی وبنزین سوپر در استان صرفه جویی شده است.

تیموری افزود: با توجه به فروش فرآورده نفت سفید به مقدار ۱۲ میلیون و ۸۳۲ هزار لیتر در ده ماهه سال جاری کاهشی ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه درسال قبل نشان می دهد که از تلاش مستمر مسئولین و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان در راستای تبدیل سوخت و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای مصرف نفت سفید درسطح استان با همکاری شرکت گاز استان حکایت دارد.

تیموری اذعان داشت: در همین بازه زمانی مقدار ۲۴۱ میلیون و ۸۸۴ هزار لیتر بنزین مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته میزان فروش بنزین موتور اعم از بنزین معمولی و بنزین سوپر مقدار ۴/۹ درصد افزایش داشته است وی علت عمده افزایش مصرف بنزین را ترددهای استانی و رشد مسافرت ها به استان به علت وضعیت مناسب آب و هوایی در نیمه اول سال جاری عنوان کرد.

این مقام مسئول همچنین از عرضه ۲۰۶ میلیون و ۸۴۵ هزار لیتر نفت گاز در سطح استان در مجاری عرضه سوخت به خودروهای درون و برون شهری و مصرف کنندگان عمده در همین مدت خبر داد و ضمن اعلام ۵/۴ درصد افزایش مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت علت این افزایش مصرف رشد ترددهای وسایل حمل و نقل عمومی وافزایش تقاضای سوخت نفگاز توسط مصرف کنندگان عمده با توجه به برودت هوادر ماه های اخیر بوده است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری افزود: در ده ماهه سال جاری فروش نفت کوره به مقدار ۵ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر در استان ۵/۳۷ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته که علت آن افزایش مصرف کارخانه ها و برداشت سوخت دوم مصرف کنندگان عمده خصوصاً کارخانه سیمان در فصول سرد سال جاری باعث افزایش مصرف نفت کوره در استان بوده است.

انتهای پیام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۱:۴۸

4 Jan 2020