۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۱۵۶۶

حمایت از مشاغل خانگی راه گشای اقتصاد مقاومتی

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری فعالیت هایی داشته است و نمود این امر پرداختن به مشاغل خانگی هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان است اما باید دید تا چه حد در این زمینه حمایت صورت گرفته و برای تقویت هرچه بیشتر این مشاغل چه اقداماتی صورت گرفته است؟
حمایت از مشاغل خانگی راه گشای اقتصاد مقاومتی
به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری در نرخ بیکاری را از آن خود کرده است اما می توان این مشکل را حل کرد و با پیگیری مواردی چون تقویت مشاغل خانگی در کاهش این موضوع تاثیرگذار بود.

مشاغل خانگی از جهاتی چون کمک به کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید، نیاز به سرمایه های اندک، زود بازده بودن و... حائز اهمیت هستند و از آنجایی که زنان خانه دار بیشتر زمان خود را در خانه به سر می برند می توانند با راه انداختن مشاغل این چنینی علاوه بر اینکه از زمان خود استفاده کنند، در اقتصاد خانواده تاثیرگذار بوده احساس استقلال بیشتری داشته باشند.



در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری فعالیت هایی داشته است و نمود این امر پرداختن به مشاغل خانگی هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان است اما باید دید تا چه حد در این زمینه حمایت صورت گرفته و برای تقویت هرچه بیشتر این مشاغل چه اقداماتی صورت گرفته است؟



در این استان مشاغلی چون، تولید ترشی و مربای خانگی، تولید قارچ خانگی، پرورش مرغ خانگی و تولید تخم مرغ خانگی، تهیه لواشک و چیپس میوه، تولید محصولات گلخانه ای، تولید عسل، فرش گلیم و گبه بافی رونق دارد و بیشتر بانوان بصورت خانگی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به راه اندازی مشاغلی این چنینی کرده اند.



صدور  1500 پروانه و مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی

ذبیح‌الله غریب رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه ۲۲ درصد از کل سهمیه اشتغال چهارمحال و بختیاری به جهادکشاورزی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: سال گذشته جهاد کشاورزی یک هزار و ۶۰۰ شغل را در استان متقبل شده بود که همه آن محقق شد و امسال نیز تاکنون از مجموع ۲ هزار شغل متعهد شده ۱۲۵۰ مورد آن محقق شده است.

وی با اشاره به قابیلت‌های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال، افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ پروانه و مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی استان صادر شده ‌که ۲۷۴ مورد مربوط به تولیدات دام، طیور و زنبور عسل، ۴۹۶ مورد مربوط به صنایع تبدیلی، ۷۱۵ مورد مربوط به تولیدات گیاهی و ۳۰ مورد مربوط به زعفران و گل محمدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این تعداد مشاغل خانگی برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد می‌کنند و به ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات نیاز نیاز دارند.

غریب با اشاره به قابلیت‌های شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ و لردگان برای پرروش مرغ بومی خاطرنشان کرد: پرورش مرغ بومی در این مناطق برای ۲۷۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند که در شهرستان کوهرنگ۱۰، اردل۳، لردگان۳ و کیار ۲ خوشه شناسایی شده است.

وی، با بیان اینکه شهرستان شهرکرد متقاضیان زیادی برای راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای دارد، گفت: ۵ هکتار برای احداث گلخانه در این شهرستان با ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است که این مسئله می‌تواند زمینه اشتغال ۵۰ نفر را نیز فراهم کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت ۵۰ هکتاری گیاهان دارویی در شهرستان کوهرنگ و ظرفیت خوب این شهرستان برای کشت این گیاهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و تکمیل مجتمع پرورش قارچ فارسان و خوشه‌های ایجاد شده آن برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

غریب، با بیان اینکه تاکنون یک هزار هکتار باغات دیم در شهرستان‌های ادرل و کیار انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در توسعه باغات دیم در استان اجرای عملیات داشته‌ایم که از این طریق برای یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۱:۲۶

29 Dec 2019