۰
plusresetminus
در حالی که نمایندگان سنای آمریکا گسترده‌ترین تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب می‌کنند نمانیدگان مجلس شورای اسلامی مشغول سر کشی به حوزه های انتخابیه هستند.
تحریم های جدید "سنا" و تعطیلات دو هفته ای بهارستان نشینان/ لزوم تشکیل جلسه فوری مجلس برای مقابله با اقدامات کنگره آمریکا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  راه دانا؛ سرانجام پس از چند هفته کش و قوس، مجلس سنای آمریکا بسته تحریمی جدید ویژه خود با کد ‌S۷۲۲ را با ۹۸ رای موافق در برابر ۲ رای مخالف به تصویب رساند تا پیام «خروج رسمی آمریکا از برجام» را به ایران و طرف‌های دیگر این توافق هسته‌ای بدهد.

سنای آمریکا طرح تحریمی موسوم به "مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" را در ۳ محور موشکی، تروریسم و حقوق بشر به‌گونه‌ای طراحی کرده است که در صورت اعمال آن، اصلی‌ترین حوزه درگیر با تحریم‌ها، حوزه اقتصاد خواهد بود.

این تحریم‌ها به حدی گسترده و دارای پوشش چندگانه است که کارشناسان آن را مادر همه تحریم‌ها می‌خوانند؛ سنای آمریکا در شرایطی اقدام به تصویب این تحریم‌ها کرده که براساس بند ۲۶ برجام، آمریکا متعهد شده بود از اعمال مجدد تحریم‌هایی که براساس برجام لغو شده خودداری کند اما اکنون این کشور به بهانه مسائل موشکی، تروریسم و حقوق بشر تحریم‌هایی به مراتب شدیدتر از تحریم‌های قبلی را بر ایران تحمیل خواهد کرد.

بر همین اساس نیز کارشناسان معتقدند این تحریم‌ها در صورت تصویب در مجلس نمایندگان و امضا توسط ترامپ، نقض صریح برجام، قطعنامه ٢٢٣١ و شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری است.

اما نکته جالب در این میان تعطیلی دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی است؛ در حالی که نمایندگان سنای آمریکا گسترده‌ترین تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب می‌کنند نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در تعطیلات دوهفته‌ای به سر می‌برند و احتمالا نمایندگان پس از دوهفته به مجلس خواهند آمد و در حد چند دقیقه‌ هم به بیان کلیاتی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط ایالات متحده علیه کشورمان خواهند پرداخت.

کما اینکه برخی نمایندگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که "پیش‌نویس طرح مقابله متناسب با اقدامات کنگره آمریکا تدوین شده است و در اولین جلسه کمیسیون امنیت‌ملی پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه بررسی و تصویب می‌شود."

در شرایطی که این اقدامات آمریکایی‌ها خلاف برجام است و این معاهده بین المللی را نادیده می‌گیرد و با توجه به مطرح شدن موضوعات کلان ملی و بین المللی؛ قطعا بهارستان‌نشین‌ها باید سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و استراحت را به زمان دیگری موکول کنند و با تشکیل جلسه فوری در مجلس این اقدام آمریکایی‌ها را بررسی و برای مقابله با آن چاره‌اندیشی کرده و تصمیمات متناسبی اتخاذ کنند.

به طور کلی باید گفت که کشور و منافع ملی آن نباید تحت الشعاع اقدامات غیر فوری مانند سر کشی به حوزه های انتخابیه آقایان و خانم‌های نماینده قرار گیرد و مردم، امروز بیشتر از هر روز دیگری منتظر حضور نمایندگان و تصمیم‌گیری آن‌ها در مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۰:۱۹

21 Jan 2020