۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۲۱۷۲۹

پولهای بابک زنجانی کجاست!؟

سلطانی می گوید در حساب های خارج از کشور پولی به اسم بابک زنجانی وجود ندارد و مشخص نشده پول های خارج از کشور او کجا خرج شده است.
پولهای بابک زنجانی کجاست!؟
یکی از شروط اصلی ایران برای رسیدن به توافق هسته ای، لغو یکجای تمام تحریم های اقتصادی مرتبط با پرونده هسته ای ایران است. در صورت رسیدن به توافق هسته ای، انتظار می رود تمام اموال بلوکه شده افراد حقیقی و حقوقی ایرانی آزاد شوند.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از افکارنیوز؛ یکی از کسانی که توانسته بود با کاسبی از تحریم ها مقادیر زیادی ارز را از ایران خارج کند، بابک زنجانی بود. با لغو تحریم ها، انتظار می رود تا اموال او نیز مانند سایر پول های بلوکه شده به خزانه بیت المال بازگردد. اما این درحالیست که روایت های متفاوتی از اموال خارجی زنجانی وجود دارد.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی می گوید: «چهار پنج ماه پیش اسم زنجانی در میان کسانی بود که از فهرست تحریم ها خارج شد. طبق پیگیری های انجام شده در حساب زنجانی چیزی نبود. وی قبل از اینکه پول ها را یا تبدیل به ملک یا به اسم کسی دیگر کرده است.»

وی با بیان اینکه «در حساب های خارج از کشور پولی به اسم بابک زنجانی وجود ندارد» می افزاید: «در حساب های زنجانی هیچ چیزی نبوده است ... مشخص نشده پول های خارج از کشور او کجا خرج شده است و اکثر آنها تبدیل به اموال، املاک و کارخانه شده و او در کشورهایی مثل تاجیکستان، مالزی، ترکیه و فرانسه اقدام به خرید خانه کرده.»

سلطانی تصریح می کند: «ما درحوزه ارزی پولی که متعلق به بابک زنجانی باشد نداریم. قوه قضاییه هنوز به این ماجرا ورود نکرده است. فقط اموال داخلی او توقیف شده که تحویل تامین اجتماعی و شرکت نفت می شود.»

عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی اما می گوید هنوز مشخص نیست زنجانی در خارج ازایران چه قدر اموال دارد: «۹۰درصد از اموال زنجانی در خارج از ایران است که مبلغ آن هنوز به طور کامل مشخص نیست.»


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۴:۰۴

17 Jan 2020