۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۷۶۹۶
امام جمعه موقت لردگان؛

وظيفه مردم مصرف بهينه و پرهيز از اسراف است

خطيب نماز جمعه اين هفته لردگان با اشاره به احاديث اسلامي در خصوص اسراف، گفت: در اسلام به مسلمانان تاکيد شده است که از اسراف دوري کنند چون خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد.
وظيفه مردم مصرف بهينه و پرهيز از اسراف است
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت السلام قاسم پور امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: فضاي هاي مجازي امروزه در جامعه ما به يک معضل تبديل شده است، اگر تقوي فکري و ورع فکري نداشته باشيم هر سخني منتشر خواهيم کرد.

وي افزود: نبايد هر خبري را بدون دانستن صحت و سقم آن را در فضاهاي مجازي منتشر کنيم زيرا با آبروي جامعه و يا فرد بازي کرديم.

وي در خصوص اسراف در اسلام گفت: اسراف در دين ما مسلمانان حرام است، شما مي بينيد در مراسمات عزاداري و مراسمات عروسي چه اسراف ها که نمي شود  در کشور هم همينطور است اسراف زياد است بنا به گفته فائو در ايران 35 ميليون تن غذا اسراف مي شود در حالي که با همين مقدار مي توان غذاي 12 ميليون نفر را تامين کرد .

حجت السلام قاسم پور افزود: خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد و باعث کاهش برکت مي شود و برکت از جامعه رخت مي بندد.

خطيب جمعه اين هفته اشاره داشت: در کشور ما مصرف آب 2برابر سرانه جهاني است و در مصرف بنزين 6برابر متوسط جهاني بنزين مصرف مي شود در برق در گاز و ... ايران از همه جلوتر است چرا بايد اينطور باشد .

قاسمپور در خصوص بالا رفتن قيمت سوخت در کشور مثل بنزين و گازائيل گفت: درست است که قيمت بنزين در ايران از ديگر کشورها ارزانتر است ولي آيا دستمزد کارگر بيچاره با دستمزد کارگران ديگر کشورها يکي است مسئولين مديريت کنند؛ در کشور ما منابع زياد داريم قدر آن را بدانيد و درست مديريت شود .

امام جمعه موقت لردگان گفت: با روي کار آمدن ترامپ به عنوان رييس جمهور کشور آمريکا، چهره واقعي اين دولت را نشان داد و با عملکردش ذات و پليدي اين کشور را نشان مي دهد اما تعجب اينجاست چرا بعضي ها در کشور ما هنوز نمي خواهند بدانند که اين آمريکا جنايتکار است ودل به اوبستند و هنوز به اين گرگ درنده خون خوار اميدوارند.

قاسم پور تصريح کرد: تا استکبار زنده است شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل از فراموش نمي شود .

وي به روز کشاورزي اشاره کرد گفت: بنيه اقتصادي کشور از دامداران و کشاورزان شروع مي شود لذا بايد دولت فکري براي حال کشاورزان داشته باشند خصوصاَ در بحث آب بايد نياز هاي اوليه اين قشر جامعه تامين شود . 

قاسمپور در پايان، ارتحال آيت الله حائري شيرازي، روز ثبت احوال و روز هفته راهداري و حمل و نقل جاده اي را گرامي داشت و در اين خصوص هم اظهاراتي بيان داشتند.

انتهاي پيام/630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۲:۲۶

30 Dec 2019