۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۶۸۱۵
روحانی در نشست خبری/ 1:

تخصیص 206 میلیارد تومان اعتبار به 79 طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری

رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی 79 طرح مهم اقتصادی استان با تخصیص 206 میلیارد تومان از امسال آغاز می‎شود.
تخصیص 206 میلیارد تومان اعتبار به 79 طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حسن روحانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: از مهمان‌نوازی مردم عزیز و غیور استان چهارمحال و بختیاری سپاسگزاری و تشکر میکنم.

وی افزود: از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانداران، بخشداران، کارگزاران، خبرنگاران و رسانه ملی، نیروهای نظامی و انتظامی نیز سپاسگزاری می‌کنم.

روحانی با گرامیداشت 17 مرداد، روز خبرنگار، این روز را به همه خبرنگاران ایران اسلامی تبریک گفت.

وی از تذوین قانون شفاف سازی اطلاعات خبر داد و افزود: پس از سال‎ها دولت آئین نامه اجرایی آن را کامل کرده . به زودی عملیاتی می شود و این می تواند از نظر جرفه ای کمک بسیاری به خبرنگاران و رسانه ها بکند.

رئیس جمهور، بهره‌مندی خبرنگاران از بیمه تکمیلی را هدیه روز خبرنگار به فعالان این عرصه اعلام کرد و گفت: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر کار در این رابطه ابلاغ می شود تا آن را در دستور کار خود قرار دهند.

روحانی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به این استان، تصریح کرد: طی دیروز و امروز نشست‌ها و جلساتی برگزار شد که جلسات خوبی بودند و مطالبات، نظرات و نقدهایی در این جلسات مطرح شد و امید می‎رود با عملیاتی شدن تصمیمات این جلسات شاهد رونق‎بخشی به امور استان باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از کارخانه فولاد این استان، تصریح کرد: فولاد استان که مرحله اول آن مرحله ریخته‌گری است پیشرفت خوبی داشته، بخش دوم آن که بخش ذوب است در سال 95 عملیاتی و اجرایی می‎شود و مرحله تولید ورق هم که در بازدید دیروز مقرر شد به فرایند تولید این کارخانه اضافه شود، در سال 96 به بهره‎برداری می‏‌رسد.

روحانی از رشد دو برابری ظرفیت این کارخانه خبر داد و گفت: براین اساس انتظار می‎رود برای بیش از 8 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.

وی، طرح راه آهن اصفهان- اهواز را از طرح های مهم این استان دانست و اظهار کرد: این یک پروژه پرهزینه ای است که مطالعات تکمیلی آن به سرعت در حال انجام است و این پروژه به زودی از سوی بخش خصوصی اجرایی آغاز می شود.

روحانی تصریح کرد: این پروژه تحول خوبی را در اقتصاد استان و کشور ایجاد می‎کند.

رئیس جمهور ادامه داد: صرفه جویی در سوخت، خارج شدن استان از بن‎بست و کمک به رونق گردشگری استان از مهمترین مزایای این طرح است.

روحانی، تسریع در پروژه انتقال بن- بروجن را از دیگر دستاوردهای سفر خود عنوان کرد  افزود: با توجه به اینکه این استان مرکز و صادکننده آب است اما مشکلات و رنج‌های بسیاری در این حوزه دارد و با بهره‎برداری از این طرح شهرهای بروجن و مسیر این پروژه از آب لازم برخوردار می‎شوند.

وی با اشاره به قابلیت‌های این استان در حوزه گردشگری، گفت: این استان دارای قابلیت های فراوانی است و به دلیل دارا بودن طبیعت جذاب و اکوتوریسم ویژه می‎تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

روحانی از تخصیص اعتبار به 79 طرح مهم این استان خبر داد و افزود: 206 میلیارد تومان اعتبار به پروژه ها تخصیص پیدا کرد و این تخصیص امروز در شورای اداری مورد بررسی قرار گرفت و از هم اکنون عملیاتی می‎شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۲:۰۲

31 Dec 2019