۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۵

عبور بروجن از خط قرمز کيفيت آب/ انتقال آب سبزه کوه راهي براي نجات از کم آبي است

مهندس طرح توسعه شرکت آب منطقه اي چهار محال و بختياري گفت: در صورتي که آب شرب بروجن با مشکل آلودگي و خطر ناسالم بودن مواجه باشد، دانشگاه علوم پزشکي بروجن پس از بررسي هاي دقيق بايد فورأ اقدام به بستن چاه کند تا وزارت نيرو نيز مطلع شده و به تأمين آب سالم مردم بپردازد.
عبور بروجن از خط قرمز کيفيت آب/ انتقال آب سبزه کوه راهي براي نجات از کم آبي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مصطفي حسيني در نشستي با موضوع بررسي چالش ها و مشکلات آب شهرستان بروجن با بيان اينکه در اين شهرستان با کمبود آب مواجه هستيم، اظهار داشت: کيفيت آب در اين شهر اصلا مناسب نيست و شرايط موجود حتي از خط قرمز هم عبور کرده و اجراي انتقال آب سبزه‌کوه به بلداجي و دشت فرادنبه و سفيدشت راهي براي نجات از کم‌آبي است.

حسيني با اشاره به اينکه اين استان تأمين‌کننده ۱۰ درصد از آب کشور است، بيان کرد: وحدتي که در بين نمايندگان استان وجود دارد سبب شد تا براي نخستين بار ۲۳۶ ميليون متر مکعب آب از زاينده‌رود به استان تخصيص يابد ولي نمايندگان استان اصفهان هم خاموش ننشسته اند.

وي با انتقاد از بي توجهي برخي از مسئولان نسبت به تهديد سلامتي مردم بروجن، افزود: طي دو سال اخير موضوع نيترات غيرمجاز موجود در آب بروجن را بارها در رسانه هاي جمعي و گزارشات ارسالي به وزارت خانه ي نيرو تذکر داده ايم اما متأسفانه تا کنون عملکرد قابل توجهي از سوي مسئولان دولتي در جهت حل اين مشکل صورت نگرفته است.

مهندس طرح توسعه شرکت آب منطقه اي چهار محال و بختياري ضمن تأکيد بر اينکه وزارت نيرو موظف و مکلف به تأمين آب شرب سالم به تمامي استان ها است، افزود: در صورتي که آب شرب بروجن با مشکل آلودگي و خطر ناسالم بودن مواجه باشد، دانشگاه علوم پزشکي بروجن پس از بررسي هاي دقيق بايد فورأ اقدام به بستن چاه کند تا وزارت نيرو نيز مطلع شده و به تأمين آب سالم مردم بپردازد.

برپايي نمايشگاه عکس از فعاليت هاي عمراني و فرهنگي پروژه خصوصا در سطح منطقه و بازديد از تونل و جلسات رايزني و توجيهي در سطح استان و شهرستان از اقدامات جانبي اين نشست بود.

گفته مي شود نشست بررسي چالش ها و مشکلات آب اين شهرستان به همت روحانيون و طلاب بروجن و با همکاري موسسه فاطر برگزار شد.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۱:۲۰

27 Dec 2019