۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۸۰۹۳
یازدهمین گلدون وبلاگی/

طرح مطالبات مردمی از صداوسیما در گلدون وبلاگی چهارمحال و بختیاری

آنچه از مدیر کل جدید صدا و سیمای استان انتظار می رود این است که با تغییر رویکرد اساسی در سیاستهای صدا و سیمای استان ، این مرکز به رویکرد مردمی تر و مطالبه گرتر سوق پیدا کند.
طرح مطالبات مردمی از صداوسیما در گلدون وبلاگی چهارمحال و بختیاری

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از صدای تو دهمین گلدون وبلاگی چهارمحال و بختیاری منتشر می‎شود:


کدام صدا و سیما؟



وبلاگ عاشقانه های یک بچه بسیجی نوشت:

"به بهانه انتصاب مدیر کل جدید صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری"
یکی از معضلاتی که مدتهاست دامن استان را گرفته است عدم استفاده از نیروهای توانمند بومی و ظرفیت بالای دورن استانی است چه آنکه بعضی از مسئولیتها نیاز به شناخت آداب و عادات مردم و علاوه بر این شناخت دقیق منطقه دارد.

jahanbin

صدا و سیمای استان یکی از جایگاههائی است که در آن این نیاز پر رنگ تر و ملزم تر به نظر می آید چرا که سیاست کلی صدا و سیما و بخصوص شبکه های استانی منعکس کردن مسائل استان به بیرون استان و بعضا نشان دادن چهره استان در کل کشور است علاوه بر این بررسی مشکلات و کمبودها و جریان سازی و فضاسازی برای بهبود شرایط و سطح معیشت زندگی مردم از دیگر کارکردهای صدا و سیمای استانها می باشد.

در این میان استان ما سالهاست از یک مدیر بومی که از مسائل و دغدغه های مردم استان آگاه بوده واشراف لازم بر داشته باشد محروم است گاها در سالهای گذشته صدا و سیما اقدام به بایکوت خبری مهمترین مطالبات مردم این استان میکرده و به جای همراهی با این مطالبات و ایجاد زمینه برای بحث کارشناسی و کمک به حل معضلات استان ، از پرداختن به آن طفره رفته است در این میان یکی دیگر از کمبودهای موجود درصدا و سیمای استان عدم توجه و ایجاد فضا برای بروز و ظهور هنرمندان و قشر فرهنگی استان برای تولید اثر های انان بوده است به عنوان مثال صدا و سیمای استان به جای فراهم کردن امکانات برای تولید فیلم ها و سریالهای محلی و درون استانی که بعضا با استقبال بسیار خوب مردم استان روبه رو می شود اقدام به بازپخش سریالها و فیلمهای  شبکه های کشور از جمله شبکه تهران می نماید که خود باعث سرخوردگی و از بین رفتن شور و امید در بدنه فرهنگی و هنری استان گردیده است.

اینجاست که وجود مدیر بومی به تحقق مواردی از این دست کمک شایانی می کند مدیری که تاکنون شاید به این استان سفر نکرده باشد چگونه می تواند سیاست های کلی حاکم بر صدا و سیما را تعیین و اجرائی کند آیا جز این است که همچون گذشته مدیریت در این استان تنها به کسب تجربه و بعضا ایجاد رزومه کاری برای بعضی مدیران کشوری تبدیل شده است و آنچه در این میان فدا می شود مطالبات و حق مسلم مردم این استان در  برخورداری از یک صدا و سیمایی است که صداو سیمای واقعی مردم استان باشد.

