۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۹۵۹۶
بخش اول:

چند پروژه در شهرستان کيار ناتمام رها شده است

چهارخطه شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان، ایذه خواسته اساسی اهالی شهرستان کیار
شهرستان کيار با جمعيتي نزديک به 60 هزار نفر و پراکندگي و گستردگي بسيار و البته قرارگيري در قلب استان اما متاسفانه يکي از شهرستان‌هاي محروم استان چهارمحال و بختياري است.
چند پروژه در شهرستان کيار ناتمام رها شده است
گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار
ساليان سال است که اهالي شهرستان کيار با اندک امکانات موجود در شهرستان زندگي مي‌کنند و دم نمي‌زنند و از سويي نهادها و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به اين مردم هم يا نيازهاي اصلي و اساسي مردم را فراموش کرده‌اند يا آنان که اقدامي در راستاي رفع خواسته مردم انجام داده‌اند آن را نيمه‌تمام رها کرده‌اند.

بي‌شک يکي از مشکلات امروز کشور که همه مناطق کشور با آن درگير شده‌اند موضوع تعريف پروژه‌هاي زياد و حتي بدون توجيه در سطح مناطق مختلف کشور است که باعث شده است بخش اعظم بودجه کشور در راستاي اجرا و بهره‌برداري از اين پروژه‌ها صرف شود و ديگر مشکلات ايجاد شده ناشي از اوضاع سياسي و اقتصادي کشور سبب شود که اين پروژه‌ها يا اجرا نشوند يا نيمه‌تمام و در اواسط راه رها شوند.

شهرستان کيار هم از اين مشکل مستثني نيست و در حال حاضر علي‌رغم نياز مبرم به برخي از زيرساخت‌ها و نياز به رفع بسياري از کمبودها اما متاسفانه اقدامي عملي و نتيجه‌بخش در زمينه رفع مشکلات اساسي اين شهرستان صورت نگرفته است.

در ادامه باتوجه به نياز مردم، مشکلات ايجاد شده ناشي از کمبود زيرساخت‌ها، تحول شهرستان پس از اجراي طرح و رضايت مردم پس از اجراي طرح و برخي عوامل تاثيرگذار ديگر در اجراي پروژه‌ها به برخي از پروژه‌هاي موردنياز که به مرحله اجرا نرسيده‌اند يا با اجراي بخشي از آن به صورت نيمه‌تمام رها شده‌اند اشاره‌اي اجمالي داريم.

۱-چهارخطه شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان، ايذه

يکي از مطالبات بحق و خواسته‌هاي اساسي اهالي شهرستان کيار چهارخطه شدن جاده شهرکرد، شلمزار، گهرو، ناغان و ايذه است.

اگرچه بخش‌هايي از اين جاده در سال‌هاي قبل و البته به شکل محدود چهارخطه شده است اما اجراي اين پروژه طي سال‌هاي متمادي چه در دولت‌هاي قبلي و چه در دولت يازدهم مسکوت مانده است و عدم تداوم روند اجراي اين پروژه مشکلات عديده‌اي را در اين مسير ايجاد کرده است.

الف: ترافيک پرحجم و خارج از توان جاده:

الف-۱: جاده شهرکرد شلمزار گهرو ناغان يکي از جاده‌هايي است که روزانه حجم وسيعي از بار ترافيکي بين استان‌هاي جنوبي کشور چون خوزستان و بوشهر و کهگلويه و بوير احمد و حتي فارس به سمت چهارمحال و بختياري و اصفهان را بدوش مي‌کشد و در طول شبانه‌روز کمتر زماني را شاهد هستيم که کاميون، تريلي يا اتوبوس در حال گذر از اين جاده نباشد.

الف-۲: از سويي جاده مذکور که مي‌تواند به‌عنوان بخشي از کريدور ارتباطي شمال به جنوب کشور مورد استفاده قرار گيرد به جهت برخورداري از چشم‌اندازي مناسب طبيعي و کوتاهي مسير ارتباطي جنوب به شمال کشور يکي از مسيرهايي است که پذيراي سيل گردشگران و طبيعت‌گردان است و در فصول گردگشري سال خصوصا بهار و تابستان اين جاده مملو از خودروهاي مسافراني است که براي گشت و گزار کوله‌بار سفر بسته‌اند و راهي سفر شده‌اند.

الف-۳: ديگر عامل ترافيک در اين جاده قرارگيري تعداد بسيار زيادي از شهرها و روستاهاي شهرستان شهرکرد، شهرستان کيار و شهرستان اردل در طول اين مسير است.

باتوجه به اينکه اين جاده از دل دشت‌هاي کشاورزي در حال گذر است و شهرهاي و روستاهاي بسياري در اطراف آن قرار دارد بي‌شک ورود تعداد زيادي از کشاورزان جهت حضور در مزارع خود با وسايط نقليه خود اعم از دوچرخه، موتور سيکلت، انواع وانت و سواري، تاکتور، کمباين و.... دور از انتظار نيست و باتوجه به اينکه در اغلب نقاط جاده‌هاي کشاورزي به موازات اين جاده وجود ندارد ضمن بالا رفتن حجم ترافيک اين جاده متاسفانه جان و مال ساکنان حاشيه اين جاده نيز در خطر تهديد قرار مي‌گيرد که اگر جاده دو طرفه به چهارخطه با اصول استاندارد و مهندسي تبديل شود از ميزان خطرات موجود کاسته مي‌شود.

ب: تصادفات روز افزون جرحي و فوتي

عرض کم، تردد بالا و دو خطه بودن جاده ارتباطي شهرکرد شلمزار گهرو ناغان ايذه صرف نظر از بخش‌هاي اندکي که به صورت چهارخطه مورداستفاده قرار مي‌گيرد يکي از جاده‌هاي استان چهارمحال و بختياري است که به طور ميانگين و روزانه شاهد تصادف در آن هستيم.

جايجاي اين جاده از آغاز تاسيس تاکنون آغشته است به خون هموطنان عزيزمان که به دلايل مختلف تصادف کرده‌اند و در حوادث به وقوع پيوسته جان و مال بسياري از ايرانيان به هدر رفته است و اينک همت مسئولان است که براي حفظ و حراست از اموال و نفوس مردم دست در دست مردم بگزارند و براي رفع عيوب اين جاده و چهارخطه شدن آن بکوشند.

پايان بخش اول...

گزارش:مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۲:۰۹

27 Dec 2019