۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۴۰۸۶
در شهرستان فارسان

جوي‌ها، سطل زباله نيستند/ برخی برای راحتي خود آشغال‌ها را روانه جوي‌ها مي‌کنند

ريختن زباله‌ها در جوي‌هاي آب منجر به راکد ماندن آب و لجن شدن مي‌شود لذا جوي‌هاي آب، سطل زباله‌هايي نيستند که هر يک از افراد به خاطر راحتي خود بلافاصله آشغال‌ها را روانه جوي‌ها مي‌کنند.
جوي‌ها، سطل زباله نيستند/ برخی برای راحتي خود آشغال‌ها را روانه جوي‌ها مي‌کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، متاسفانه بايد گفت که بدون استثنا تمامي زباله‌هاي موجود در سطح معابر، خيابان‌ها و پياده‌روها در فارسان به سمت جوي‌هاي آب، جارو مي‌شوند و به دليل نظافت ديرهنگام جوي‌هاي آب، همواره بوي نامطبوع و ظاهري بي‌نظم را شاهد هستيم.

برخي نقاط شهر فارسان مانند خيابان اصلي شهر در بارندگي‌ها دچار آبگرفتگي شديد مي‌شوند، هرچند از نظر هندسي نياز به اصلاح دارند ولي انبوهي از زباله‌هاي رها شده در اين جوي ها عامل اصلي آبگرفتگي‌هاي بزرگ مي‌باشند.

در حال حاضر تمامي پياده‌روهاي مقابل فروشگاه‌ها به دليل مصرف زياد آب تخريب شده‌اند تا جايي که تردد را براي شهروندان مشکل مي‌کنند؛ شهرداري مي‌تواند در فرصتي تعيين شده، صاحبان اين فروشگاه‌ها را ملزم به مرمت پياده‌روها کند ولي هيچ برخوردي با اين افراد نمي‌شود.

به برخي از مغازه‌دارها بايد اخطار کتبي داد
 
يک از شهروندان فارسانی عنوان کرد: متاسفانه برخي از مغازه‌داران اين محله بدون در نظر گرفتن حقوق ديگران اقدام به ريختن زباله به داخل جوي آب مي‌کنند و انگار نمي‌دانند که جوي آب براي ريختن زباله درست نشده است.
 
وي در ادامه با بيان اينکه به برخي از مغازه‌دارها بايد اخطار کتبي داد تصريح کرد: با وجود اينکه شهرداري به صورت دوره‌اي سطل‌هاي زباله بيشتري در خيابان‌ها و کوچه‌ها قرار مي‌دهد ولي برخي‌ها هنوز عادت نکرده‌اند که زباله خود را به داخل آن بياندازند و اکثرا  مي‌بينم که داخل سطل زباله خالي ولي کنار آن پر از آشغال است.
 
وي خاطرنشان کرد: همه ما بايد به فکر بهداشت محيط اطراف‌مان باشيم تا سالم زندگي کنيم در غير اين صورت به دليل عدم رعايت موازين بهداشتي بيماري‌هاي خطرناک زيادي دامن‌گير افراد مي‌شود.

شهروندان بخصوص مغازه‌داران سطح شهر بايد متوجه باشند که زباله‌هاي خود را در جوي آب رها نکنند چون با اين عمل خسارات زيادي به ساير افراد وارد مي‌شود.

هر شهروند به هنگام ريختن زباله‌ها بر روي زمين يا درون جوي‌ها بايد به اين نکته توجه کند که هر زباله علاوه‌بر کثيف شدن و خدشه‌دار کردن چهره شهر باعث خم شدن قامت يک فرد مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۹:۱۲

19 Jan 2020