آنچه اکنون از مدیر کل جدید صدا و سیمای استان انتظار می رود این است که با تغییر رویکرد اساسی در سیاستهای صدا و سیمای استان ، این مرکز به رویکرد  مردمی تر و مطالبه گرتر پیدا کرده و دغدغه اصلی خود را مبتنی بر بالا بردن سطح معیشت و مرتفع کردن مشکلات این استان به اطلاع رسانی و آگاه سازی مسئولین مربوطه ، مطالبه و پیگری آنان را به عهده گرفته و بحق صدا و سیمای واقعی مردم این استان را همراه با محرومیت ها و کمبودها و بی مهری ها  به مسئولین کشور و استانی نشان دهد و در تمام مسیر به دنبال برطرف کردن دغدغه های مهم استان باشد برای مدیر کل جدید در این مسیر آرزوی توفیق و سر بلندی داریم.

**************************
دعوت از همه بزرگان شهرستان لردگان برای نوشتن

write

لطفا این مطلب را بدون هیچ رنگ و  بوی سیاسی و با کمی دغدغه رشد و پیشرفت بخوانید.
تا بحال به این فکر نکرده ام که چرا نباید از «بزرگان» دعوت کرد به نوشتن! (منظور از بزرگان همان شخصیت های برجسته، معروف و با تجربه های مختلف مدیریتی ، علمی، اجرایی، سیاسی و ....  است.)
البته نوشتن به معنی اینکه افکارشان و برنامه هایشان و ایده هایشان برای رشد منطقه را برای همه بیان کنند.
بالاخره حتما این جماعت حرفی باید برای مردم شهرستان خود داشته باشند. اگر نداشته باشند که بزرگ محسوب نمی شوند...
مگر نه اینکه نوشتن و فکر کردن به دردهای شهرستان و رشد و توسعه آن وظیفه همه است؟!

البته منظور ما این نیست که این اشخاص  تاکنون دغدغه نداشته اند و یا تلاشی نکرده اند. اصلا. بلکه منظور این است در این فضای بوجود آمده نظراتی که داشته اند یا دارند را برای همه همشهریان بیان کنند. همان طور که در  یادداشت قبلی بیان کرده ام این فضا (اینترنت) بستر خوبی برای تبادل نظر است.

پس آنها که قبلا این درد را داشته اند و مسئولیتی داشته یا دارند؛ بسم الله ، خودی نشان دهند...
عده بسیار زیادی هستند از شخصیتهای  فکری و اجرایی کشور که با وجود همه دغدغه ها و مشغله هایی که دارند گاه به گاه در سایتها، روزنامه ها و مجلات مطلب می نویسند.
نمونه های زیادی وجود دارد و خودتان در سایت های محلی و ملی می بینید و نیازی به اسم بردن نیست.
می شود اشخاص زیادی را از شهرستان لردگان نام برد و از شما هم می خواهم در قسمت کامنت ها نام ببرید تا لیست کامل شود و منتشر گردد

پس دعوت می کنیم از :
آقای بیژنی و سایر نمایندگان اسبق شهرستان
آقای زاد علی خلیل طهماسبی
آقای  گل محمد صالحی
آقای ابراهیم کریمی
آقای بابااحمدی نماینده سابق
آقای جلیل نماینده فعلی
آقای رحیمی، خالدی، بامیری  و سایر کاندیداهای سابق انتخابات مجلس
شهردار و فرماندار و مسئولین فعلی ادارات و نهادهای مختلف شهر (نامشان را بگویید)
بزرگان اقوام و طوایف مختلف (نامشان را بگویید)
نخبگان بخش ها، روستاها و ....
نخبگان ابواسحاقی  (چون روی سایت منتشر کرده اند)
آقای دکتر حمید ضیایی - دکترای فلسفه
آقای دکتر جلیل- استاد حقوق و سایر اعضای هیأت علمی که لردگانی اند
آقایان  و خانمهای لردگانیهای مقیم تهران،  تحصیلکردگان شهر و انجمن لردگانیهای مرکز

 و ..... کسانی که شما نام می برید و از آنها درخواست می کنید که برای رشد منطقه نظراتشان را بنویسند!

