۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۶۰۰۳
در آخرين روز ماه صفر ;

مردم اردل در غم شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند

مردم ولايت‌مدار شهرستان اردل همزمان با سراسر کشور در غم شهادت هشتمين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت موسي الرضا (ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ريختند.
مردم اردل در غم شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مردم ولايت‌مدار و شهيدپرور شهرستان اردل که از آغاز ماه محرم سياه‌پوش و عزادار هستند، طي ديشب و امروز ۲۱ آذرماه در سالگرد شهادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) با حضور در مساجد، حسينيه‌ها، تکايا و برگزاري آيين‌هاي عزداري و سوگواري يکبار ديگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع) به نمايش گذاشتند.

در روزهاي پاياني ماه صفر و سال‌روز شهادت امام رضا (ع)، بيرق‌هاي سياه در بسياري از معابر شهرهاي اين شهرستان و حتي روستاها به ويژه در شهر اردل برافراشته شده و پرچم‌هاي سياهي نيز بر سر در منازل دوست‌داران اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع) در جاي جاي شهرها ديده مي‌شود.

علما و روحانيان نيز در مناطق شهري و روستايي استان در مجالس برپا شده سوگواري حضرت امام رضا (ع) به بيان فضايل آن حضرت مي‌پردازند و مصيبت‌هاي امام هشتم را بازگو مي‌کنند.

همچنين هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري و سوگواري در مساجد و تکاياي بسياري از شهرهاي اردل در صفوف منظم به سينه‌زني و نوحه‌خواني در غم شهادت امام هشتم شيعيان جهان پرداخته و مداحان نيز به مديحه سرايي در خصوص امام رضا (ع) مي‌پردازند.

آيين‌ها و سوگواره‌هايي نيز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) در جوار مرقد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و اماکن مقدس شهرستان اردل برگزار شده است.

انتهاي پيام1026ج / ۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۴:۱۳

13 Feb 2020