۰
plusresetminus
آقای وزیر ... / قاسم سلیمانی مرد شماره یک مبارزه با تروریسم در منطقه است / پیروز نبردهای زمینی غرب آسیا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "جان برد" وزیر خارجه کانادا چندی پیش در اظهاراتی سخیف سخنانی علیه سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" را عنوان کرد که فقط شایسته شخصیت خودش و کشور متبوعش می باشد.

اظهارات سخیف "جان برد" وزیر خارجه کانادا

"جان برد"، وزیر خارجه کانادا در اجلاس منامه با توهین به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: قاسم سلیمانی نماینده ترور در منطقه، امروز به عنوان قهرمان مبارزه با داعش خود را نشان می دهد. سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی و پژوهشگر مقیم در دانشگاه پرینستون آمریکا در پاسخ به اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه کانادا گفت: آقای وزیر، در حالیکه شما اوقاتتان را در کاخ های کشورهای منطقه و در هتل‌های فوق الذکر می‌گذرانید، سردار سلیمانی جانش را در کف گرفته و در صحنه عملیاتی و در جبهه های عملیاتی با داعش و تروریسم تکفیری مبارزه می کند و جانش را برای مبارزه با داعش به خطر انداخته است. آن وقت شما ایران را در مورد تروریسم داعش محکوم می کنید.همه می دانند که تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و طالبان و القاعده، ریشه در یک ایدئولوژی خطرناک دارد که منزلگاه آن کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس است. برای مبارزه با ریشه این تروریسم چه کرده اید؟ داعش و تروریستهای تکفیری با پول و اسلحه رشد کردند و پدید آمدند، برای مبارزه با این واقعیت تلخ چه کرده اید؟ اینها واقعیاتی است که کسی در این کنفرانس جرأت ندارد در مورد آن حرف بزند. آمریکا رهبری اقدامات خصمانه علیه ایران را در ۳۵ سال گذشته به عهده داشته است. حتی آمریکا نقش مثبت ایران در مبارزه با داعش را مورد تقدیر قرار داده است. همین چند روز پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا نقش ایران در مبارزه با داعش را مثبت خواند. وقتی آمریکا در این مورد به نقش مثبت ایران اعتراف می کند، چرا در این کنفرانس، پیروان آمریکا، غیرمنصفانه ایران را مورد سرزنش قرار می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور:غربی به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کند/ اگر مستکبرین، ایران را تأیید کنند باید شک کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین "مجتبی ذوالنور"، مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره سخنان گستاخانه وزیر خارجه کانادا درباره سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بیان این مطلب تأثیری ندارد و اگر مستکبرین، ایران را تأیید کنند باید شک کنیم.

وی افزود: هر قدر این مطالب مطرح می‌شود، دلبستگی ملت‌ها به ایران افزایش می‌یابد و در اراده خود مصمم‌تر می‌شویم.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به دفاع جانانه جمهوری اسلامی ایران از مظلومین و مستضعفین جهان و مقابله با استکبار و اعلام این مواضع به صورت شفاف تأکید کرد: جمهوری اسلامی همواره سیاست‌های خود را به صورت شفاف اعلام کرد و در مبارزه با تروریسم مصمم بوده، لذا اسم این تروریسم نیست و دفاع از مقاومت و مبارزه با تکفیری‌ها در اصل تقابل با تروریسم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به حمایت مستکبرین جهان از تروریسم به خصوص تروریسم دولتی تأکید کرد: اصل تأسیس صهیونیست‌ها در منطقه نامشروع بوده و با قتل، غارت و کشتار مردم مظلوم فلسطین اهداف کثیف خود را پیش می‌برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کنند و تقابل با تروریسم را تروریسم و حمایت از تروریسم را مقابله با آن می‌دانند.

سردار کوثری:وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند / فرمانده سپاه قدس به خوبی با تروریسم مبارزه می‌کند

سردار "محمد اسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره لفاظی‌ها و اظهارات سخیف وزیر امور خارجه کانادا اظهار داشت: این‌ها خود نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و کانادا که خود از ائتلاف ۴۰ کشور بوده چگونه به سردار سلیمانی اتهام تروریست می‌زند و خود نشان از حساب نشده بودن این اظهارات است.



