۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۸۲۳۵
کاظمی باباحیدری در موافقت با کلیات بودجه:

بودجه ۹۷ یک بودجه عملیاتی است/ وجود شفافیت و انضباط مالی در بودجه

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۹۷ یک بودجه عملیاتی است، گفت: شفافیت، شفاف‌سازی و انضباط مالی موضوعی است که همیشه مدنظر بوده و ما در بودجه ۹۷ شاهد آن هستیم.
بودجه ۹۷ یک بودجه عملیاتی است/ وجود شفافیت و انضباط مالی در بودجه
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی کاظمی باباحیدری در نشست علنی امروز مجلس (۸ بهمن ۹۶) و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه ۹۷ یک بودجه عملیاتی است و این خواسته همه ما و کارشناسان است و امیدواریم که این روش به صورت کامل در سال‌های بعد نیز محقق شود.

وی افزود: بحث شفافیت، شفاف‌سازی و انضباط مالی دغدغه‌ای است که همیشه وجود داشته است، کمیسیون تلفیق به حذف اجازه استفاده ماهیانه از مازاد منابع نفتی توسط دولت رأی داده و این در جهت یک نوع انضباط مالی و شفافیت بوده است و یا در جای دیگر اصلاح یک‌هزار میلیارد ریال مابه‌التفاوت فروش از حاصل از فروش نفت و میعانات گازی نیز در جهت شفافیت بوده است.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از ردیف‌های بودجه در زیر نهادهای اجرایی‌ای قرار گرفتند که پاسخگو بودن به مجلس را داشته باشند که این هم از نکاتی است که در جهت شفاف‌سازی و انضباط مالی صورت گرفته است.

کاظمی خاطرنشان کرد: از جمله نکات مثبت بودجه سال ۹۷ توجه به بافت فرسوده است، که این موضوع از دو منظر قابل توجه است، یکی بحث حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و دیگر ایجاد اشتغال از طریق راه افتادن چرخ ساخت و ساز مسکن است.

وی افزود: اولویت بعدی بحث محیط زیست که امروزه یکی از چالش‌های اصلی در سطح جهانی و منطقه‌ای بحث محیط زیست است که در بودجه ۹۷ مورد توجه واقع شده که می‌توان از جمله آن توجه به بحث پسماندها، حمل و نقل عمومی و بحث ریزگردها اشاره کرد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه ۹۷ دیده شده و علاوه بر اعتباری که در جهت اشتغال فراگیر، اشتغال برای عشایر و روستایی‌ها، اشتغال عملیاتی دیده شده، در بحث بافت‌های فرسوده و محیط زیست نیز اشتغال‌زایی می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: بحث صادرات غیرنفتی موضوعی است که در بودجه ۹۷ به آن توجه شده و از دیگر موضوعات مهم، بحث برداشت از صندوق توسعه ملی است، ضمن اینکه این برداشت کاهش یافته، در بحث هزینه‌کرد آن این اعتبارات در حوزه آبیاری تحت فشار، آبرسانی به روستاها برای آنها هزینه شود.

وی افزود: در بودجه ۹۷ به بحث بنیه دفاعی توجه ویژه‌ای شده که من آرزو دارم در حوزه اقتصادی نیز آنقدر قدرتمند شویم که این دو بال یعنی بنیه اقتصادی و هم بنیه دفاعی ما قوی باشند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حوزه سلامت نیز کار بزرگی صورت گرفته و امیدواریم که دولت و مجلس با رفع نواقص طرح تحول سلامت، توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۳:۴۳

18 Jan 2020