۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۳۴۳۶۵
رئيس اداره هواشناسي بروجن خبر داد

تندباد شديد بروجن را در نورديد/سرعت وزش باد به 85 کيلومتر بر ساعت رسيد

رئيس اداره هواشناسي بروجن ضمن بيان اين که ظهر امروز تندباد شديد موقتي با سرعت حدود 90 کيلومتر در ساعت بروجن را درنورديد، گفت: سرعت وزش باد در اين شهرستان به صورت لحظه اي به 85 کيلومتر بر ساعت رسيد.
تندباد شديد بروجن را در نورديد/سرعت وزش باد به 85 کيلومتر بر ساعت رسيد
به گزارش جهانبین نیوز، نبي ا... بادست در گفت‌وگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي بيانگر فعاليت سامانه بارشي از امروز تا اواسط هفته آينده به تناوب در چهارمحال و بختياري است که سبب افزايش ابر، رگبارهاي شديد و موقتي باران همراه با رعد وبرق و احتمال تگرگ در برخي نقاط و وزش باد شديد خواهد شد.

وي با بيان اين که طي اين مدت خيزش گردو خاک و ورود گرد و غبار به فضاي هواي استان موجب کاهش ديد و کيفيت هوا خواهد شد، گفت: با توجه به وقوع رگبارهاي موقتي شديد فصل بهار همراه با صاعقه به ويژه در مناطق کوهپايه اي احتمال سيلاب ناگهاني و تندبادهاي شديد موقتي توصيه مي شود گردشگران، عشاير و دامداران از اتراق و چراي دام ها در مناطق پرخطر خودداري کنند.

از برگزاري اردوهاي دانش آموزاي خودداري شود

بادست ضمن بيان اين که توصيه مي شود از برگزاري اردوهاي تفريحي و دانش آموزي خودداري شود، افزود: براي امروز بعدازظهر افزايش ابر، رگبار باران، رعد وبرق، باد شديد و احتمال تگرگ و همچنين براي دو روز آينده نيز چنين وضعيتي پيش بيني مي شود.

رئيس اداره هواشناسي بروجن با اشاره به اين که با توجه به بارش هاي رگباري و رعد وبرق شيلات داران و زنبورداران تمهيدات لازم را در نظر بگيرند، گفت: محدوديت در سم پاشي به علت وزش باد، تظيم دما و تهويه گلخانه ها، انبارها و کارگاه هاي پرورش قارچ و دامداري ها نيز توصيه مي شود.

تندباد شديد بروجن را در نورديد

بادست با اشاره به اين که سرعت باد در شهرستان بروجن به صورت لحظه اي ۸۵ کيلومتر بر ساعت رسيد، گفت: امروز ظهر تند باد شديد موقت با سرعت حدود ۹۰ کيلومتر در ساعت بروجن را درنورديد.

وي با اشاره به حادثه ساعقه اي که اخيرا در منظقه کوهرنگ موجب مصدوميت چند تن و همچنين تلف شدن چند راس دام شد، گفت: رگبارهاي باران غافل گير کننده است؛ ممکن است در فرجه اي کوتاه رگبار شديد باران موجب ايجاد سيلاب و حادثه شود.

ديد افقي تا سه کيلومتر کاهش پيدا کرد

بادست با اشاره به اين که ديد افقي به صورت لحظه اي تا سه کيلومتر در بروجن کاهش پيدا کرده است، افزود: در اين وضعيت رگبارهاي باران گرد و خاک ايجاد شده را از بين مي برد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۹:۴۴

28 Dec 2019