وی افزود: مستکبرین خود نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه می‌گویند و در جریان پیچیدگی‌های منطقه نیستند و وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند و فقط ملت‌ها می‌توانند درباره ایشان قضاوت کنند و می‌بینیم که فرمانده سپاه قدس به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کرده است.

رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اظهارات سیاست‌مدارانی که ادعای اداره دنیا را دارند، اضافه کرد: این‌ها کشور خود را هم نمی‌توانند اداره کنند.

سردار کوثری در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعاً ائتلاف به اصطلاح ضدداعش قصد مبارزه با داعش را دارد، آمریکا،‌ کانادا،‌ عربستان و رژیم صهیونیستی از داعش حمایت نکنند و نیازی به تشکیل ائتلاف نیست و داعش با حمایت غربی‌ها رشد کرده و حال کانادا به سردار سلیمانی اتهام می‌زند که اصلاً قابل قبول نیست.

محبوبی:غرب به دنبال ترور شخصیتی و فیزیکی سردار سلیمانی است/ نباید در پازل دشمن حرکت کنیم

"قربانعلی محبوبی" استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" اظهار داشت: کانادا و کشورهای دیگر در چارچوب سیاست‌های آمریکا عمل کرده، وظیفه‌ای را به عهده گرفته و در آن ایفای نقش می‌کنند.

*اتاق عملیات روان غرب ضد جمهوری اسلامی

وی افزود: غرب یک اتاق عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و با برجسته کردن نقش سرلشکر سلیمانی برای او برنامه دارند.

*غرب به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی سردار سلیمانی است

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به توطئه‌های غرب ضد جمهوری اسلامی تصریح کرد: غرب با داشتن سیاست‌های دوگانه از یک طرف به دنبال برجسته کردن نقش سردار سلیمانی بوده و از طرف دیگر به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی ایشان است و این برای ما بسیار خسارت بار بوده و باید بسیار مراقب باشیم.

*جبهه غرب از محور مقاومت شکست خورده است

محبوبی با اشاره به شکست جبهه غربی از جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اظهار داشت: غرب به دنبال این است که آن شکست‌ها را به گردن سردار سلیمانی بیندازد و آن‌ها در عراق شکست خورده و با بازی‌های تبلیغاتی به دنبال پوشش این شکست‌ها هستند.

*مستکبرین به دنبال ایجاد رعب و وحشت در کشورها

وی ادامه داد: کشورهای منطقه از ایران الگو گرفته‌اند و نقش ایران هدایت معنوی و صدور ارزش‌های انقلاب بوده و مستکبرین به دنبال آن هستند که با مطرح کردن بحث‌های کاذب مثل دخالت ایران، در کشورهای عربی، ایجاد رعب و وحشت کرده و به اختلافات دامن بزنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به بزرگ نمایی غیرعادی نقش سردار سلیمانی و حیله‌ای که در پس این اقدامات است، خاطرنشان کرد: چرا آمریکایی‌ها در این مقطع به ذهنشان رسیده که نقش سردار سلیمانی را در عراق بزرگنمایی کنند و این برنامه شومی بوده که مستکبرین تدارک دیده‌اند و ما نیز در داخل باید بسیار مراقب باشیم و نباید در پازل دشمن حرکت کنیم.

هانی زاده:محبوبیت و نبوغ سردار سلیمانی خشم غربی‌ها را برانگیخت/کانادا صلاحیت اظهار نظر درباره سردار سلیمانی را ندارد

به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سرلشکر سلیمانی مطرح کرد: اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است.

وی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" جرف الصخر و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.



این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: ملت‌های منطقه درباره اقدامات مفید و نیروی انسانی سردار قاسم سلیمانی قضاوت می‌کنند و کانادا در این زمینه صلاحیت ندارد.

تنها سردار قاسم سلیمانی می‌تواند داعش را شکست دهد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس احتمالا تنها کسی است که می تواند داعش را شکست دهد.

آبزرور خاطرنشان کرد: هنگامی که در ژوئیه گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگی می‌کند و نیروها را بسیج می کند.



