۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۲۷۳۳۶
امام جمعه بلداجی:

افتخار بختیاری‌ها ذخیره انقلاب بودن آن‌ها است

امام جمعه بلداجی گفت: امروز همان بصیرت در بختیاری‌ها با قدرت بیشتر در حمایت از رهبر انقلاب اسلامی وجود دارد و افتخار ما این است که بختیاری‌ها شیعه و ذخیره انقلاب هستند.
افتخار بختیاری‌ها ذخیره انقلاب بودن آن‌ها است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام یدالله رحمانی امام جمعه بلداجی در همایش فدائیان ولایت که به مناسبت سالروز بیعت بختیاری‌های چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: تاریخ قوم بختیاری سراسر حماسه و افتخار است و ما به خود می‌بالیم که یکی از اقوام اثرگذار در تاریخ ایران قوم بختیاری است.

وی با بیان اینکه قوم بختیاری در زمان مبارزه با انگلیس، در دوران مشروطیت و در زمان اعلام انزجار از بختیار برگ‌های زرینی در کارنامه خود به یادگاری گذاشتند ادامه داد: این سه افتخار شاخص برای کشور هستند اما در اعلام بیزاری از بختیار بنا به گفته رهبر معظم یک تفاوت وجود دارد و آن وجود اهمیت قومی برای بختیاری‌ها  است که با وجود این از بختیار اعلام بیزاری کردند و با امام بیعت کرده و این تمایز و نقطه عطفی است که در این حادثه دیده می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: پس از انتصاب شاهپور بختیار طرفداران آن گفتند بختیار دشمنی خاصی با شاه دارد و امام باید از او حمایت کند و می‌خواستند با این کار بختیار را چهره‌ای موجه نشان داده و به کمک او انقلاب را مصادره کنند.

امام جمعه بلداجی افزود: حرکت قوم بختیاری از استانی محروم در روز ۱۹ بهمن بود و مردم شهرضا که تصور می‌کردند بختیاری‌ها به حمایت از بختیار عازم تهران شده‌اند جلوی راه‌شان را بستند اما بعد از آن‌که متوجه شدند این افراد برای بیعت با امام راهی تهران شده‌اند از آن‌ها پذیرایی کرده و آن‌ها را بدرقه کردند و به این ترتیب بختیاری‌ها در روز ۲۲ بهمن وارد تهران شدند و با سر دادن شعار حماسی حمایت خود از امام خمینی و بیزاری از بختیار را اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بختیاری‌ها برای اهدای جان خود به امام و فدایی شدن راهی تهران شدند و این اقدام آن‌ها چنان تاثیری در سراسر کشور داشت که باعث تزلزل خیال باطل بختیار از این شد که بختیاری‌ها از وی حمایت می‌کنند.

رحمانی تاکید کرد: امروز همان بصیرت با قدرتی بیشتر در حمایت از رهبر انقلاب اسلامی در وجود بختیاری‌ها هست و افتخار ما این است که بختیاری‌ها شیعه اهل‌بیت و ذخیره انقلاب هستند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۴:۰۶

30 Dec 2019