۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۹۴۱۶

صعود کوه نوردان فرهنگي شهرستان لردگان به ارتفاعات سبز کوه

کارشناس تربيت بدني آموزش وپرورش شهرستان لردگان، از صعود کوه نوردان فرهنگي در ارتفاعات سبز کوه خبرداد.
صعود کوه نوردان فرهنگي شهرستان لردگان به ارتفاعات سبز کوه
به گزارش جهانبین نیوز نعمت يحيي پور کارشناس تربيت بدني آموزش وپرورش شهرستان لردگان در گفتگو با سلام لردگان اظهار داشت: حدود دو سال، جمعي از فرهنگيان شهرستان لردگان تصميم به تشکيل گروه ورزشي تفريحي با حضور تعدادي از فرهنگيان جهت عزيمت به کوه هاي شهرستان و استان در روزهاي جمعه هر هفته نموده است.

يحيي پور افزود: در راستاي امر به ورزش که امر به خوبي هاست روز جمعه 14 آذر 93 به مانند ديگر جمعه ها، گروه با دعوت از کارشناسي تربيت بدني راهي ارتفاعات سبزه کوه شدند.

کارشناس تربيت بدني ادامه داد:با برداشتن وسايل لازم و نظم خاص و توصيه اوليه رئيس گروه و مشخص شدن مسير،عازم گرديديم بعد از طي مسافتي که همه سربالايي بود چند دقيقه اي در دامنه کوه توقف و استراحت کرديم و گروه بعد از رفع خستگي به مسير ادامه داد. اين رويه ادامه داشت تا به قله رسيديم.

يحيي پور گفت: اعضاي گروه در طول مسير هيچ گاه از ياد خدا غافل نبودند و باذکر دعا، سلام، صلوات و قرائت فاتحه به ياد گذشتگان ميسر را مي پيمودند هنگام رسيدن به قله جهت شکر گزاري از پروردگار متعال ، قدرت و عظمت خداوند سر بر سجده گذاشته وخداي رحمان را شکر کردند.

وي افزود: همکاري که منطقه را خوب مي شناخت مناطق اطراف را معرفي نمود.چشمه هايي که در فصل بهار در اين منطقه جوشش دارد، گياهان دارويي ، نوع درختان منطقه راه ها و ديگر اطلاعات مربوط به منطقه را براي گروه ارائه نمود.

گفتني است؛ سبز کوه با وسعت ۵۶,۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کيلومتري از مرکز استان چهارمحال و بختياري و ۳۰ کيلومتري شهر لردگان قرار دارد. اين منطقه در شهرستان هاي بروجن، لردگان و کيار قرار دارد.

بلندترين ارتفاع منطقه مربوط به کوه هزاردره با ارتفاع ۳۸۷۰ متر و کمترين ارتفاع ۱۱۲۰ متر از سطح دريا مي باشد.

 
 پایان خبر1020ج /630ل
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۲:۰۷

3 Jan 2020