۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۲۱۹۴۵
در سال 94

دومين روز حضور مهمان ناخوانده گرد و غبار در آسمان شهرستان سامان

در طي يک هفته اخير شاهد حضور دوباره ريز گردها در آسمان شهرستان سامان هستيم.
دومين روز حضور مهمان ناخوانده گرد و غبار در آسمان شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما، در طي يک هفته اخير بار ديگر شاهد حضور ريز گرد ها در شهرستان سامان هستيم که اين ريز گرد ها با توجه به شرايط آب و هواي زندگي روز مره مردم اين شهرستان را دچار مشکل کرده است در اين شهرستان علاوه بر آلودگي هوا و حضور ريز گرد ها شاهد وزش باد شديد هستيم.

در حال حاضر شواهدات حاکم بر شهرستان سامان نشان از اين دارد که پديده گرد و غبار در شهرستان سامان در شرايط بحراني است.

ذرات معلق و گرد و غباري که از کشور عراق وارد ايران شده اند از سمت استان خوزستان وارداستان چهارمحال و بختياري شده اند و اين استان را تحت تاثير خود قرار داده اند.

ورود گرد و غبار از سمت جنوب به استان در کنار گرد و غبار ايجاد شده توسط کانون هاي مولد گرد و غبار استان از جمله دشت هاي خشک شده استان وضعيت پاکي هواي اين استان را تحت تاثير قرار داده و به مرز هشدار رسانده است.

هم اکنون آلودگي هوا در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري،سامان ، بن ، بروجن، به مرز هشدار رسيده است.

اين گرد و غبار به اوج خود رسيده به طوري که خورشيد نيز در آسمان اين استان و شهرستان سامان محو شد.آلودگي گرد و غبار و ذرات معلق در شهرستان سامان به اوج خود رسيده به طوري ديد افقي کاهش پيدا کرده است.

رئيس هواشناسي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ميزان غلظت آلودگي و گرد و غبار در سح استان و شهرستان ۲۸۰ ميکرو گرم در متر مکعب است، اظهار کرد: پديده گرد و غبار تا پس فردار ميهمان آسمان شهرستان سامان و استان است .

شکرالله محمد عليزاده با بيان اينکه ميزان ديد در شهرستان سامان دو کيلومتر است، بيان کرد: پس فردا با حضور سامانه بارشي در شهرستان سامان کاهش پديده گرد و غبار در اين شهرستان هستيم.

وي بيان داشت: در حال حاضر بيشترين الودگي هوا در سطح استان در شهرستان بروجن است.

محمد عليزاده با اشاره بر اينکه در اين شهرستان در سال هاي گذشته شاهد حضور گرد و غبار به اين شدت نبوده ايم ، تصريح کرد: دليل اصلي گردو غبار خشکسالي در کشور هاي منشا اين پديده عراق و عربستان و خشکسالي هاي که در سطح کشور بوده است و در سال جديد شاهد ورزش باد شديد هستيم که اين امر موجب شده که ريز گرد ها از جنوب وارد استان و شهرستان سامان شوند.

عليزاده خاطر نشان کرد: اطفال، کودکان، سالمندان، افرادي که مشکلات قلبي و تنفسي دارند در طي اين دور روز در هواي آزاد قرار نگيرند و در زمان حضور در هواي آزاد از ماسک استفاده کنند.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۵۴:۴۰

10 Apr 2020