**************************
زندگینامه شهید ایرج آقابزرگی نافچی

وبلاگ پرستوهای مهاجر نوشت:

iraj aghbozorgi copy

¨  سردار شهید ایرج آقابزرگی
نام پدر : روح الله
تاريخ تولد :1344/10/16
محل تولد :نافچ
تحصيلات :ديپلم
مسئوليت :فرمانده واحد آموزش نظامی تیپ44قمربنی هاشم(ع)
تاريخ شهادت:1365/10/21 شلمچه(عملیات کربلای5)

مختصری از زندگینامه

¨  روز 16 دی ماه سال 1341 شمسی عنایات بی پایان خداوندی کودکی را در روستای «نافچ» در شهرستان« شهرکرد » به خانواده ای پر تلاش ،مذهبی و عاشق امام حسین (ع)مرحمت فرمود که «ایرج» نام گرفت.

گوشت و پوستش از همان ابتدا با عشق حسین (ع) عجین شد . او با این که در کودکی به بیماری های سختی مبتلا شد ولی خدا او را از چنگال بیماری ها نجات می داد و نگهدار و حافظش بود تا این که دوران دبستان و راهنمایی رادرروستای نافچ گذراند. دوران دبیرستان را در شهرکرد به پایان رسانید. این دوران که همزمان با انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

شهید آقابزرگی همگام با مردم در تظاهرات وراهپیمایی ها شرکت می کردو دراین زمان فعالیت های زیادی تحت رهبری روحانیت مبارز داشت .بعد از پیروزی انقلاب هم در مبارزه با ضد انقلاب نقش فعالی داشت.

درسال 1360 پس از اخذ دیپلم وارد بسیج شد ودر آنجا خدمت به مردم و انقلاب آغاز نمود. بسیار مشتاق رفتن به جبهه بود که پس از فراگرفتن آموزشهای لازم بالا خره انتظار به سر رسید ودر دی ماه سال 1360 به جبهه اعزام شد .در جبهه ی «شوش» به مدت سه ماه در خط پدافندی منطقه ی شهید ترکی بود و در عملیات «فتح المبین» شرکت داشت.

¨  وصیتنامه سردار شهید ایرج آقابزرگی نافچی

¨  خودم را تا سر حد كوشش خود مسئول مي دانم هم درمقابل انقلاب و امام و اسلام و قرآن و جنگ و تعالي مملكت بله عزيزان تاآنجا كه رمق در بدن داشتم از خداي خود خواستم كه دراين امور ثابت قدم باشم و پست سر رهبرم حركت كنم و بتوانم قدري ازمسوليت سنگين را كه خون شهدا بردوشم است بكاهم اما شمااي عزيزان اگر صراط مستقيم مي خواهيد اگر تعالي در دنيا و آخرت مي خواهيد اگر رضايت خدا و رسول و ائمه را مي خواهيد در خط قرار بگيريد و دراين راه ثابت قدم باشيد و هيچ وقت اين عزيز مرد را تنها نگذاريد كه خدا و رسول خدا و ائمه (ع) از دست شما ناراحت خواهند شد زيراكه اولامرمنكم مي باشد گفته هاي او لازم الاجرا مي باشد

¨  وصیت نامه دوم :

و در آخر مي گويم :كه فرزندم محمد مهدي رابر سر قبرم شبهاي جمعه رها كنيد .تابر سر قبرم بازي كند كه بفهمد كه پدرش براي چه و در چه راهي به شهادت رسيده است و او را طوري تربيت كنيد كه سرباز امام زمان (عج)شود و در راه خدا به جهاد با دشمنان اسلام بر خيزد و هركه طلبي از من دارد به پدرم مراجعه كند و از او بگيرد و هر كه رااز او طلبكار هستم او را حلال مي كنم و از همگي التماس دعا دارم و اميد وارم كه خداوند اسلام را بر كفر پيروزي گرداند و ظهور امام زمان (عج)را نزديك گرداند .وامام امت را تاظهور آقا مويد و منصور بدارد و به خانواه هاي شهدا صبر عنايت بفرمايد .
والسلام عليكم و رحمه و بركاته

¨  ایشان در شهریور سال 65 صاحب بچه‌ای شدند که نامش را محمدمهدی نامیدند و شهید از این نعمتی که خداوند ارزانی داشته بود، خرسند و شاد بودند و بسیار به فرزندشان علاقه داشتند. ولی علاقه به فرزند هم مانع نشد که ایشان از جبهه دست بردارند و بعد از مدتی به جبهه رفتند. در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه، پس از رشادت‌های زیاد و از آن‌جا که این دنیا گنجایش مردان خدا را ندارد، به یاران از پیش رفته و به حسین شهید (ع) پیوست.


