۰
plusresetminus
شناخت جهانيان از قالي ايران و ستودن آن ناشي از تلاش و شوريدگي مردماني است که ذوق هنري را با جاذبه هاي پر رمز و راز فرهنگ و هنر ملي درآميخته اند فرش دستباف بعنوان يکي از ارزشمندترين دستاوردهاي مردم،خود يک فرهنگ مي باشد.
انتخابات هيئت مديره وبازرسي شرکت تعاوني فرش دستباف روستائي شهرستان کوهرنگ برگزارشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر،به استناد ماده 32 و 35 اساسنامه شرکت تعاوني فرش،مجمع عمومي شرکت تعاوني فرش دستباف شهرستان کوهرنگ در سالن اجتماعات خانه معلم واقع در شهر چلگرد با حضور 379نفر از سهامداران اين شرکت برگزار شد.

دراين انتخابات،رياست محترم اداره فرش استان ضمن اشاره به اهميت و جايگاه هنر قاليبافي در ايران اظهار نمود: فرش دستباف ايران عمري به درازاي تاريخ هنر و فرهنگ ايراني دارد.

جيلان افزود: شناخت جهانيان از قالي ايران و ستودن آن ناشي از تلاش و شوريدگي مردماني است که ذوق هنري را با جاذبه هاي پر رمز و راز فرهنگ و هنر ملي درآميخته اند فرش دستباف بعنوان يکي از ارزشمندترين دستاوردهاي مردم،خود يک فرهنگ مي باشد.

وي در ادامه گفت: فرهنگي که مرکب از هنرهاي دستي باعث تکامل اين هنر اصيل گرديده است که اين  نشان از  هنر و ذوق اقوام به ويژه قوم بختياري دارد.

ایشان ضمن توضيح مفاد اساسنامه و تشکيل شرکت تعاوني فرش و همچنين انتخاب تعدادي از بافندگان مجرب بعنوان اعضاء هيئت مديره و بازرس شرکت تعاوني فرش از همه بافندگان محترم شهرستان دعوت نمود که جهت ارتقاء سطح کمي وکيفي توليدات خود دراين شهرستان بيش از پيش تلاش نمايند.

درادامه مهراب جمالپور رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ  ضمن تقدير و تشکر از فعاليت اعضاء هيئت مديره و بازرسين شرکت تعاوني فرش شهرستان عنوان نمود: با توجه به اينکه فرش دستباف ايران در زمينه هاي اقتصادي،اجتماعي و معيشتي،فرهنگي،فني و هنري جايگاه ويژه و ارزنده اي داراست و نقش مهمي را در اشتغال زايي و ارز آوري و صادرات بر عهده دارد،بررسي وضعيت و شناسايي مشکلات در اين عرصه بسيار لازم و ضروري مي باشد که اين عامل يکي از اولويت هاي واحد فرش اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ميباشد.

 وي با شاره به اينکه صنعت فرش محصولي چند بعدي بوده و داراي جنبه هاي مختلفي مي باشد. حفظ و صيانت از اين صنعت بسيار حائز اهميت است ازهمه فعالان دراين عرصه وهمچنين بافندگان مجرب و باسابقه شهرستان خواست که دراين زمينه ارتباط تنگاتنگي با اداره فرش و شرکت تعاوني فرش شهرستان داشته باشند.

گفتني است دراين جلسه از بين 13 نفر از کانديداي هئيت مديره وبازرسين آقاي عليمراد نصيري ، خانم زينب نجفي حاجيور، آقاي حبيب اکبري نيا ، خانم خاتون لهرابي و زيور اکبري به ترتيب نفر اول تاپنجم بعنوان اعضاء اصلي هيئت مديره و خانم فاطمه اماني بابادي وزهرا نصيري يعنوان اعضاء اصلي بازرسين شرکت تعاوني فرش دستباف روستائي شهرستان کوهرنگ انتخاب شدند.

انتهای خبر1010ج 610/ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۰:۴۶

17 Jan 2020