۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۴۸۹۹
امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

هیچ نقطه گلوگاهی در بخش شناسایی و کشف با دستیابی به سامانه "قدیر" نداریم

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء گفت: هیچ نقطه گلوگاهی با دستیابی به سامانه راداری برد بلند"قدیر" در بخش کشف و شناسایی نداریم.
هیچ نقطه گلوگاهی در بخش شناسایی و کشف با دستیابی به سامانه "قدیر" نداریم
به گزارش جهانبین نیوز، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) امروز دوشنبه در حاشیه رونمایی از سامانه دارای برد بلند "قدیر" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سایت راداری قدیر متعلق به پدافند هوایی کل کشور است و از تکنیک‌های تشدید فرکانس به هم پیوسته و دیجیتال استفاده می‌کند، گفت: این رادار از نوع جستجو و کشف اهداف به صورت سه بعدی با برد بیش از هزار کیلومتر بوده که به دست متخصصان جوان سازمان تحقیقات و خودکفایی هوافضای سپاه طراحی، تولید و مستقر شده است.

وی افزود: زمانی در کشور رسیدن به چنین رادارهایی گلوگاه علمی بود، اما در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام(ره) که فرمودند ما می‌توانیم در جمهوری اسلامی ایران به این باور برسیم که در تکنولوژی‌های خاص چیزی کمتر از کشورهای صنعتی پیشرفته نداریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه داشتن چنین رادارهایی با خرید از کشورهای صنعتی صورت می‌گرفت، تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ و تهدیدهای بی‌شمار همواره سامانه‌های دفاعی و پدافندی را که خط مقدم دفاعی در برابر تهاجمات احتمالی هوایی است، تقویت کرده و می‌کنیم.

امیر اسماعیلی ادامه داد: مشابه رادار برد بلند قدیر که توسط هوافضای سپاه طراحی، تولید و مستقر شده، سامانه‌های راداری شهاب و ثامن را نیز که توسط جوانان قرارگاه خاتم‌الانبیاء طراحی، تولید و مستقر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سامانه‌های پدافندی دژ‌های مستحکم و لایه‌های دفاعی هستند، تاکید کرد: اگر قرار است در برابر حملات هوایی مقابله به مثل کنیم باید از تکنیک‌های پیشرفته که یکی از آنها استفاده از فرکانس‌های مختلف در سامانه‌های راداری است که ما از این توانمندی برخوردار هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در خصوص ویژگی‌های سامانه راداری برد بلند قدیر، گفت: سامانه قدیر به جهت بهره‌گیری از سیگنال پایین برای جنگ الکترونیک بسیار مقاوم است. قابلیت کشف آن توسط موشک‌های رادار گریز بسیار پایین بوده و از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های منحصر به فرد نیز برخوردار است.

امیر اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: با دستیابی به سامانه راداری برد بلند قدیر و استفاده از آن از شبکه یکپارچه پدافند کشور در بخش شناسایی و کشف هیچ نقطه‌ گلوگاهی نداریم.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۰:۳۲

30 Dec 2019