 **************************
امامزاده های استان چهارمحال و بختیاری

وبلاگ کران سیتی نوشت:

halime hakime khatoon 2

 امامزاده سید محمد کران :
این امامزاده از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است. این امامزاده در روستای کران واقع در هفت كیلومتری فارسان واقع شده است . امامزاده سید محمد دارای آب لوله‌كشی و شبكه برق‌رسانی است . فصل مراجعه زائرین بیشتر بهار و تابستان و هر هفته 100 نفر به این امامزاده مشرف می‌شوند . ساختمان این امامزاده در سال 546 ه.ق به دستور اتابك پادشاه ایران ساخته و در سال‌های اخیر مرمت و به شكل اولیه بازسازی شده است

امامزاده شيخ شبان (سيد بهاء الدين محمد) :
اين امامزاده در منطقه كوهستانی شهركرد قرارگرفته است . اين منطقه در تابستان آب و هوای بسيار مناسبی دارد و از اين نظر يک مركز زيارتی - سياحتی جالب توجه به حساب می آيد.

امامزاده بابا پيراحمد :
بابا پيراحمد پسر سيدبهاء الدين محمد است. اين امامزاده در قريه چم جنگل در نزديكی سامان قرار دارد و ساختمان اصلی آن شامل يک گنبد و دو ايوان است . داخل گنبد با آياتی از قرآن مجيد و تصاويری از مجالس مذهبی و گل و بوته تزيين شده است.

امامزاده دستگرد :
امامزاده دستگرد يکی از زيارتگاه های مهم منطقه است که بنای آن را می توان به دوران صفويه نسبت داد. اين بنا شامل سردری بلند ، جلوخانی وسيع ، دهليزی با غرفه های متعدد ، مسجدی با شبستان ستوندار از سنگ تراشيده شده و سقف آجری است . بقعه امامزاده با طرح هشت ضلعی و از آجر ساخته شده و دارای گنبدی بلند و دوپوش است . برروی در ورودی ضريح اشعاری درباره شخصيت و اهميت اين امامزاده نوشته شده است . اين بنا در دوران سلطنت مظفرالدين شاه، توسط شخصی به نام محمود خان ملقب به خان باباخان رياحی تعمير شده است . در اين مجموعه چند آسياب و يک عصارخانه وجود داشته كه ازبين رفته اند ، علاوه بر اين وجود غرفه های ويران شده در صحن مجموعه نيز نشان دهنده اهميت و موقعيت ممتاز اين امامزاده در گذشته بوده است . از جمله آثار با ارزش اين بقعه كتيبه ای به خط محمد صالح - خطاط مشهور و كتيبه نويس عهد صفوی - بر روی سنگ به تاريخ 1124 هـ.ق است.