آبزرور در پایان تاکید کرد: سردار سلیمانی همچنین وقتی داعش اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت ... فرمانده سپاه قدس در اقصی نقاط عراق مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت به ویژه از سوی شیعیان؛چرا که او احتمالا تنها کسی است که می تواند پیشروی داعش را متوقف کند.

بیزنس اینسایدر:سردار قاسم سلیمانی، "مغز متفکر" عملیات ضدتروریستی در منطقه است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر روز شنبه با انتشار عکسی از "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در کنار "هادی العامری" فرمانده سپاه بدر عراق در گزارشی به قلم "مایکل بی کِلی" نوشت: قاسم سلیمانی و هادی العامری آزادسازی شهر "جلولا" از چنگال داعش را جشن گرفتند.



یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا که مدت طولانی در عراق خدمت کرده است معتقد است قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات نظامی ایران، کنترل همه امور را در اختیار دارد.

این گزارش مدعی شد: آمریکا زمانی که با طرح قاسم سلیمانی در عراق همراهی کرد در واقع عراق را به ایران واگذار کرد. در نهایت هم نیروهای خود را از عراق خارج کرد ولی همچنان هم برای ایجاد ثبات در این کشور تلاش می‎کند.

کارشناس فرانسوی:اگر ایران به عراق کمک نمی‌کرد، فاجعه ‌بزرگی رخ می‌داد/ ژنرال سلیمانی یک قهرمان است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "تیه‌ری کوویل"، کارشناس مسائل ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ افزود: شکی نیست ایران و آمریکا دشمن مشترکی دارند که تقریبا دشمن اصلی است. برای ایران این واقعیت واضح است و این کشور داعش را خطر بزرگی می‌‌داند. لذا ایران خود را در کنار آمریکا می‌‌بیند اما با یک تفاوت. ایرانی ها از همان ابتدا داعش را تهدید می دانستند و تغییر موضع ندادند. اما غربی ها تغییر موضع دادند و سپس به تهدید آن پی بردند. ایرانی ها می گویند اگر از بشار اسد حمایت می کنیم به خاطر این است که می ترسیم چنین گروه هایی قدرت بگیرند. در نتیجه ما موضعمان را تغییر نداده ایم و این شمایید که شاید کمی دیرهنگام دانسته اید این گروه ها تهدیدی واقعی برای منطقه هستند.

این کارشناس در ادامه درباره ادعای همکاری ایران و آمریکا گفت: ما می دانیم مشاوران نظامی ایران و آمریکا به ارتش عراق کمک می کنند. همچنین می دانیم ایران و آمریکا از حدود یک سال و نیم قبل یعنی مارس دو هزار و سیزده گفتگو می کنند. فکر می کنم آنان درباره داعش نیز تبادل اطلاعات کرده اند. از سوی دیگر، آمریکا در مقابل متحدان سنتی خود همچون عربستان و اسرائیل نمی تواند آشکارا از همکاری نظامی با ایران سخن به میان آورد.

کوویل در ادامه خاطرنشان کرد آمریکایی ها چند سالی است متوجه شده اند ایران نفوذ زیادی در منطقه دارد. احتمالا آنان به این نتیجه رسیده اند نفع زیادی از همکاری با ایران عایدشان می شود. عراق، سوریه و افغانستان مطرح هستند. ایرانی ها هنگام حمله نیروهای ائتلاف به طالبان در سال دو هزار و دو، با این نیروها همکاری کردند. در نتیجه آمریکا نفع زیادی از همکاری با این کشور عایدشان می شود.

او همچنین گفت: ایران تنها کشور منطقه است که مستقیما درگیر این قضیه است. مشاوران نظامی و شخصی چون ژنرال سلیمانی که تقریبا همچون قهرمان است، به طور مرتب به عراق می روند. به عقیده من اگر پس از پیشروی داعش در ماه ژوئیه، ایران به عراق کمک نمی کرد، اوضاع فاجعه باری رقم می خورد. این ایران بود که قبل از غربی ها وارد میدان شد تا به ارتش عراق در متوقف کردن داعش کمک کند. بنابر این اگر ائتلاف می خواهد در جنگ خود علیه داعش کارآمد باشد، بهتر است به ایده همکاری با کشوری فکر کند که مشاوران نظامی شان در میدان جنگ حضور دارند.



