۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۳۵۲۶۵
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت شناسایی شخصیت‌های بارز چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ما باید شخصیت‌های بارز استان در زمینه فقه، فقاهت، علم، دانش، هنرمندان، شاعران و افراد اثر‌گذار را شناسایی کنیم و به این ترتیب بتوانیم فرهنگ استان به کشور معرفی کنیم.
ضرورت شناسایی شخصیت‌های بارز چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم نجفی دهکردی اظهار کرد: روحانیت و مرجعیت در طول تاریخ نقش اثر‌گذاری در تحولات جامعه داشتند نمونه آن را می‌توان در نهضت تنباکو، مشروطه اول و دوم و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دید.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی شخصیت، راه، سلوک و زندگی علما و فقهای استان را به همه مردم معرفی می‌کند افزود: ما باید شخصیت‌های بارز استان در زمینه فقه، فقاهت، علم، دانش، هنرمندان، شاعران و افراد اثر‌گذار را شناسایی کنیم و به این ترتیب بتوانیم فرهنگ استان به کشور معرفی کنیم.

سلیمانی ادامه داد: به همین منظور دفتر تحقیق و پژوهش برای شناسایی تمامی مفاخر استانی راه‌اندازی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تأکید بسیاری داشت در همین راستا با همکاری دیگر روحانیون بیانیه‌ای در پنج بند تنظیم کردند.

وی گفت: در این بیانیه آمده است که تمامی اسناد بر روی کاغذ ایرانی نوشته شود در‌ غیر اینصورت توسط روحانیون امضا نمی‌شود، کفن اموات از کرباس و پارچه‌های ایرانی باشد در‌غیر اینصورت نماز میت توسط روحانیون برای آن خوانده نمی‌شود، لباس مردانه تا جاییکه امکان دارد باید از پارچه ایرانی تهیه شود، مهمانی در طبقه اعیان، خاص و عام باید ساده و در حد یک پلو و خورشت باشد و افراد معتاد در بین ما هیچ گونه جایگاه و احترامی ندارند و از نزدیک شدن به آن‌ها دوری می‌کنیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۳:۲۵:۴۹

20 Mar 2020