۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۲۹۴۱۵
امام جمعه بن :

عزل، کمترين مجازات، براي دريافت کننده هاي حقوق هاي نجومي و مديران خائن

امام جمعه بن گفت: باید مدیران متخلف مجازات شوند و عزل برای این مدیان کم‌ترین مجازات است چون این افراد به عنوان خائنان در جامعه مطرح می‌شوند.
عزل، کمترين مجازات، براي دريافت کننده هاي حقوق هاي نجومي و مديران خائن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: قرآن کريم مي فرمايد، اي کساني که ايمان آورده ايد اموالتان را به باطل مصرف نکنيد و اموال ديگران را بدون اجازه تصرف نکنيد و اموالي را که شما در آن ها حقي ندارید ورود نکنيد و حقوق مردم را محترم بشماريد.

وي افزود: در واقع حق الناس يکي از اصول و حقوق برتر دين ما شمرده شده است حقي که خداوند متعال مکرر و با عناوين مختلف با ايات و روايات مختلف به ان تذکر داده است و آن قدر اين موضوع را خداوند مهم مي داند که حق الناس را برحق خود مقدم شمرده است.

وی با بیان اینکه در بسياري از تعابير ما آمده است که ممکن است خداوند حقوق خودش را ببخشد اما حق مردم را نمي بخشد چون يکي از صفات خداوند عدالت است و فردي که عادل باشد در حقوق مردم دخالت نمي کند افزود: هر چه که ما داريم و هر آن چه که در اين دنياست متعلق به خداست و خداوند مالک اين دنياست و مالکيت ما بر اموال مالکيت مجازي است و مالکيت حقيقي از آن خداست.

امام جمعه ي بن گفت: موضوع حق الناس آن قدر اهميت دارد که خداوند تبارک وتعالي در قرآن کريم درسرزنش و نکوهش قوم يهود اين ها را محکوم نموده است به تصرف اموال ديگران و مي فرمايد:از صفات يهود اين است که در اموال يکديگر در اموال مردم تصرف عدواني مي کنند و اين از نظر دين اسلام به شدت محکوم است واز شرايط صحت و سلامت هر جامعه اي رعايت حقوق مردم است.

وي با اشاره به اينکه هر چيزي که به عنوان حقوق ديگران است بايد محترم شمرده شود و براي ورود به آن اجازه کسب شود گفت: اکثرا اوقات ما فکر مي کنيم که حقوق مردم در چند چيز خاص است و بطور مثال چون ما مدير هستيم اين حق را داريم که برداشت هاي نجومي بکنيم و هيچ مشکلي هم نباشد در حالي که در همين جامعه و در همين شرايط جوانان ما در جامعه با مشکل بيکاري ،اعتياد و... روبه رو هستند.اينکه مردم به حقوق يکديگر توجه بکنند يکي از امور مهم در اين جامعه است؛ تقلب درکسب، غش در معامله، معاملات ربوي ورباء،رشوه ،تمامي اين ها از مصاديق حق الناس است.

مير افضلي افزود: اهل کسب بدانند که بازار مسلمانان در دست ما به عنوان امانت است و ما بايد رعايت بکنيم،کاسب حبيب خداست و بازار مسلمين محل امن و امنيت است و اگر شما اين حرمت را شکستيد و کاري کرديد که مردم نسبت به بازار مسلمان ها بي اعتماد شدند فرداي قيامت بايستي جوابگوي اين موضوع باشيد.

وی ادامه داد: لذا توجه به عناوين مختلف حق الناس از واجبات دين ماست و خداوند از اين حق نمي گذرد و ما در روايات شريفه از وجود نازنين امام صادق داريم، اولين قطره خون شهيد کفاره گناهان شهيد است و شهيد مانند فرزندي که از مادر متولد مي شود پاک مي شود اما اگر اين شهيد حق الناسي برگردنش باشد خداوند از او نخواهد گذشت مگر اينکه آن را قضا بکند.و بايد تمامي حق و حقوق مسلمان ها نسبت به يکديگر رعايت شود و در قرآن کريم مي فرمايد:خداوند انسان هاي متکبر را دوست ندارد و خداوند اموال ،قدرتي را در دست ما قرار مي دهد ما بايد از اين ها براي آسايش و آرامش جامعه استفاده کنيم.

امام جمعه ي بن افزود : متاسفانه در هفته هاي گذشته شاهد ادامه فيش هاي حقوقي و زياد تر شدن اين موارد بوده ايم که جزوه خواسته هاي مردم و يکي از مهمترين دغدغه هاي مردم شده است. و بالاترين مسئله درکشور شده است که همان گونه که مقام معظم رهبري هم به آن اشاره کردند و گفتند که بايد تمام توان و اهتمام خود را براي برداشتن اين مورد به کار ببنديد و عنوان کردند که اين مسلئه بزرگترين مشکل داخلي کشور شده است و فرمودند برداشت ها و حقوق هاي نجومي، عملي ظالمانه و خيانت به آرمان هاي انقلاب است .

وي افزود : مردم ما جوانان ها را تقديم به اين نظام نکرده اند و شهيد نداده اند که اکنون عده اي بنشينند و دست به چپاول و غارت اموال بيت المال بزنند عده اي دچاره رفاه بي حد و حصر بشوند در حدي که خطر اشرافي گريبان گير اين مردم بشوند.

مير افضلي افزود: بايد دستگيري و محاکمه اين مديران خاطي سريع انجام شده وبايد همه بدانند که خيانت به مردم؛ خيانت به بيت المال هزينه هاي سنگيني دارد،بايد هزينه و جريمه خيانت ها را افزايش بدهيم تا ديگر کسي جرئت و حتي فکر خيانت هم به اين مردم نکند.

بايد در حدي حقوق را تعريف بکنيم که فاصله طبقاتي بين مردم ايحاد نشود، امروز بعضي از مردم ما با حداقل ترين مبالغ گذران زندگي ميکنند و در بعضي از خانواده ها اگر درماه ۳۰۰ يا ۴۰۰ هزار تومان در ماه داشته باشند فکر ميکنند که دارند پادشاهي زندگي مي کنند.

وقتي مال حرام خوردن کفران هم زياد مي شود و اعتقادش هم به دين و انقلاب و نظام هم کم ميشود چون اين خاصيت هاي لقمه حرام است.

امام جمعه ي بن با اشاره به روز تشکيل شوراي نگهبان که يکي از ارکان مهم نظام وانقلاب است گفت :حضرت امام خميني(ره) فرمودند : شوراي نگهبان هيچ کاري را خلاف دين انجام نخواهند داد و همه امورات را منطبق با دين انجام خواهند داد.

امام جمعه بن با محکوم کردن تخريب قبور ائومه بقيع (ع)و از بين بردن مکان ها و زيارت گاه هاي مسلمانان گفت :خداوند به اين مزار ها اذن رفعت داده ،تا نام خداوند در اين ها شبانه و روزانه آورده شود. عده اي که خود را مقدم بر خداوند و بر رسول خدا مي دانند مي گويندکه زيارت در دين ما وجود ندارد اينها خلاف شرع است  و البته اين ها از اين دولتي که مردم را از طواف خانه خدا محروم مي کند بعيد نبود و نيست.

وي افزود : در هفته اي که گذشت کنفراس منافقين را داشتيم که عربستان سعودي هم يکي از بنيان گذاران اين جلسه بود که ميطلبد که دستگاه ديپلماسي ما جواب دندان شکن و محکمي براي اين رفتار آنها بدهد.

انتهاي پيام/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۹:۰۱

30 Dec 2019