۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۹۰۸۳

بسيج اصلي ترين نيروي مدافع در برابر استحاله فرهنگ و ارزشهاي انقلاب

امروز نيز در امر خطير و حياتي مبارزه با تهاجم فرهنگي و جلوگيري از استحاله فرهنگ انقلاب اصلي ترين نيروي مدافع بسيج است.
بسيج اصلي ترين نيروي مدافع در برابر استحاله فرهنگ و ارزشهاي انقلاب
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  بام ايران خبر:

نيروي عظيم انساني همواره به عنوان عظيم ترين و ارزشمندترين سرمايه به شمار مي آيد و قشر عظيم نيروهاي انساني که اساس تحرک اجتماع را تشکيل مي دهند، جوانان هستند، بديهي است که حيات يک جامعه و بروز تغييرات و ايجاد فعل و انفعالات در راهيابي به سوي کمال و تعالي توسط جوانان صورت مي گيرد و اين واقعيت انکار ناپذير است زيرا هر جامعه فاقد پويايي و حرکت و به طور اخص" هدفمندي" محکوم به جمود، رکود و سکون است.

جوانان مي توانند همچون اهرمي نيرومند و نيرويي محرکه اي قوي زمينه شتاب و حرکت سريع به سوي فرهنگ و تمدن، اختراعات و ابتکارات، ابداعات و نوآوري ها را فراهم آورده، تکامل اجتماعي، آسايش، امنيت، رفاه و نيکبختي را در جوامع خويش پي ريزي نمايند.

بنابراين به دنبال پيروزي انقلاب دست غارتگران استعمارگر از ايران قطع و منافع آنان به خطر افتاد. ملت شجاع و از بند رسته ايران با اتکال به خداوند متعال و با بهره گيري از استعدادهاي بالقوه خود و بهره مندي از امکانات کشور به زعامت رهبر کبير انقلاب سازندگي کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداري از انقلاب با ايده بيداري ملت ها و آزادي انسانها از بند استعمار و استثمار به ترويج اسلام ناب پرداخت که در اين شرايط استعمارگران منافع خود را در دنيا در خطر ديدند و براي حفظ منافع به ريشه متوجه گرديده از هيچ دشمني و شرارت عليه آن فروگذار نکردند که يکي از خطراتي که انقلاب نوپاي اسلامي را تهديد مي کرد حمله نظامي بود.

امام خميني(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ براي سر و سامان دادن به اوضاع داخلي و آمادگي دفاع در برابر هر گونه حمله خارجي فرمان تشکيل بسيج را صادر و چنين فرمود: بايد همه قوايمان را مجتمع کنيم براي نجات دادن کشور بايد اگر مسائلي براي ما پيش آمد هر چه هم سخت باشد تحمل کنيم... قواي خودتان را مجهز بکنيد و تعليمات نظامي پيدا کنيد و به دوستانتان هم تعليم بدهيد. مملکت اسلامي همه اش بايد نظامي باشد و تعليمات نظامي داشته باشد... همه جا بايد اينطور بشود که يک مملکتي بعد از چند سالي که بيست ميليون جوان دارد بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد.

نقش بسيج در دوران دفاع مقدس:

هنوز يک سال از صدور فرمان امام(ره) نگذشته بود که رژيم بعث عراق در راستاي اهداف پليد استکبار جهاني عليه ايران دست به حمله همه جانبه زد. انقلاب اسلامي در آن شرايط بحراني ناشي از دگرگوني ها و تغيير و تحولات هيچگونه آمادگي لازم را براي مقابله با متجاوزان نداشت.

ارتش جمهوري اسلامي ايران که با حمايت امام(ره) توانسته بود جايگاه خود را پيدا نمايد، در حال خودسازي و تثبيت نظم و انضباط بود. سپاه پاسداران هم نهادي نوپا و براي حفظ امنيت شهرها به وجود آمده بود فاقد هر گونه تجهيزات لازم و تجربه کافي براي مقابله با متجاوز خارجي بود.

دشمن هم با ارتش تا بن دندان مسلح و برخورداري از پشتيباني قدرتهاي استعماري کشور را مورد هجوم قرار داد. در اينجا بود که نقش بسيج به عنوان يک نيروي جوشنده از متن مردم انقلابي ما در صحنه دفاع مقدس ظهور و بروز پيدا کرد. دشمني که سوداي فتح سه روزه را در سر مي پروراند در همان روزهاي نخستين با مردمي مواجه گشت که با دست خالي به دفاع کيان مقدس نظامي اسلامي برخواسته بودند و از ايثار جان خويش دريغ نمي کردند.

در طول هشت سال دفاع مقدس بسيج آنچنان درخشيد که دشمنان اعتراف کردند که قدرتي که در بسيج نهفته توان مقابله با يکايک ارتش هاي کلاسيک جهاني را دارد.

بسيج وظيفه جذب، آموزش و سازماندهي نيروهاي مردمي و اعزام آنها به جبهه هاي نبرد را برعهده داشت و توانست جمعيت مومن و صاحب ارزشي را از امت حزب الله در درون خود بپروراند و پايه ريزي ارتش مردمي را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس بسيجيان مظلوم و سلحشور جبهه هاي توحيد به همراه امت شهيد پرور از اين آزمايش سربلند و پيروز بيرون آمدند و از نوجوان ۱۳ ساله تا پيرمرد ۸۰ ساله در ميان خيل عظيم شهداي بسيج مشاهده شد.

البته وظيفه بسيج فقط به جنگ و مسئله نظامي محدود نمي شود و در حوادث طبيعي و بلايا حضور بسيجيان گره گشاي مشکلات و مايه دلگرمي مردم و مسئولين بوده است و امروز نيز در امر خطير و حياتي مبارزه با تهاجم فرهنگي و جلوگيري از استحاله فرهنگ انقلاب اصلي ترين نيروي مدافع بسيج بوده است.

بسيج از ديدگاه امام(ره):

بسيج ميثاق پابرهنگان و معراج انديشه پاک اسلامي است که تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند.

بسيج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند چرا که در دنيا افتخارم اين است که خود بسيجي ام. اگر بر کشوري نداي دلنشين تفکر بسيجي طنين انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم.

بسيج از ديدگاه رهبري:

بسيج عبارتست از مجموعه اي که در آن پاکترين انسانها، فداکارترين و آماده به کار ترين جوانان کشور در راه اهداف عالي اين ملت و براي کمال رساندن و به خوشبختي رساندن اين کشور جمع شده اند. بسيج عبارتست از تشکيلاتي که در آن افراد متفرق و تنها به يک مجموعه عظيم و منسجم يک مجموعه آگاه، متعهد، بصير و بنا به مسايل کشور و به نياز ملت تبديل مي شوند. مجموعه اي که دشمن را بيمناک و دوستان را اميدوار و خاطر جمع مي کند معناي بسيج اين است. بسيج در واقع مظهر عشق و ايمان و آگاهي و مجاهدت و آمادگي کامل براي سربلند کردن کشور و ملت است.

مجتبي صالحي فر/ کارشناس ارشد علوم سياسي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۸:۲۶

31 Dec 2019