امامزاده حليمه و حكيمه خاتون :
بنای فعلی امامزاده حليمه و حکيمه خاتون بعد از تغييراتی که در دوران های مختلف بر روی آن انجام شد در دوران پهلوی و قاجار نوسازی شده و در شهرکرد قرار دارد . به نظر میرسد که ساختمان اوليه اين بنا جزو مجموعه های اتابكان فارس باشد كه در اثر مرور زمان و حوادث مختلف از بين رفته و به مرور زمان مرمت شده است. ساختمان اصلی اين بنا که از خشت ، آجر و گچ ساخته شده است . در باختر ، دارای رواقی است كه بر روی آن گنبد زيبايی ساخته اند . داخل رواق به صورت هشت ضلعی است و سطح ايوان آن را با گچساده ای پوشانده و با نقاشی های مذهبی تزيين کرده اند . سردر ورودی آن در سمت خاوري ک هشتی و يک ايوان دارد كه روی دو ستون سنگی جلو خان قرار دارند و با كاشی های هفت رنگ مزين شده اند . در داخل مقبره ضريحی فلزی و در درون آن دو قبر متصل به هم واقع شده كه بر روی معجر چوبی آن تاريخ 1286 ه . ق را می توان خواند . درهای مقبره شامل سه دهنه است كه با شيشه های رنگين به صورت متحرک - ارسی - ساخته شده است . در طرفين دو در بزرگ عبارت «بانی حاجيه خورشيد بيگم صبيه مرحوم حاج محمدرضا خان شهركی 1332قمری» نگاشته شده است . در جوار امامزاده سنگ قبرهايی به تاريخ های 1023 و 1130 هـ . ق نصب شده است

امامزاده عبدالله سورک :
امامزاده عبدالله سورک در فاصله 45 کيلومتری جنوب خاوری شهرکرد و در روستای سورک از توابع بخش کيار قرار دارد . ساختمان اين بنا که حدود 40 سال پيش و به دستور بی بی تاج الملوک همسر فريدون خان بختياری ساخته شده ، به شکل هشت ضلعی بوده و نمای بيرونی آن هر چهار جهت اصلی را داشته است . بنای اين امامزاده با الهام از مساجد چهار ايوانی و با مصالحی چون آجر قرمز و گچ ساخته شده است

امامزاده شاه البرز :
این امامزاده از نوادگان موسی بن جعفر(ع) است و در روستای آلیکوه در 36 کیلومتری اردل واقع شده است و دارای جاده آسفالت و برق و لوله کشی آب است . ظرفیت پذیرش در روز 200 نفر است و هر هفته 50 زائر به امامزاده مشرف می شوند. مساحت بقعه و کل بنا 30 متر مربع است . بنای امامزاده به صورت قدیمی بوده و از سنگ و چوب ساخته شده است .

امامزاده سید علاءالدین :
بنای امامزاده سیدعلاء الدین ده كهنه که در میانكوه اردل قرار دارد، دارای سقف و بنایی كوتاه بوده وفضای داخلی آن نیز بسیار کوچک است. پلان بنای زیبای این امامزاده به شکل چند ضلعی طراحی شده است .

امامزاده عسگر علی گندمان :
بنای این امامزاده در روستای گندمان واقع شده و اهمیت خاص آن از این لحاظ است که قدیمی ترین نوع پلان چهارگوش را دارا می باشد . بنای این امامزاده به دوره اقتدار اتابكان در چهارمحال و بختیاری باز می گردد . این بنا که با خشت ساخته شده از بیرون به صورت یک چهارگوش گنبددار و از داخل چند ضلعی است . گنبد این امامزاده به شکل یک پوشه آجری است كه جهت محافظت بیشتر در برابر عوامل طبیعی یک روكش فلزی نیز بر روی آن كشیده اند

امامزاده حمزه علی :
امامزاده حمزه علی در روستا - شهر بلداجی ، در 35 كیلومتری بروجن ، بالای تپه مرتفعی قرار گرفته و در اطراف آن دشت وسیعی دامن گسترده است . به علت موقعیت طبیعی مناسب ، آب و هوای دلپذیر و دیگر جاذبه های پیرامون آن ، همه ساله هزاران نفر از داخل و خارج استان به این محل می آیند و چند روزی را در آن بیتوته می كنند . البته در سال های اخیر زائرسرای مناسبی نیز در محوطه امامزاده احداث شده است . در حال حاضر بدون وجود تسهیلات و تأسیسات كافی و مناسب سالانه حدود 30 هزار نفر به قصد زیارت و سیاحت به این محل می آیند و با برپا كردن چادر چند روزی در این محل اقامت کرده و از امكانات طبیعی آن بهره مندمی شوند . با احداث امکانات مناسب و تجهیزات ضروری می توان تعداد بازدید کنندگان و سیاحان این منطقه را به چندین برابر افزایش داد . در راستای این اهداف اداره اوقاف استان چهار محال و بختیاری طرح احداث یک شهرک با كلیه امكانات لازم را در دشتی كهدر دامنه این امامزاده واقع است، در دست اجرا دارد و عملیات ساختمانی یكی ازواحدهای زایرسرای آن تمام شده، درختكاری و محوطه سازی در آن انجام گرفته و به وسایلبازی و تفریح كودكان نیز مجهز شده است .

