۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۲۸۳۵
در کنگره زنان و مامایی عنوان شد؛

استقبال روز افزون بیماران از جراحی های کم تهاجمی

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی، از استقبال روز افزون بیماران به انجام روش های کم تهاجمی خبر داد.
استقبال روز افزون بیماران از جراحی های کم تهاجمی
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالرسول اکبریان گفت: امروزه با استفاده از روش های کم تهاجمی مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان ها به طرز چشمگیری کاهش یافته به گونه ای که این شیوه جراحی به علت داشتن دوران نقاهت کمتر حتی در حوزه جراحی های زنان نیز با استقبال روز افزون بیماران همراه شده است.

وی افزود: در روش‌های جراحی کم تهاجمی، به کمک ۲ لوله فلزی متصل به دستگاهی برقی و ایجاد آسیبی کمتر به بیماران، عمل های مختلف جراحی مانند عمل کیسه صفرا، آپاندیس، درمان ناباروری و ده ها جراحی دیگر به راحتی و البته بدون ایجاد برش های عمیق و بزرگ انجام می‌شود.

رئیس دومین همایش جراحی های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران با اشاره به بازار پر رونق جراحی های کم عارضه و یا همان کم تهاجمی، تصریح کرد: استفاده از ربات و بازوهای روباتیک کاملا دقیق از دیگر روش های به روز و البته پیشرفته تر جراحی های کم تهاجمی است که متاسفانه فعلا این تکنولوژی به دلایل مختلف در ایران نیامده و یا عملی نشده است.

اکبریان اظهار داشت: به رغم هزینه نسبتا گران تجهیزات جراحی های کم تهاجمی، کاهش تخت روز بیمارستانی و حتی بهبودی خیلی سریع تر بیماران به طور کلی نسبت به سایر روش های جراحی های معمولی بسیار مقرون به صرفه تر است.

دومین کنگره روشهای کم تهاجمی زنان و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، روز گذشته بکار خود پایان داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۴:۰۸

28 Dec 2019