۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۳۰۶۶۶
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري :

استمرار و ادامه راه امامت و ولايت جز با ولايت فقيه امکان پذير نيست

تداوم راه غدیر در گرو بصیرت و مقاومت امت اسلامی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌نکونام گفت: استمرار و ادامه راه امامت و ولايت جز با ولايت فقيه امکان پذير نيست و هيچ چيز ديگري نمي‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.
استمرار و ادامه راه امامت و ولايت جز با ولايت فقيه امکان پذير نيست

به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌وبختياري و امام جمعه شهرکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌نکونام در اجتماع بزرگ غديريون که به مناسبت روز عيدسعيد غدير خم در مهديه مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، خطبه غدير را خطبه‌اي بسيار ارزشمند و جامع دانست و گفت: متأسفانه خطبه غدير در بين ما مهجور است و جامعه با واقعيات و حقايق اين خطبه ارزشمند و جهت دهنده مأنوس نيستيم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه از خطبه غدير در اذهان و افکار عمومي جامعه تنها يک جملات خاص از اين خطبه مانند نزول آن سخن معروف «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» و بالا بردن دست أميرمؤمنان(ع) توسط پيامبر و معرفي کردن به عنوان امام و پيشواي وجود دارد  در حالي که خطبه غدير يک خطبه بسيار جامع و جهت دهنده و پرمحتوا است که در قسمت از اين خطبه توصيف جامعي از صفات خداي تبارک و تعالي بيان شده است.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان در ادامه خاطرنشان کرد: آن ويژگي‌ها و فضائلي که پيامبر اکرم(ص) در رَساي اميرمؤمنان در روز عيد غدير و بالا بردن دست ايشان بيان کردند تنها در شخص أميرمؤمنان خلاصه نشده بلکه در فرزندان اميرمؤمنان(ع) يازده نور معصوم(ع) نيز وجود دارد و ساري و جاري است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌نکونام با اشاره به تاکيد پيامبراکرم(ص) در روز عيد غديرخم بر ادامه داشتن راه امامت و ولايت بعد از غيبت امام‌عصر(عج) تصريح کرد: استمرار و ادامه راه امامت و ولايت جز با ولايت فقيه امکان پذير نيست و هيچ چيز ديگري نمي‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.
 

امام جمعه شهرکرد ولايت فقيه را استمرار راه غدير دانست و تاکيدکرد: بکوشيم اين باور را روز به روز در وجود خودمان نهادينه و تقويت کنيم که در معارف اسلامي و برنامه‌هاي بشري هيچ چيز جز فقه و فقاهت و ولايت فقيه تداوم بخش راه غدير و امامت نيست.

 

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان همه دشمني‌ها و کينه‌ورزي‌هاي دشمنان  را نَه با اسلام بلکه با اسلام ناب محمدي دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز داعش، گروه‌هاي تروريستي و اربابان آن‌ها آمريکا تمام توان و نيرو خود را براي برهم زدن جهان اسلام به کار گرفته اند همه به خاطر دشمني و کينه آن‌ها با اسلام ناب محمدي، اسلام اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و ولايت فقيه است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌نکونام تداوم راه غدير و امامت و ولايت را مستلزم بصيرت و مقاومت دانست و تاکيدکرد: امروز وجود نازنين پيامبراکرم(ص) و اميرمؤمنان علي(ع) از ما مقاومت و ايستادگي و بصيرت در برابر دشمنان مي‌طلبد.

 

در پايان با اشاره مراسم عمامه‌گذاري تعدادي از طلاب استان افزود: امروز تعدادي از طلاب حوزه هاي استان ملبس به لباس روحانيت مي‌شوند تا راه غدير و فقه و فقاهت را ادامه بدهند تا اين چراغ همچنان در ميان جامعه پرفروغ و روشن‌گر باشد

 
انتهاي پيام1026ج /1020ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۴۸

16 Feb 2020