۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۰۶۹۵

سید حسن نصرالله: عربستان جرأت ورود به جنگ مستقیم را ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که عربستان سعودی با وجود تلاش‌های اطمینان بخش ایران، هرگز جنگ غیر مستقیم علیه این کشور را رها نکرده، بلکه آن را تکمیل‌تر کرده است.
سید حسن نصرالله: عربستان جرأت ورود به جنگ مستقیم را ندارد
به گزارش جهانبین، سیدحسن نصرالله در ادامه مصاحبه خود با شبکه "otv" لبنان گفت که ایران هرگز مناسبات خود را با همسایگان قطع نکرده است، مشکل در طرف مقابل است، آنچه وزیر خارجه ایران انجام می دهد،ادامه مواضع ایران است، وی می‌خواهد سعودی ها را اطمینان دهد که اتفاقی علیه آن‌ها نیفتاده است.

نصرالله تصریح کرد: ایرانی ها از سالها پیش تاکنون به دنبال باز کردن مناسبات خود با عربستان سعودی برای ادامه گفت‌وگوها بوده اند؛ اما تمامی تلاش های ایران در این راه به شکست خورده و عربستان همه درها را بسته است؛ پیش از این نیز ابتکار پاکستانی‌ها مطرح شد اما سعودی ها آن را رد کردند. قبل از وفات امیر نایف وزیر کشور عربستان وزیر اطلاعات
ایران به این کشور سفر کرد و با وی دیدار کرد و سعی کرد فضایی از تفاهم را ایجاد کند، اما فضا صد در صد منفی بود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: سعودی ها از همان ابتدا با ایران به عنوان دشمن رفتار می کردند؛ جنگ صدام حسین نیز با تحریکات سعودی ها و تامین مالی آنها بود، این جنگ شکست خورد؛ اما این ملت ایران و عراق و همچنین ملت فلسطین و آرمان فلسطین بودند که هزینه های این جنگ را دادند؛ بعداز جنگ نیز اولین کشورهایی که هزینه آن را پرداخت کردند؛ کشورهای خلیج فارس بودند که صدام در این راستا به کویت حمله ور شد.

وی ادامه داد که سعودی ها هرگز در طرح‌های جنگی خود علیه ایران توقف ایجاد نکرده‌اند، بلکه از زمان انقلاب در ایران در سال ۱۹۷۹ آن را تکمیل‌تر کرده اند، عربستان جرأت ورود مستقیم به جنگ با کسی را ندارد، بلکه با واسطه و جنگ نیابتی با کشورها می‌جنگد و پولهای خود را در این راه خرج می کند،‌عربستان با واسطه در سوریه و ایران و عراق و لبنان در حال جنگ است.

انتهای خبر/

جهانبین,نصرالله,ایران,عربستان,جنگ,عراق,لبنان,فلسطین,jahanbinnews,nasrollah,iran,saudi arabia,iraq,lebanon,war
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۷:۵۵

1 Jan 2020