۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۴۷۸۹
کارشناس مسائل سياسي شهرستان سامان:

2030 سندي براي نفوذ بيگانگان در کشور

در امضاء سندهاي همانند سند 2030 توجه به فرهنگ ملل و مردم هر منطقه اي بايد مد نظر قرار گيرد، امضاء سند 2030، يک نوع بي مبالاتي آشکار است و مصامحه و نفوذ را براي کشور به همراه دارد.
2030 سندي براي نفوذ بيگانگان در کشور
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، جمشيد يزداني در يادداشتي در خصوص سند ۲۰۳۰ نوشت:

در طول ساليان متمادي از گذشته نه چندان دور به ويژه در زمان پهلوي دوم زماني که نحوه آموزش و تربيت ما گرايش شديد و بي حد و حصري به طرف روش آمورزشي فرانسه رفت، مملکت ما دچار افت شديد تربيتي شد حتي در زمان خود پهلوي شديدا وابسته به اجانب و تمام روش هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي و به ويژه آموزشي و تربيتي خود را برمبناي آموزه هاي غربي استوار ساختند.

اثرات نامطلوب آن آموزش ها پاشنه آشيل تربيت جوانان ما را تحت‌الشعاع قرار داد ناگفته نماند که هيچ کس با آموزش هاي از نوع جديد به نفع ملت باشد مخالفتي نداشت که بنا به گفته اي حضرت محمد (ص) فرمود علم را بياموزيد حتي اگر در دور دست ترين نقاط جهان باشد و ما اين گفته پيامبر (ص) را به معنايي واقعي کلمه قبول داريم و عملياتي مي کنيم ولي مبحث اصلي اينجاس که وقتي در زمينه هاي متفاوت خود ما غني ترين ها را داريم چه نيازي است که متوسل به بيانيه هاي بي پايه و اساس غربي متوسل شويم.

اينجا سخن از صنعت و به گفته مسئولين بيانيه ۲۰۳۰ است، حتي نخبگان کشورمان طي ساليان متمادي روي سندي قوي و متقن به نام صنعت تحول بنيادي آموزش و پرورش فکر کرده به نتيجه رسانده اند چه نيازي هست که سند ۲۰۳۰ را امضاء کنيم.

سوالي که مطرح است اين است که آيا حق داريم سرنوشت يک مملکت را به مدت حداقل ۲۰ سال با امضاء ناپخته و از سر خامي بعضي از مسئولين بي انديشه به دست افرادي بسپاريم که بعد از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي بار ها دشمني خود را به مردم ايران ثابت کرده اند.

آيا نسل بعد از ما حق ندارد که در مورد سرنوشت کشورشان فکر کنند؟ آيا اتفاقات بعد از اين همان اتفاقات پيش بيني شده افرادي است که هيچ بويي از فرهنگ غني و بي عيب اسلام نبرده اند؟ مگر ما همان کساني نيستيم که کتاب هاي دانشمندان چند سال گذشته مان هنوز هم در دانشگاه هاي معتبر دنيا تدريس مي شود.

پس چه نيازي وجود دارد که بخاطر رضايت غربي هايي که هميشه درمقابل نظام اسلامي ما شمشير مخالفت از رو بسته اند و تاکنون به تجربه ثابت شده هر زماني که اينان با لبخند شيطنت آميز به ظاهر اصلاح طلبانه پيش آمده اند حتما عقبه آن توطئه اي در کار است سندي اينگونه امضاء شود.

اگر سندي بين الملي بنا است امضاء شود آيا فقط يک نفر مي تواند آن را امضاء کند و بر اساس قانون آيا نبايد نهادهاي زيربط مثل شوراي عالي انقلاب فرهنگي و يا مجلس شوراي اسلامي در جريان يک امضاء سند بين اللملي قرار بگيرند حتي اگر بپذيريم که اين سند يا به قول خودشان بيانيه سند خوبي است و جاي اشکالي هم ندارد چگونه است که اين کار مخفيانه بايد امضاء و اجرا گردد.

به هر حال فرهنگ غني اسلامي آنقدر قدرت و قوت دارد که بتواند نياز هاي تربيتي و آموزشي ملت خودش را اغنا کند و نيازي به ديگران نداريم بايد اين نکته را در اينجا ياد آوري کنيم که در رابطه با مسائل فني و تخصصي هيچ ابايي نداريم که از يافته هاي تمام دنيا استفاده کنيم و در مسائل آموزشي و تربيتي با توجه به نوع فرهنگي که داريم اين امکان پذير نخواهد بود.

به مسئولين امر توصيه مي شود در امضاء سندهاي اين چنيني توجه به فرهنگ ملل و مردم هر منطقه اي بايد مدنظر قرار گيرد.

اين سند را کشوري مثل فرانسه هنوز امضاء نکره است و فعلا حاضر به اجرا نيست چون يکي از دلايل عمده آنها اين است که چگونه مي توان سرنوشت ۲۰ ساله يک ملت را به دست سندي سپرد که معلوم نيست در سال هاي آينده چه اتفاقاتي پيش خواهد آمد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۲:۱۸

29 Dec 2019