۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۳۲۹۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

اقتصاد مقاومتی راهکاری در راستای نجات از تک محصولی بودن و اتکا به نفت

استاندار گفت: باید تلاش کرد تا حتی اگر مذاکرات هسته ای نیز به نتيجه نرسد در راستای نجات از تک محصولی بودن و اتکا به نفت حرکت کنیم و اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
اقتصاد مقاومتی راهکاری در راستای نجات از تک محصولی بودن و اتکا به نفت
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز قاسم سلیمانی در آيين بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در شهرکرد گفت: باتوجه به تحریم ها و فشارهاي اقتصادی به کشور اکنون صنعت گری و تولید نوعی جهاد است که انتظار می رود سربازان در جبهه جهادی صنعت قوی پیش روند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا حتی اگر مذاکرات هسته ای نیز به نتيجه نرسد در راستای نجات از تک محصولی بودن و اتکا به نفت حرکت کنیم و اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر تورم ، نوسان ارز و قیمت ها سبب شد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل شوند بیان داشت: در راستاي رفع این مشکلات مدیران بانکی می توانند به توليدکنندگان کمک کنند.

سلیمانی یاد آور شد: مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند که ایجاد اشتغال می تواند در بیت المال تاثیر بسزایی داشته باشد و از بین بردن اشتغال به بیت المال نیز ضرر خواهد رساند.

سلیمانی با اشاره به اینکه درسال گذشته ۲۸۷ميليارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملي به استان پرداخت شد اظهار داشت: این استان دراخذ تسهیلات از صندوق به عنوان یک استان کاملا محروم از کاهش نرخ سود۴درصد برخوردار شده است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه، ما توانسته ایم در استان مشکلات آب صنایع را تاحدودی تامین کنیم عنوان کرد: با انتقال آب چغاخور و بن-بروجن به صنایع استان مشکلات تامین آب صنایع بزودی برطرف می شود.

وی یاد آور شد : دستگاه های نظارتی باید بتوانند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرند چراکه تخلفات غیر قانونی و بدون مجوز در امر تصرفات در این استان صورت می گیرد.

سليماني بابیان اینکه تورم کشور در دولت تدبیر و اميد تعدیل و کنترل شده است افزود: دولت در تلاش است تا آرام آرام از رکود اقتصادی نجات یابد و همچنین در دولت تدبیر و اميد روابط بین المللی ترمييم شده و دید دنیا به نظام مطلوب شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۸:۳۷

18 Jan 2020