۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۱۰۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

مراقب باشیم در شب یلدا دچار افراط و تفریط نشویم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن شب یلدا گفت: باید مراقب باشیم دچار افراط و تفریط نشویم و مراقب شرایط اقتصادی مردم باشیم که اموری بر زندگی ها تحمیل نشود.
مراقب باشیم در شب یلدا دچار افراط و تفریط نشویم
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری وامام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن شب یلدا گفت: باید مراقب باشیم دچار افراط و تفریط نشویم و مراقب شرایط اقتصادی مردم باشیم که اموری بر زندگی ها تحمیل نشود.

وی اظهار کرد: در این هفته مناسبتی مثل روز ثبت احوال، مناسبتی مثل میلا حضرت مسیح و آغاز سال 2019 میلادی، مناسبتی مثل روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی و...وجود دارد که من امروز از همه این ها می گذرم.

نکونام با بیان انکه امروز در این تریبون می خواهیم در خصوص مشکل آب استان صحبت کرده واین مسئله را به گوش مسئولان مان به خوبی برسانم،تاکید کرد: من چند نکته را عرض کنم، نکته اول باید تشکر کنیم از عزیزان و مردمی که برای مشکلات خودشان به این پایگاه ها می آیند یعنی مشکلات خودشان را می آیند در نماز جمعه مطرح می کند.

وی با اشاره به  پایبندی مردم به انقلاب، انقلاب دینی و اسلامی، تصریح کرد: مشکلات را هم باید با تمسک به دین و اخلاق و [مراجعه به] پایگاه های دینی رفع و رجوع کرد.

امام جمعه شهرکرد خطاب به مسئولین گفت: مسئولان نگران نباشند بلکه خوشحال باشند و زمینه را فراهم کنند، دشمن هم سوء استفاده نکند، چرا که این مردم انقلابی هستند و خواهان رفع مشکلات خودشان در درون پایگاه های دینی انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با تاکید بر اینکه مسئولان به درد و دل ها و خواسته های به حق مردم توجه کنند، خاطر نشان کرد: این حق مردم بر مسئولان است، مردم دولتمردان را انتخاب کرده اند تا به آن ها خدمت کنند و رافع مشکلاتشان باشند نه این که خدایی نخواسته بر مشکلات مردم افزوده شود.

وی خطاب من به مسئولان گفت: شما می خواهید با تونل غیرقانونی احداث شده گلاب به 14 شهر آب منتقل کنید خیلی خب، می خواهید کف زاینده رود آب جاری بشود بسیار خوب، این ها را همه می خواهند که زاینده رود و شهرها از آب برخوردار باشند- این که می گوییم واقعگرایی- اما با کدام آب؟

وی به حجم آب در پشت سد های زاینده رود اشاره و گفت: چرا واقعگرایانه صحبت نمی کنید؟چرا واقعی حرف زده نمی شود و تصمیم گرفته نمی شود؟

نکونام به  تونل غیرقانونی گلاب و قرار گرفتن آن در زیر سد و در حوزه اصفهان اشاره و بیان کرد: انتقال آب از آن تونل حداقل دو ضایعه بزرگ دارد، یک، خشک کردن مزارع و باغات در دو شهرستان استان چهارمحال و بختیاری بن و سامان و آسیب جدی به زندگی جمع کثیری از مردم در حاشیه زاینده رود وارد خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد به نداشتن آب در سد های زاینده رو د اشاره و گفت: این تونل نه تنها زاینده رود را احیا نمی کند بلکه مسئولین مجبور خواهد شد دست به یک کار خطرناک دیگری بزنند و بخواهید بر تول های کوهرنگ بیفزایند و آب از سرشاخه های دز و کارون و امثال این ها منتقل کنند.

وی به  استان خوزستان اشاره و گفت: این استان به همراه کهکیلو وبویر احمد معترض هستند.

نکونام ضمن تشکر از نمایندگان سه استان، پیرامون نامه به رئیس جمهور ، گفت: از این نمایندگان تقاضامندم که ایستادگی کنند بر این خواسته چرا که در آینده با مشکل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان با تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه بر مشکلات آینده کشور نیفزایند، تاکید کرد: برخی اقدامات تبعات غیرقابل پیش بینی و غیر قابل جبران ممکن است درپی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سراسر استان دچار کم آبی هستیم، افزود: بنده مدام این مسائل را به مسئولان گفته ام ولی متاسفانه گوش شنوایی تا به حال نبوده است.

نکونام با اشاره به اینکه امور اجرایی مربوط به مسئولین اجرایی مربوط است: افزود: چند روز پیش یک نامه ای را تقریبا به طور مفصل برای دفتر حضرت آقا نوشتم که به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شود و تقریبا همه مشکلات آبی این استان را در آن نامه نوشتم.

نکونام ادامه داد: در نامه‌ای که به رهبری ارسال کردم نوشتم روستای شاخص ایثارگری چهارمحال و بختیاری در ۲ یا ۳ کیلومتری زاینده‌رود بعد از سه شبانه‌روز فقط سه ساعت آب دارد، چند دشت بزرگ در استان داریم که بحرانی هستند درحالی که بیشترین میزان بیکاری را در این استان شاهد هستیم، اداره آب نیروی استان همجوار با رفتارهای اشتباه خود باعث تحریک مردم می‌شود و بدون مجوز ویلاهای متعدد در اطراف سد کوهرنگ ساخته‌ که حکم قطعی برای تخریب آن‌ها صادر شده است اما به دلیل اقتدارگرایی جلوی اجرای آن‌ را گرفتند.

امام جمعه شهرکرد در پایان ضمن دعوت مردم به آرامش تاکید کرد: مردم نباید میدان به سوءاستفاده‌کنندگان بدهند و باید با یکدیگر متحد باشند، تاکید می‌کنم هیچ‌کس نباید از این اجتماع‌های استانی سوء‌استفاده کند، این تجمع‌ها برای حل مشکلات استان است و باید از راه قانونی حل شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۱۱

24 Jan 2020