۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۶۸۰۵
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

تجهیزات دولت نباید برای طرفداری از کاندیداها صرف شود

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نباید هر وسیله‌ای که جنبه دولتی داشته باشد مانند صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و... از سوی کاندیداها مورد استفاده قرار گیرد.
تجهیزات دولت نباید برای طرفداری از کاندیداها صرف شود
به گزارش جهانبین نیوز خدابخش مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وزارت کشور به استناد ماده ۲۵ و ۴۲ قانون انتخابات مسئولیت برگزاری انتخابات مربوط به دو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را عهده‌دار است.

مرادی به تشکیل ستاد انتخابات در ششم خرداد 94 اشاره کرد و ادامه داد: این ستاد متشکل از ۶ کمیته بوده و تاکنون ۱۹ جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی مقدماتی برگزار کرده است.

وی از آمادگی ستاد انتخابات برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: اقداماتی مانند آموزش عوامل اجرای و ستادی جهت اشرافیت به مفاد قانون، آموزش برای کارشناسان انتخاباتی، برگزاری ۱۰ جلسه با فرمانداران و بخشداران با حضور استاندار و کارشناسان فناوری اطلاعات و هیات‌های اجرای از جمله این برنامه‌ها هستند.

مرادی خاطرنشان کرد:  ۱۴۶ نفر در چهارمحال و بختیاری برای حضور در مجلس شورای اسلامی  اعلام آمادگی کردند و این در حالی بود که تعداد نامزدهای ثبت‌نام کرده  نسبت به سال‌های گذشته ۱۳۹.۳ درصد بوده و از این تعداد ۵ نفر انصراف داد و ۱ نفر هم رد صلاحیت شدند.

وی اعلام آمادگی 16 نفر برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اشاره و اضافه کرد: مراحل احراز صلاحیت این افراد در مرکز انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از 710 شعبه ثبت‌نام و اخذ رای در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۵۰۳ شعبه بصورت ثابت، ۲۰۷ شعبه سیار، ۳۹۰ شعبه روستایی و ۴۲۰ شعبه شهری هستند.

این مسئول به استفاده از ۱۱ هزار نفر در زمینه‌های مختلف هیات‌های تجاری، نظارتی، امنیتی، پشتیبانی و... در برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای برگزاری دقیق‌تر انتخابات ۱۰ طرح امنیتی تصویب شده و این درحالی است که در کمیته پشتیبانی کلیه شرایط سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و... مهیا است.

وی انتخابات را امری ملی و تکلیفی دانست و تصریح کرد: طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات دستگاه‌های اداری براساس تقاضا و نیاز استاندارها، بخشداری‌ها و ستادهای انتخابات موظف هستند کلیه ملزومات خود را در اختیار دستگاه‌های اجرایی انتخابات قرار دهند.

این مسئول گفت: هر وسیله‌ای که جنبه دولتی داشته باشد مانند صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و... از سوی کاندیداها مورد استفاده قرار گیرد مطابق با ماده ۵۹ قانون جرم است و از هیمن‌رو منع قانونی دارد.

مرادی تاکید کرد: کارمندان دولتی نباید در وقت اداری یا با در اختیار گذاشتن وسایل دولتی اقدام به طرفداری از کاندید خاصی کنند.

وی اضافه کرد: باید با مردم صادق باشیم و اصل صداقت را بر کار خود قرار دهیم و دستگاه‌های دولتی مراقب باشند کالاهایی که باعث بوجود آمدن شائبه تبلیغات له یا علیه داوطلبی است خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ضرورتی ندارد در آستانه انتخابات مصاحبه‌ای که تنش، یاس و ناامیدی ایجاد کند صورت بگیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۷:۱۰:۴۸

5 Apr 2020