۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۵۸۶۹

با حضور جوانان در مساجد، محلات بيمه مي‌شوند

هر مسجدي که در آن جوانان حضور چشمگيري داشته باشند و در آن فعاليت کنند، آن مسجد و محله پيرامون آن بيمه مي‌شوند.
با حضور جوانان در مساجد، محلات بيمه مي‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، جايگاه والاي مسجد و اهميت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌هاي ديني و منابع و مستندات قرآني و روايي بر کسي پوشيده نيست.عليرغم اهميت مسأله ، در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات در گروه هاي سنّي مختلف از جمله جوانان و نوجوانان با دو گروه مواجه هستيم ، گروهي که اهل مسجد و جماعات هستند و در هر شرايطي حضور در جماعات و مساجد را بر خود وظيفه مي‌دانند و گروهي که متاسفانه در مساجد و جماعات به علل مختلف حضور نمي‌يابند.

حال با توجه به اينکه کليه آموزه هاي ديني در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات که بر گرفته از کتاب الهي روايات و سيره معصومين (ع)است ؛ با فطرت انسان ها همسو بوده و مطابقت دارد بنابر اين شکّي نيست که مي توان با به کار گيري روش ها و راه هاي متناسب ، بخش اعظمي از جوانان و نوجوانان مسلمان جامعه اسلامي را به اين امر مهم جذب مي کرد.

بي ترديد براي جذب جوانان و حضور آنها در مسجد و جماعات هم موانع مختلف و هم راه کارهاي مختلفي متصور است که اين موانع و همچنين راه کار ها مي توانند جنبه هاي فردي ، خانوادگي و محيطي داشته باشند.



فرهنگ سازي لازمه حضور جوانان در مساجد

مسئول رسيدگي به امور مساجد چهار محال و بختياري گفت:براي حضور جوانان در مساجد لازم است فرهنگ سازي لازم و کافي صورت گيرد و اين امر مهم از خانواده بايد شروع شود.

عليرضا ملک محمدي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به اينکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باهم فرق دارند اظهار کرد: حضور جوانان در برخي از مساجد خوب ، برخي متوسط و برخي ضعيف است.

وي با اشاره به اينکه از جوانان انتظار مي رود که وقت بيشتري را در مساجد بگذرانند تصريح کرد: براي جذب جوانان در مساجد بايد فرهنگ سازي بيشتري صورت گيرد.

ملک محمدي ادامه داد: کساني که حضور پررنگي در مساجد دارند مي توانند براي جذب جوانان ارزش يابي نموده تلاش زيادي کنند.

وي با بيان اينکه حضور جوانان در مساجد از ارزش بسيار بالايي برخوردار است بيان داشت: ما بايد به جوانان و نوجوانان آگاهي هاي لازم را در خصوص تمامي مسائل ديني و ارزش هاي اسلامي بدهيم.

مسئول رسيدگي به امور مساجد چهار محال و بختياري گفت: يکي از اهداف اصلي شوراي هماهنگي مساجد پيش بيني حضور جوانان و نوجوانان در اين شورا است.

ملک محمدي يادآور شد: طرح پيوند نوجوانان و جوانان با مساجد در حال انجام است.

وي بيان داشت: طرح پيوند جوانان و نوجوانان به مرور در نماز جماعات شروع و کم کم اين طرح گسترش داده شود.

ملک محمدي با تاکيد بر اينکه ارزش و اهميت حضور در مساجد را براي جوانان بايد تفهيم کرد اذعان داشت: آگاهي بخشي را بايد افزايش داد و لازم است به جوانان ثابت کرد که حضور آن ها در مساجد خير دنيا و آخرت را براي آن ها خواهد داشت.

وي يادآور شد: خانواده ها نيز بهترين موردي هستند که مي توانند به فرزندان خود ثواب حضور در مساجد را تشريح کرده و آن ها را براي اين کار تشويق کنند.



جوانان با اجراي برنامه هاي فرهنگي در مساجد مقابل تهديدات جنگ نرم ايستادگي کنند


امام جمعه هفشجان گفت: حضور جوانان در مساجد موجب مي شود که راه درست را از خطا تشخيص داده و در مقابل توطئه هاي دشمن قد علم کنند.

حجت السلام و المسلمين سيد حسن جلالي اظهار کرد: جوانان نيايد بگذارند صف هاي نماز جماعات کوتاه و کم باشد و هرچقدر اين صف ها را طولاني تر کنند به اهداف روشن تري دست خواهند يافت.

وي تصريح کرد: پايگاه نماز جمعه پايگاهي است که مسائل و مشکلات دنياي مردم و مسائل معنوي و ديني مردم را مطرح مي کند.

وي از مردم خواست در تقويت نماز جمعه بکوشند و اجازه ندهند که مساجد خلوت شود.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۳:۰۰

20 Jan 2020