۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۱۷۶۵

عزت پاسپورت ایرانی یعنی چه؟

متأسفانه برخی طراحان سیاست خارجی دولت و رسانه‌های وابسته به آن‌ها تعریفشان از ایران یک قدرت درجه سه بین‌المللی است، طوری برنامه‌ریزی و تصور می‌کنند که ایران یک کشور درجه سه بین‌المللی است و اگر رفتارهای نامناسبی با ایران و اتباع آن می‌شود آن را بپذیریم و درنهایت باید به فکر تنش‌زدایی باشیم.
عزت پاسپورت ایرانی یعنی چه؟
به گزارش جهانبین نیوز، محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی در خصوص کمپین "عزت پاسپورت ایرانی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن اظهار داشت: عزیز بودن یک ملت و یک کشور در دنیای فعلی بسته به میزان اقتدار همه‌جانبه آن‌ها است، اگر فرهنگ، اعتقادات ،وضعیت اقتصادی جامعه وضعیت نظامی و توان دفاعی، نفوذ سیاسی یک ملت و جامعه در دنیا در حد قابل‌قبول باشد به همان میزان در چشم مردم دنیا عزیز است.

وی گفت: اگر یک جامعه ازنظر علمی توسعه‌یافته‌تر و ازلحاظ نظامی قدرتمند و ازلحاظ سیاسی نفوذ بیشتری داشته باشد در سطح بین‌الملل حرف برای گفتن دارد و صورت خلاف آن اگر باشد از عزت و احترام کمی برخوردارند بر اساس این فرمول رایج باید قضاوت کرد آیا دولت فعلی تلاش‌هایی در جهت اقتدار همه بعدی کشور داشته است اگر داشته که کشور ما عزیزتر و شهروندان ما از احترام بیشتری برخوردار شدند اگر نبوده که عزت شهروندان ایران کم‌تر شده است این قضاوت مطالبه به عهده مردم است.

کوشکی در پاسخ به این سؤال که چرا آن‌گونه که مسئله عزت ایرانی در قضیه جده برای مردم اهمیت دارد برای برخی‌ها که خود را نظریه‌پرداز هم می‌دانند مهم نیست؟ گفت: متأسفانه برخی طراحان سیاست خارجی دولت و رسانه‌های وابسته به آن‌ها تعریفشان از ایران یک قدرت درجه سه بین‌المللی است، طوری برنامه‌ریزی و تصور می‌کنند که ایران یک کشور درجه سه بین‌المللی است و اگر رفتارهای نامناسبی با ایران و اتباع آن می‌شود آن را بپذیریم و درنهایت باید به فکر تنش‌زدایی باشیم.

وی گفت: این‌ها می‌گویند اگر عربستان با شهروندان ما بافتاری می‌کند و یا هر کشور دیگری مانند آمریکا ، کانادا مهم نیست حد ایران همین است ما نمی‌توانیم جایگاه بالاتری از این داشته باشیم به همین خاطر وقتی مردم مطالبه برخورد با آل سعود رادارند موضع‌گیری می‌کنند که حادثه‌ای که برای دو نوجوان ایرانی در جده افتاده زیاد مهم نیست و نباید آن را به روابط با عربستان مربوط کنیم ما همین حد هستیم و نباید توقع بیشتری داشته باشیم، به نظر اگر مسئولین آل سعود هم به‌طور رسمی به ایران توهین کنند بازهم برای این‌ها مهم نیست زیرا این‌ها نگاه نازلی به ایران دارند و می‌گویند مگر ما چه هستیم که تصور کنیم باید دنیا به ما احترام بگذارد مگر ما آمریکایی هستیم توقع احترام داشته باشیم!

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید این نگاه برای ملت ایران قابل‌قبول است؟ گفت: اگر قابل‌قبول باشد که می‌گویند مردم خوب و معتدلی هستند وگرنه یک‌مشت بی‌سواد جهنمی افراطی هستند و حرف‌هایشان ارزشی ندارد.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۸:۱۸

18 Jan 2020