۰
plusresetminus
امام جمعه شهر اردل روشنگري‌هاي حکيمانه مقام معظم رهبری را عامل شکست دشمنان خارجي و داخلي در فتنه 88 عنوان کرد و گفت: دشمن به‌وسيله فتنه 88 به دنبال براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.
هدف فتنه 88 سرنگوني انقلاب اسلامي ايران بود/فشار اقتصادي از نقشه هاي دشمن براي دلسرد کردن مردم به نظام اسلامي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي گفت: ذلت نتيجه کساني است که گناهکارند، وقتي کسي دچار خطا و دچار گناه شد لباس ذلت بر تن شخصيت او خواهد رفت يعني همان چيزي که ديگران از او مي بينند پستي و ذلت است.

بهرامي افزود: انسان خطاکار از فکر، رفتار و گفتار در معاشرت و عملکرد او براي مرم قابل شناسايي است، کسي که ذليل باشد از سر و روي او ذلت مي بارد.

وي کرد: جامعه اي که ذليل باشد نشانه هاي ذلت در او پيدا خواهد شد، ضعيف مي شود، دنباله رو خواهد شد و در نهايت شرف و عزت و حيثيت خودش را خواهد باخت.

حجت اسلام بهرامي گفت: جامعه اي که اهل صبر و استقامت و بصيرت باشد و ذلت را نپذيرد و هنگام سختي ها بايستد و دست رد به سينه زورگويان کشد و مدافع حق مظلومان باشد نشانه يک حکومت اسامي است.

هدف فتنه ۸۸ سرنگوني انقلاب اسلامي ايران بود/فشار اقتصادي از نقشه هاي دشمن براي دلسرد کردن مردم به نظام اسلامي است

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل در ادامه مباحث خطبه اول اظهار داشت: در خطبه قبل بيان کرديم که ويژگي هاي يک حکومت اسلامي صبر و استقامت و بصيرت است با اين تفاسير يکي از بهترين حماسه هايي که ملت با بصيرت ايران اسلامي در ۹ دي رقم زدند خاموش کردن فتنه ۸۸ بود.

بهرامي در ادامه به دلايل پيروزي ملت ايران در فتنه ۸۸ اشاره و عنوان کرد: نقش مديريت رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، تحليل دقيق حوادث و روشن کردن اهداف دشمن، بصيرت دهي رهبر و توجه به دست‌هاي هدايت‌گر بيگانگان در اين حادثه، اشراف بر مسائل و تشخيص دقيق طراحي در چنين شرايطي، تلاش براي جلوگيري از شکاف بين خانواده نظام (با شعار جذب حداکثري و دفع حداقلي)، تلاش براي بيداري سران فتنه و بازگشت به کشتي انقلاب، توجه به قانون و راهکارهاي قانوني به‌عنوان فصل‌الخطاب مسائل، ريشه‌يابي عوامل اصلي فتنه يعني غرب و نظام سلطه و لزوم مرزبندي با دشمنان و بررسي ادعاها مبني بر تقلب و روشنگري ازجمله اين دلايل هستند.

وي با تأکيد بر اينکه يک جريان در کشور فتنه به پا نکرد بلکه فتنه‌گران مشخص هستند و مردم زماني که فهميدند مسئله تقلب نيست و هدف براندازي و خيانت است بصيرت به‌خرج دادند، اضافه کرد: بخش زيادي از آن کساني که از فتنه‌گران حمايت کردند تصور براندازي و تقابل با نظام را نداشتند بلکه غافل شدند.

خطيب نماز جمعه اردل گفت: با وارد کردن فشارهاي اقتصادي، معيشتي، فرهنگي، سخت کردن زندگي، گراني، بيکاري، فاصله انداختن بين مردم و مسئولان، شکاف درآمدي و... زمينه دور کردن، دل‌زده کردن و بي‌اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب ايجاد مي‌شود، ملتي که در اولويت‌هايش بماند، گرفتار تأمين نان شبش باشد، در ازدواج جوانان دچار مشکل باشد و... در اصل صحيح بودن انقلاب ترديد خواهد کرد و اين هدف دشمن است.

بهرامي تأکيد کرد: گراني‌ها، حذف يارانه‌ها، گران کردن حامل‌هاي انرژي و بنزين، وضعيت بانک‌ها، فاصله درآمدي برخي مسؤولان و مردم و... ازجمله نقشه‌هاي دشمن است بنابراين دولت و مجلس هوشيار باشند نبايد ابزار دشمن بشويم، افزايش بودجه بعضي دستگاه‌ها حتي نهادهاي مذهبي، افزايش حقوق ۷۰ درصدي نمايندگان در وضعي که کارمندان و کارگران نهايتاً ۱۰ درصد اين درآمد دارند چه معنايي دارد، اگر پول نيست براي همه نباشد لذا مسؤولان مختلف هم مثل مردم هزينه‌ها را کم کنند چراکه اين امر منجر به بي‌اعتمادي مردم به دستگاه‌ها مي‌شود.

وي به شهادت حضرت معصومه (س) اشاره و بيان کرد: ايشان شخصيتي کم‌نظير در عالم اسلام بوده و بانويي است که کشور از وجود ايشان نور مي‌گيرد، امروز قم به برکت حضرت معصومه ام‌القري جهان اسلام است.

امام جمعه شهر اردل در پايان به برخي از مشکلات مردم شهرستان اردل با محيط زيست و منابع طبيعي اشاره کرد و گفت: مشکلات و گرفتاريهاي است که خيلي مردم ما بعضا با دستگاهاي سازمان محيط زيست و منابع طبيعي در خصوص مزارع که در آنها کشت و کار مي کنند دارند که انتظار مي رود مسئولين مربوطه در اين خصوص تصميمات بهتري بگيرند و بگذارند مردم محروم اين منطقه که تنها درآمد آنها از راه کشاورزي مي باشد اين حق هم از آنها گرفته باشد.

حجت الاسلام بهرامي همچنين به جلسه اي که با حضور معتمدين شهرستان در خصوص ساماندهي مراسمات ترحيم در شهر اردل برگزار شد اشاره کرد و گفت: در اين جلسه مصوباتي مطرح شد که انشالله مردم به اين مصوبات توجه ويژه اي داشته باشند.

انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۰:۲۶

30 Dec 2019