۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۵
در نیمه‌ی اول سال‌جاری:

۳۴۹ متخلف محیط زیست به محاکم قضایی معرفی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از معرفی ۳۴۹ متخلف زیست محیطی به دستگاه قضایی استان در ۶ ماهه‌ی نخست سال خبر داد.
۳۴۹ متخلف محیط زیست به محاکم قضایی معرفی شد
شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست جهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ با اعلام این خبر گفت: در نیمه اول امسال، ۳۴۹ نفر متخلف در جریان ۲۸۷ فقره تخلف زیست محیطی برای برخورد قانونی به مراجع معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در همین دوره زمانی، از متخلفان شکار غیرمجاز ۱۴ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.

احمدی از برخورد یگان حفاظت این اداره کل با ۸ مورد آلودگی زیست محیطی خبر داد و گفت: این موارد شامل عدم مدیریت پساب و پسماند در مناطق روستایی و شهری و... بوده است.

وی همچنین از برخورد با تخلفات تصرف غیرمجاز و تخریب در محدوده مناطق حفاظت شده در استان گفت و افزود: با ۱۵۳۰۶۹ مترمربع تخریب در مناطق چهارگانه برخورد به عمل آمده که شامل شخم و شیار غیرمجاز، احداث جاده و آتش زدن مرتع در مناطق حفاظت شده هلن، سبزکوه و شیدا بوده است.

احمدی با قدردانی از جدیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفان تصریح کرد: برای متخلفان زیست محیطی پرونده قضایی تشکیل شده و درحال حاضر ۲۸۴ فقره از این پرونده ها در جریان رسیدگی قرار دارند.

وی اذعان داشت: در بحث شکار و صید غیرمجاز؛ ۱۲۷۳ قطعه صید غیرمجاز آبزیان شامل انواع ماهی‌ها، ۳۴۹ قطعه شکار انواع پرندگان، ۱۱ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و ۱۲۶ مورد زنده گیری پرندگان ثبت شده است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل شبانه روزی مناطق تحت حفاظت، از مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب محیط زیست با شماره های ۱۵۴۰ و ۳- ۳۲۲۲۳۵۷۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۱:۳۱

27 Dec 2019