نیوزویک : "سردار سلیمانی" مغز متفکر نظامی ایران در صحنه مبارزه با تروریسم

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه نیوزویک روز پنج‎شنبه در مقاله‎ای به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت و نوشت: ایران ظرف مدت زمان اخیر که عناصر داعش وارد خاک عراق شدند، بهترین آموزش‎ها و مشورت‎ها را به نیروهای عراقی اعطا کرده و کمک‎های نظامی از قبیل سلاح به بغداد ارائه داده است.

در مقاله نیوزویک آمده است ایران همچنین از طریق مغز متفکر نظامی خود یعنی "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که بسیاری از فرماندهان نظامی او را فرمانده و استراتژیستی ممتاز می‎دانند، به عراق کمک کرده است.

در این مقاله با اشاره به تاثیرگذاری "سردار قاسم سلیمانی" در آزادسازی مناطق اشغال شده عراق توسط گروه تروریستی داعش، آمده است: تصویر "سردار سلیمانی" در ماه سپتامبر گذشته در میدان نبرد "آمرلی" منتشر شد و این تصویر پیامی آشکار برای غرب بود که تهران در جنگ با تروریسم حاضر است.

اقدامات سودمند سرلشکر قاسم سلیمانی

در مجموع می‌توان از مهمترین اقدامات سرلشکر"قاسم سلیمانی" در افزایش امنیت ملی ایران صدها مایل دور تر از مرزهای ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتری ایران، تاثیرات آنتاگونیک بر جبهه آمریکایی-سعودی-صهیونیستی، تاثیرات سینرژیک بر افزایش قدرت کماندوهای حزب الله در منطقه و افزایش برد موشک های مقاومت اسلامی لبنان (در صورتی که دستگاه ایمنی بدن را امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی کنیم کماندوهای حزب الله و مقاومت های اسلامی به منزله لنفوسیت های B و T دستگاه ایمنی بوده و حمایت از آن‌ها ضروری به نظر می رسد، البته قیاس ما قیاس مع الفارق است)، افزایش توان لجستیکی-نظامی ایران در کریدور دریای ایرانیان-خلیج فارس و دریای مدیترانه، جلوگیری و اختلال در فعالیت شتابنده و پاتوژنیک سعودی‌ها (به خصوص مثلث ملک عبدالله-شاهزاده بندر- سعود الفیصل)، پایه گذار تئوری افزایش عزت جمهوری اسلامی ایران به کمک توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و ده ها اقدام مفید دیگر در منطقه و دنیا.

سردار سرلشكر قاسم سلیمانی یک تئوریسین مسائل نظامی است که حقیقتا مانند سایر ژنرال های بدنه نیروهای مسلح با انواع نبردها آشناست و به عنوان فردی که عشق به میهن اسلامي در او موج می‌زند می‌تواند مشی آینده غرب آسیا را ترسیم کند که تاکنون نیز تا حد زیادی موفق بوده است.

می‌توان از مطالب و مصاحبه‌های فوق اینگونه نتیجه گرفت که:
۱-جمهوری اسلامی همواره سیاست‌های خود را به صورت شفاف اعلام کرد و در مبارزه با تروریسم مصمم بوده، لذا اسم این تروریسم نیست و دفاع از مقاومت و مبارزه با تکفیری‌ها در اصل تقابل با تروریسم است و غربی‌ها به تناسب منافع خود از لفظ تروریسم استفاده می‌کنند و تقابل با تروریسم را تروریسم و حمایت از تروریسم را مقابله با آن می‌دانند.

۲-مستکبرین خود نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه می‌گویند و در جریان پیچیدگی‌های منطقه نیستند و وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند و فقط ملت‌ها می‌توانند درباره ایشان قضاوت کنند و می‌بینیم که فرمانده سپاه قدس به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کرده است.

۳-غرب افکار شومی در رابطه با سرلشکر سلیمانی در سر دارد و باید مراقب باشیم.
۴-اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است و موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر" و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۵:۲۸

15 Jan 2020