۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۳۴۸۰۶
خطيب جمعه لردگان:

امروز مى خواهند با سند ۲۰۳۰ با زور و اجبار ما را تبديل به شهروند غربى كنند/ قرآن حلال مشکلات انسان هاست

امام جمعه لردگان گفت: ماه رمضان بهترين فرصت براي استغفار و بهره مندي از فضيلتهاي مهماني خداست و بايد در اين ماه با روزداري، قرائت قرآن وعبادت نهايت بهره را ببريم.
امروز مى خواهند با سند ۲۰۳۰ با زور و اجبار ما را تبديل به شهروند غربى كنند/ قرآن حلال مشکلات انسان هاست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت السلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با بيان اينکه ماه رمضان بهترين فرصت براي استغفار و بهره مندي از فضيلتهاي مهماني خداست گفت: بايد در اين ماه با روزداري، قرائت قرآن وعبادت نهايت بهره را ببريم.
انصاري با اشاره به برکات قرآن گفت: قرآن انسان را به بهترين راه ها هدايت مي کند و حلال مشکلات اقتصادي، سياسي و فرهنگي است و باعث سعادت انسان مي شود و انسان را از عذاب الهي محافظت مي کند.
وي، به فلسفه روزه‌دارى اشاره کرد و گفت: از فلسفه هاي روزه داري به ياد گرسنگان افتادن و كمك به محرومان و مستضعفان است.
امام جمعه لردگان با اشاره به سخن پيامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند: «هر كه از شما، روزه‌دار مؤمنى را در اين ماه افطار دهد. از براى او نزد خداوند ثواب آزاد كردن بَرده و آمرزش گناهان گذشته خواهد بود.»

پيامد انحراف فرهنگى‌
انصاري به سند 2030 اشاره داشت و گفت: كتابهاى درسى بايد به گونه اي باشند که دروس انقلابى و اسلامى را به بچه‌هاى ما ياد دهند و باعث بيداري جوانان ما شوند؛ بايد در آموزش و پرورش ما فرهنگ مقاومت و مبارزه با آمريکا و استعمارى آموزش داده شود به گونه اي که اطفال ما را شيربچگانى كه هميشه پشت جبهه مقاومت عليه آمريكا و صهيونيست و ساير چپاولگرهاى شرق و غرب نشسته‌اند، تربيت كند.

انصاري بيان داشت: اگر انحرافى در فرهنگ يك رژيم پيدا شود، ديرى نخواهد گذشت كه انحراف فرهنگى بر همه غلبه مي كند و همه را خواهى نخواهى به انحراف مي كشاند.
انصاري تصريح کرد:  امروز مى خواهند با سند ۲۰۳۰ با زور و اجبار ما را تبديل به شهروند غربى كنند

تبعات اجراى سند ۲۰۳۰
وي ادامه داد؛ با پذيرش اين سند، ايران ملزم مى‌شود تا تغييرات مدنظر يونسكو را در نظام آموزشى و فرهنگى كشور حتى در زمينه كنترل جمعيت و محيط زيست و. .. اعمال كنند و همين پايه تعارضات فرهنگى و هويتى در نسل‌هاى آينده موجب مى‌شود تا آن‌ها با هويت ملى و مذهبى خود بيگانه شوند.

قيام 15 خرداد
حجت السلام انصاري در ادامه  با اشاره به فرارسيدن حزن انگيز14 و 15 خرداد تصريح کرد: امام خميني(ره) با توکل بر خدا دست رژيم فاسد پهلوي را براي مردم رو کرد، امام سال هاي تبعيد را در ترکيه، عراق و سپس فرانسه گذراند و سرانجام در 12 بهمن 57 به کشور بازگشت و موجب پيروزي انقلاب شد. امروز 28 سال از ارتحال ملکوتي امام راحل مي گذرد .
وي در ادامه گفت: قيام خونين 15 خرداد 42 نقطه عطفي در تاريخ معاصر و يادگاري از پيوند معنوي توده‌هاي عظيم مردم با مرجعيت ديني است و قيام 15 خرداد واکنشي از احساسات عميق مذهبي ملت ايران و نمايشي از به پا خاستن مردمي بود که مي‌خواستند ظلم و ستم در کشور ايران ريشه‌کن شود .  

امام جمعه لردگان افزود: بيش از 15 هزار نفر که به تبعيد امام خميني(ره) معترض بودند، در حادثه 15 خرداد سال 42 شهيد و مجروح شدند لذا نهضت انقلاب اسلامي به رهبري امام از همان زمان شکل گرفت.
وي گفت: برهمه ما ملت ايران و مسئولين نظام واجب است تا به شکل گسترده در مراسم سالگرد رحلت امام خميني(ره) حضور داشته و با عظمت هرچه بيشتر ياد امام را زنده نگه داريم.

کمک به مردم مظلوم يمن
خطيب جمعه لردگان درپايان با اشاره به کمک به مردم مظلوم يمن گفت: هر روز شاهديم كه در يمن و ديگر کشورهاي مسلمان، تروريستهاى پرورش ‌يافته آمريكا و آل سعود با همكارى صهيونيست‌ها و هم پيمانان نامسلمان منطقه‌اى آن‌ها، هزاران مسلمان‌ بى‌گناه اعم از زن و مرد و كوچك و بزرگ را به خاك و خون مى‌كشند.
وي افزود: مومنانى كه تمايل به يارى و همدردى با مظلومان و آسيب‌ديدگان يمنى دارند، مى‌توانند از طريق شماره حساب ۰۱۱۳۱۳۰۰۰۰۰۰۶ بانك ملى ايران، شعبه مركز، به نام كمك‌هاى مردمى مجمع جهانى اهل بيت(ع)، كمك‌هاى مالى خود را واريز نمايند.

انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۹:۱۱

7 Jan 2020