۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۹۸۲۹
مديرکل راه شهرسازي استان چهارمحال و بختياري

20 ميليارد تومان اعتبار براي بهره‌برداري از تونل دشتک/پروژه 13 ساله فارسان به دشتک همچنان ادامه دارد

مديرکل راه شهرسازي استان چهارمحال و بختياري در سفر به شهرستان فارسان گفت: اعتبار تونل دشتک فارسان 40 ميليارد تومان است. اگر بتوانيم 20 ميليارد دوم را جذب کنيم اين پروژه در سال آينده به بهر برداري مي‌رسد.
20 ميليارد تومان اعتبار براي بهره‌برداري از تونل دشتک/پروژه 13 ساله فارسان به دشتک همچنان ادامه دارد
به گزارش جهانبین نیوز، 13 سال از شروع طرح جاده فارسان-دشتک مي‌گذرد و طبق قول و قرارها و وعده‌هايي که مسئولان استانداري و اداره راه و شهرسازي استان داده بودند، بايد پروژه موردنظر نا نيمه اول سال 94 افتتاح مي‌شد اما اين موضوع تحقق‌نيافته است.

             
داريوش حسيني، مديرکل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: مسير ارتباطي فارسان به دشتک که طول مسير حدوداً ۲۷ کيلومتر مي‌باشد. اعتباري که براي اتمام اين پروژه پيش‌بيني‌شده حدود ۴۰ ميليارد تومان در نظر گرفته‌شده کل مسير حدود ۹۰ کيلومتر راشکافي انجام‌شده قسمتي از مسير ابنيه فني انجام‌شده است.

وي افزود: درواقع تونلي که در مسير مي‌باشد ۱۵۵۰ متر که توسط جهاد نصر انجام‌شده و فقط کار لاينين آن باقي‌مانده است. اگر وضعيت اعتباري امسال به شکلي باشد و پيگيري انجام‌گرفته شود و مبلغي به اين پروژه اختصاص داده شود امسال ما بتوانيم خروجي تونل را به بهره‌برداري برسانيم.

وي تصريح کرد: از سال ۸۴ شروع پروژه بوده تا امروز حدود ۲۰ ميليارد تخصيصي داشته است که اگر اين ۲۰ ميليارد و دوم هم بتوانيم پيگيري کنيم و امسال بخشي از آن تأمين ‌کنيم پروژه تا سال آينده  به بهره‌برداري مي‌رسد.

          

علي کاظمي باباحيدري، نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينکه کل برآورد انجام‌شده براي جاده دشتک بين ۴۰ تا ۴۵ ميليارد تومان است و حدوداً ۵۰ درصد کار انجام‌گرفته است.

وي تصريح کرد: امسال اعتبار هشت و نيم ميليارد تومان ديده‌شده است اما با توجه به صحبت‌هايي که انجام شد قرار است که  از طريق بهينه‌سازي مصرف سوخت ماده ۱۲ وزارت نفت و وزارت راه اعتباري را دريافت کنيم.

وي اظهار داشت: اميدوارم که يک بخش آن امسال مورد  بهره‌برداري قرار بگيرد و در مرحله آسفالت هم صورت گرفته شود تا در ادامه کار هم قسمت بعدي کمک کنيم و اعتباري به آن تخصيص داده شود درمجموع بتوانيم در سال آينده به‌طور کامل اين جاده مورد بهره‌برداري و در اختيار مردم قرار بگيرد.

کلنگ احداث جاده دشتک-فارسان در سال 84 زده شد و انتظار مي‌رفت با توجه به اينکه کل مسير اين جاده کوهستاني و ۹۰ درصد سنگلاخي است، عمليات کمي طول بکشد.

با احداث اين تونل راه ارتباطي شهرکرد به استان خوزستان 45 کيلومتر کوتاه‌تر مي‌شود.

شهرستان فارسان در فاصله 35 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۰:۰۵

27 Dec 2019