۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۳۶۲۴۶
نائب رئیس شورای شهر شهرکرد:

لزوم تجدید نظر در میزان بهره‌برداری اصفهان از زاینده رود/ طرح انتقال آب به فولاد مبارکه غیرقانونی است

نائب رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: زمان آن رسیده است که استان اصفهان در میزان بهره‌برداری از زاینده رود تجدید نظر کند، باید سهم آب شرب مردم حاشیه زاینده رود در استان چهارمحال بختیاری در معادلات منظور شود.
لزوم تجدید نظر در میزان بهره‌برداری اصفهان از زاینده رود/ طرح انتقال آب به فولاد مبارکه غیرقانونی است
حیدر علیپور نائب رئیس شورای شهر شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ و در پاسخ به اظهارات نایب رئیس شورای شهر اصفهان که خواستار توقف اجرای طرح انتقال آب شُرب بن-بروجن در چهارمحال و بختیاری شده بود، اظهار کرد: در شرایطی که این استان در حاشیه زاینده رود امکان تامین آب شرب ساکنان خود را ندارد توسعه صنایع رانتی آب‌بر در دل کویر مفهومی جز بی‌رنگ شدن مفاهیم اخلاقی نزد حامیان انتقال آب ندارد.

طرح انتقال آب به فولاد مبارکه غیرقانونی است

وی افزود: آنچه مایه شگفتی است این است که چگونه دستگاه‌های مسئول چشم خود را بر اجرای خط جدید و غیرقانونی آب‌رسانی به فولاد مبارکه و یا تونل اهریمنی گلاب می‌بندند اما طرح بن-بروجن که صرفا تامین‌کننده ۴۰ میلیون مترمکعب از زاینده‌رود در قالب حق‌السهم استان از ۲۳۷ میلیون مترمکعب برای نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری است را تعطیل می‌کند.

علیپور یادآور شد: واقعیت این است که جریانی درصدد است با تعطیلی پروژه بن-بروجن زمینه احیای طرح ضدمحیط زیستی تونل سبزکوه را که با هوشیاری مردم این طرح تعطیل شد، مجددا احیا کنند.

رئیس کمسیون محیط زیست شورای شهر شهرکرد تاکید کرد: زمان آن رسیده است که استان اصفهان در میزان بهره‌برداری از زاینده رود تجدید نظر کند، باید سهم آب شرب مردم حاشیه زاینده رود در استان چهارمحال بختیاری در معادلات منظور شود.

فعالان اجتماعی بر مطالبات کارشناسی تاکید و از بازی در زمین بدخواهان بپرهیزند

علیپور تاکید کرد: جریانی سعی دارد اختلافات چهارمحال بختیاری و اصفهان در حوضه زاینده رود را اختلافاتی قومی معرفی کند در حالی که مبنای مطالبات ما کارشناسی و بر مبنای انسانی و محیط زیستی است، بر این اساس فعالان اجتماعی باید با پرهیز از بازی در زمین بدخواهان بر مطالبات کارشناسی خود تاکید کنند.

این عضو شورای شهر شهرکرد در پایان ضمن اظهار امیدواری برای تعطیلی پروژه کوهرنگ سه تاکید کرد: پروژه کوهرنگ سه به علت فقدان مجوز زیست محیطی و تحمیل خسارت‌های اجتماعی و اقتصادی به مردم منطقه با چالش‌های عمیق اجتماعی روبروست که نظر به شکایت مردم از این پروژه انتظار می‌رود این پروژه هرچه زودتر توسط دادستان استان چهارمحال بختیاری متوقف شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۵:۲۷

14 Feb 2020