۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۰۸۵۵
رئيس سازمان دارالقرآن الکريم خبر داد

فعاليت 5000 تشکل قرآنيِ مردمي در کشور

رئيس سازمان دارالقرآن الکريم کشور گفت: چيزي در حدود 5000 تشکل قرآنيِ مردمي وجود دارد، هرچند اين تشکل هاي مردمي هستند ولي از ما به‌عنوان سامان دهنده و نظارت کننده، تقاضاي حداقل حمايت ها را دارند.
فعاليت 5000 تشکل قرآنيِ مردمي در کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين  مهدي قره شيخ لو رئيس سازمان دارالقرآن الکريم با اشاره به فعاليت هاي رو به رشد قرآني در چهار محال و بختياري گفت: سازمان تبليغات اسلامي نزديک به سي و چهار سال است که متولي برنامه ريزي فعاليت هاي قرآني است، يعني از سال ۱۳۶۱ تاکنون، قديمي ترين حوزه قرآني در کشور بعد از انقلاب اسلامي، تشکيلات سازمان تبليغات اسلامي و زير مجموعه اين سازمان ستادي به نام دارالقرآن الکريم است.

وی افزود: در مراکز استان ها زير مجموعه ي ادارات کل تبليغات اسلامي، اداره امور قرآني است که مأموريت هايي را دنبال مي‌کند و از آن جمله  برنامه‌ريزي، نظارت، هدايت و ساماندهي فعاليت‌هاي قرآني سازمان تبليغات اسلامي و تشکل هاي قرآني،  تلاش براي توسعه کمي و کيفي «آموزش هاي قرآن‌کريم»، توسعه کمي و کيفي «تبليغات و انتشارات قرآني»، توسعه و تعميق «پژوهش هاي قرآني»، نظارت متمرکز و همه جانبه بر «چاپ و نشر قرآن‌کريم»، «همکاري و تشريک مساعي» با مراکز و دستگاه هاي مختلف فرهنگي داخل و خارج از کشور، «نظارت، حمايت و پشتيباني» از حرکت هاي خودجوش مردمي را مي توان نام برد.
 
وي بيان کرد: مأموريت هايي هم در طول اين سنوات به ما سپرده شده که يکي اعطاي مدرک به حفاظ قرآن کريم، صدور مجوز براي موسسات قرآني که دبيرخانه آن از سال قبل در سازمان تبليغات اسلامي مستقر شده است و فعاليت هاي بيشماري که در اين فرصت بيان همه آنها ميسر نيست.
 
قره شيخ لو ادامه داد: سازمان دارالقرآن الکريم باتوجه به اعتباراتي که به اين مجموعه اختصاص داده مي‌شود از موسسات زير مجموعه خود در حد توان حمايت مي‌کند ولي اين حمايت ها جوابگوي فعاليت هاي قرآني در استان ها و شهرستان ها نيست، چون که نيازمندي زير مجموعه ها بيشتر است.
 
وي افزود: آنچه که مهم است اين است که حوزه قرآن نياز به توجه و کمک بيشتر دارد، چون که پولي که امسال براي فعاليت هاي قرآني در نظر گرفته شده، واقعا کم است و با انجام دو يا سه برنامه استاني تمام مي‌شود.
 
رئيس سازمان دارالقرآن الکريم در اين ديدار خطاب به استاندار چهار محال و بختياري گفت: درخواست ما از حضرت عالي به‌عنوان نماينده دولت در استان اين است که يکي  فعاليت هاي قرآني در اين استان را بيشتر از پيش مورد توجه و عنايت قرار دهيد و ديگر اين که شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني در استان که چند سالي است شکل گرفته است، نظارتي بر توزيع اعتبارات اختصاص يافته به اين شورا انجام شود تا همه اعضاي شورا از بودجه و اعتبار هرچند کم به نحو يکسان و بنابه اولويت بهره ببرند.
 
قره شيخ لو بيان کرد: با توجه به اينکه استان چهار محال و بختياري از استان هاي کمتر برخوردار کشور محسوب مي‌شود و در بعضي از مناطق آن گونه که ما مشاهده کرديم، از حداقل ها هم در حوزه قرآن محروم هستند، و اين خيلي مهم است که در بعضي از مناطق حتي چند جلد قرآن هم براي آموزش وجود ندارد.
 
وي گفت: گستردگي فعاليت هاي قرآني به حدي است که در کشور چيزي در حدود پنج هزار تشکل قرآنيِ مردمي وجود دارد، هرچند اين تشکل هاي مردمي هستند ولي از ما به‌عنوان سامان دهنده و نظارت کننده، تقاضاي حداقل حمايت ها را دارند.

مهدي پرتوي، رئيس اداره امور قرآني اداره کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري در اين نشست با اشاره به اينکه اين اداره ۱۷۰ مرکز قرآني را دراستان تحت پوشش دارد گفت: بزرگ ترين شبکه قرآني در سطح کشور و استان ها موسسات و تشکل هاي مردمي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است و سبقه اين نهاد انقلابي و مردمي بر کسي پوشيده نيست.

وي در اين نشست خواستار حمايت سخت افزاري و نرم افزاري از مراکز قرآني چهارمحال و بختياري شد و بيان کرد: اگر قسمتي از اعتبارات فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري ها به فعاليت هاي قرآني اختصاص داده شود، شاهد رشد خوبي در زمينه فعاليت هاي قرآني در استان خواهيم بود.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۹:۳۶

13 Feb 2020