۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۳۹۳۵

حضور جدی تر مسئولین در زمینه های فرهنگی دغدغه ای در استان چهارمحال و بختیاری است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولین حضور جدی تری در زمینه مسائل فرهنگی در استان ایفا کنند.
حضور جدی تر مسئولین در زمینه های فرهنگی دغدغه ای در استان چهارمحال و بختیاری است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در اولین جلسه ستاد اعتکاف سال ۱۳۹۳ بیان داشت: اصل مسئله اعتکاف هم جایگاه قرآنی و هم روایی و هم در سیره و روش علمی علمای دینی یک جایگاه بالا و با ارزشی دارد و یک ارزشی در دلها میگذارد که باعث می شود تیرگی هایی که انسان در اثر انجام گناه و معصیت سبب شده پاک گردد.

وی افزود: چون این گناهان و معصیت ها باعث می شود که انسان نتواند راه درست را انتخاب کند و برای رسیدن و گام نهادن در مسیر درست باید این تیرگی ها از بین بروند؛ از بهترین اعمالی که باعث زدودن این تیرگی ها از دلها می شود بیان ذکر و نماز و...و مخصوصاً مراسم اعتکاف است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: اعتکاف یعنی عزلت گزیدن و جداشدن از جامعه و صرفا پرستش و انس و الفت گرفتن با خداست، پیامبر بزرگ اسلام(ص) ۴۰ روز در غار حرا با خدای خود تنها بود و او را ستایش می کرد. او خود را از جامعه دور کرد و برای انجام مأموریت مهمتری محیا ساخت.

حجت الاسلام نکونام اظهار داشت: امروزه در جامعه ای که ما در آن هستیم و دشمنانی که داریم و انواع هجمه هایی که از سوی این دشمنان بر ما وارد می شود، اعتکاف از جایگاه فوق العاده ای برخوردار است که انسان در دام این هجمه ها و فتنه ها قرار نگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ از مسئولین خواست حضور جدی تری در زمینه مسائل فرهنگی و خصوصاً ترویج فرهنگ اعتکاف در استان ایفا کنند.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۰:۰۴

1 Mar 2020