۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۹۸۴۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نهم دی ماه عرصه ای عظیم است که باید برای همیشه زنده بماند

نهم دی ماه عرصه ای عظیم است که باید برای همیشه زنده بماند و در همین راستا هر کس در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارد باید هر چه می تواند این واقعه را زنده نگه دارد و مردم را در خصوص حقیقت های درون نهم دی آگاه کند
نهم دی ماه عرصه ای عظیم است که باید برای همیشه زنده بماند

به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ، در نشست ماهانه استان چهارمحال و بختیاری ، ائمه جمعه را سنگرداران ، تلاشگران و مروجین اسلام ناب و فرهنگ اسلامی ، احکام قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه دانست.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۹ دی ماه ، توجهات و عنایت های ویژه خدای متعال در حق نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و تصریح کرد: خداوند متعال در هر مقطعی از انقلاب اسلامی که دشمنان نقشه و توطئه هایی علیه این نظام تدارک دیده اند را خنثی و به خودشان برگرداننده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خنثی شدن فتنه لیبرال ها و ملی مذهبی ها در اوایل شکل گیری انقلاب به وسیله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ، آشکار و رسوا شدن چهره خبیث و پلید بنی صدر و خنثی شدن فتنه منافقان و نقش برآب شدن تمام فتنه ها و توطئه های دشمنان را به واسطه لطف و عنایت های خدای متعال در حق نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی از ایستادگی و مقاومت ملت در هشت سال جنگ تحمیلی و خنثی شدن فتنه حمله نظامی دشمن علیه انقلاب به عنوان یکی دیگر از توجهات خاصه خدای متعال به جمهوری اسلامی ایران یادکرد و گفت: فتنه حمله نظامی دشمن نیز به واسطه رهبری ها و هدایت های بی بدیل حضرت امام خمینی و پیروی مردم از ولایت نقش بر آب شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ضمن تیین ابعاد گوناگون فتنه امروز دشمن ، ایجاد معجونی در هم آمیخته از اسلام و مدرنیته با هدف تامین منافع دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران را فتنه امروز دشمن علیه انقلاب دانست.

وی افزود: افرادی که نگاه درست به حقیقت انقلاب نداشته و واقعیت ها اسلام ناب به معنای واقعی کلمه را به خوبی درک نمی کنند در همه دوران ها تلاش کردند که اسلام و آنچه که به عنوان ارزش اسلامی یاد می شود را در جامعه کم رنگ و ناچیز جلوه بدهند و در عین حال سوغات های غربی را بر کشور و جامعه تحمیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تلاش برای مخدوش کردن چهره حقیقی و راستین انقلاب را هدف اصلی دشمن از تحمیل سوغات غرب بر کشور دانست و گفت: دشمنان در طراحی فتنه ۸۸ نیز به دنبال تحقق این امر مهم بودند تا جایی که با امیدواری فراوان تلاش کردند با ایجاد یک انقلاب مخملین و روی کار آوردن افراد منتصب به خودشان تا حدودی هر چند اندک منافع خودشان را از نظام اسلامی تامین کنند.

وی ورود سوغات پر رزق و برق غرب به داخل کشور را مساوی با تامین منافع غربی‌ها از نظام اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه این گونه روی آوردن به بیگانه و جای پا باز کردن دشمنان درنظام اسلامی مغایر با عمق آموزه های اسلام و اهداف امام خمینی (ره) است گفت: به لطف الهی و به برکت بصیرت و هوشیاری مردم فتنه ای که با هدف تامین منافع دشمن از نظام اسلامی طراحی شده بود در ۹ دی ۸۸ خنثی شد.

حجت الاسلام و السمین نکونام با اشاره به عملکرد بسیار بد فتنه گران بعد از فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: دشمنان و فتنه گران تا به امروز نه تنها حتی حاضر نشدند یک ببخشید نا قابل به ملت بخاطر وارد کردن این همه خسارت و ضایعه به نظام و مردم بگویند که آنها دلخوش باشند بلکه همچنان بر طبل توطئه افکنی ، فتنه انگیزی و لجاجت و سماجت برمواضع قبلی پافشاری می کنند.

وی افزود: البته این پافشاری و اصرار دشمنان و فتنه گران بر توطئه افکنی های گذشته چیز عجیبی نیست چرا که طرز تفکر این انسان ها ، حاکم کردن نگاه مدرنیته در کشور و اسلام و غرب را در کنار یکدیگر قرار دادن است که این نگاه با آنچه که اسلام ، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دنبال آن بوده اند سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: طبق فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری آب ما با غربی ها در یک جوی نمی رود چرا که منافع آنها از این نظام تامین نمی شود و نمی خواهند آنچه را که ما می خواهیم بر همین اساس طبیعی است که آب ما با آنها در یک جوی نخواهد رفت و با آنها سر یک سفر نخواهیم نشست.

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن آب جمهوری اسلامی ایران و غری ها در یک جوی محال است تصریح کرد: هر کس که به دنبال آن باشد که آب در جوی قرار گرفته نظام جمهوری اسلامی ایران را با آب در جوب قرار گرفته نگاه غربی در یک جوب قرار بدهد به طور قطع بداند که این امر نه تنها شدنی نیست بلکه محال است.

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم نیز در نهم دی ماه سال ۸۸ این مهم را به همگان اثبات کردند و خدای متعال نیز به برکت این حضور و هوشیاری مردم این فتنه را نیز همانند فتنه های دیگر خنثی کرد بنابراین این حادثه بزرگ جای تبریک دارد.

وی تاکید کرد: اگر کسانی همچنان به دنبال آن هستند که در سایه غبارآلوده کردن فضا راه و مرامی خلاف جهت انقلاب و ارزش ها اسلام قدم بردانند ، بدانند که به جایی نخواهند رسید چرا که موفقیت و سعادت از آن کسانی است که صاقانه و خالصانه به نظام و انقلاب خدمت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر لزوم زنده ماندن ۹ دی ماه و تبیین و آگاه سازی مستمر جامعه با حقیقت این واقعه عظیم تصریح کرد: نهم دی ماه عرصه ای عظیم است که باید برای همیشه زنده بماند و در همین راستا هر کس در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارد باید هر چه می تواند این واقعه را زنده نگه دارد و مردم را در خصوص حقیقت های درون نهم دی آگاه کند

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان در خصوص وضعیت کنونی استان نیز افزود: خوشبختانه شاهد تحرک و پویایی مطلوبی در استان هستیم و فعالیت ها و اقدامات خوبی برای رفع مشکلات و کاستی ها در استان صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از تلاش همه مسولان ، بر لزوم کمک رسانی و یاری رسانی همگانی در راستای به بار نشستن ، مثمر ثمر شدن این اقدامات تاکید کرد و گفت: تمام این اقدامات و فعالیت ها باید با هدف حاکم کرن عدالت اجتماعی در جامعه صورت بگیرید که اگر این مهم محقق شود به طور قطع نظام توانسته به شایستگی خدمت رسانی کند.

وی گفت: اگر خدایی نخواسته عدالت اجتماعی در توزیع امکانات و سرمایه ها نادیده گرفته شود و افراد با رابطه از امکانات موجود سوء استفاده کنند به یقین این رویکرد خلاف مشی اصلی نظام خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم ضرورت مبارزه با فساد در استان تاکید کرد و گفت: همان گونه که بارها گفته شده است مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی همگانی است بنابراین همه دستگاه های اجرایی ، اطلاعاتی و قضایی در این خصوص باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۶:۵۵

4 Jan 2020