۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۹۱۹۹
براي اولين بار در کشور

محلول پاشي براي کنترل آفت جوانه خوار بلوط در چهارمحال و بختياري انجام شد

مدير کل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري گفت: براي اولين بار در کشور عمليات محلول پاشي براي کنترل آفت جوانه خوار بلوط با استفاده از تجهيزات نوين هوايي (پهپاد) در چهارمحال و بختياري انجام شد.
محلول پاشي براي کنترل آفت جوانه خوار بلوط در چهارمحال و بختياري انجام شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ علي محمدي‌مقدم مديرکل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري در حاشيه محلول پاشي جنگل‌هاي بلوط در منطقه مشايخ چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: محلول‌پاشي به‌وسيله پهپاد براي اولين‌بار در سازمان‌ جنگل‌ها و مراتع در سطح کشور در اين استان انجام شد.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته روش‌هاي متفاوتي ازجمله استفاده از تله فرموني براي به دام انداختن حشره نر براي جلوگيري از افزايش جمعيت اين آفت و مبارزه بيولوژيکي با استفاده از سم باکتريايي که هيچ‌گونه خطري براي محيط‌زيست، انسان، پرندگان و حيوانات ندارد انجام شد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: باتوجه به وسعت جنگل‌هاي بلوط و صعب‌العبور بودن منطقه مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط به‌صورت زميني و با نيروي انساني محدود امکان‌پذير نبود و همچنين استفاده از بالگرد به‌دليل هزينه بالا و نداشتن قدرت مانور بالا در برخي مناطق به‌صرفه و مؤثر نبود.

محمدي‌مقدم خاطرنشان کرد: به همين دليل ما به‌دنبال يک روش جديد با هزينه کم براي مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌هاي چهارمحال و بختياري بوديم که شرکت دانش‌بنيان از استان فارس پهپاد مجهز به دوربيني را طراحي کرده بود که مي‌توانست در مناطق صعب‌العبور بر روي درخت بلوط هدايت متمرکز و شود و از ارتفاع کم محلول را بر روي درخت بلوط بپاشد.

وي با تأکيد بر اينکه اين پهپاد محلول‌پاش براي اولين‌بار در جنگل‌هاي چهارمحال و بختياري آزمايش شد، افزود: اين پهپاد به دست مهندسان ايراني ساخته شده است و اين اقدام در راستاي حمايت از توليدات ايراني صورت گرفت.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۵:۴۶

15 Jan 2020