امامزاده علی بن احمد :
این امامزاده از نوادگان حضرت علی(ع) است و در پنج کیلومتری شهر فرادنبه و دو کیلومتری دهنو از توابع شهرستان بروجن است و فاصله آن تا مرکز شهرستان 10 کیلومتر است . ظرفیت پذیرش در روز 700 نفر است و هر هفته 250 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 40 و مساحت کل بنا 200 متر مربع است .

امامزاده سلطان ابراهیم :
این اما زاده ازنوادگان امام موسی کاظم(ع) است و در روستای سرپیر در 65 کیلومتری بروجن واقع شده است. ظرفیت پذیرش در روز50 نفراست و هر هفته 100 نفر به آنجا مشرف می شوند . مساحت بقعه 120 و مساحت کل بنا 326 متر مربع است .

امامزادگان قیس بن علی و شیث بن قیس :
از نوادگان امام علی(ع) هستند و در روستای امام قیس در40 کیلومتری بروجن واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 200 نفر است و هر هفته 50 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 100 و مساحت کل بنا 364 متر مربع است .

امامزاده سید اسماعیل :
این امامزاده از نوادگان امام کاظم (ع) است و در روستای برنجکان در120 کیلومتری بروجن واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 200 نفر است و هر هفته 50 نفر زائر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 20 و مساحت کل بنا نیز 20 متر مربع می باشد .

امامزاده سید اسماعیل :
از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و در روستای اسماعیل شلیل در 250 کیلومتری بروجن واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 500 نفراست و هر هفته 50 نفر به آنجا مشرف می شوند . مساحت بقعه و کل بنا 16 متر مربع است . این امامزاده در منطقه کوهستانی و پوشیده از درختان جنگلی است و چشمه های پر آب و سرد دارد که تابستان ها عشایر بختیاری در اطراف آن چادر زده و بهزندگی ییلاقی خود ادامه می دهند

امامزاده میرشاه حیدر :
این امامزاده از نوادگان امام جعفرصادق(ع) است که همراه با عده ای از انصار و شیعیان برای عزیمت به طوس از طریق اروند رود به خاک عجم ایران حرکت نمودند و موقعی به خاک ایران رسیدند که امامرضا(ع) را مسموم کرده بودند و حاکمان عباسی ، دستور تعقیب و دستگیری و به شهادت رساندن آل ابوتراب را به حکام منطقه صادر کرده بودند و امامزاده شاه حیدر را در کنار روستای نقنه (پنج کیلومتری بروجن ) به شهادت رساندند . در زمان سلطنت قاجار گنبد و بارگاهی زیبا به سبک معماری قدیم به صورت هشت ضلعی بر روی مرقد امامزاده ساخته اند . در کنار امامزاده تأسیسات از جمله محل اسکان برای زائران تهیه نمودند که از این مکان ها برای مراسم سوگواری استفاده می شود و دارای چشمه آب آشامیدنی و جاده آسفالت و برق و روشنایی است . ظرفیت پذیرش در روز 3000 نفر است و هر هفته 100 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه و بنا 40 متر مربع است .

زیارتگاه حیدر در روستای نقنه :
این امامزاده نوه امام موسی كاظم(ع) است و از زمان امام رضا(ع) به این جا آمده است . متولی زیارتگاه عقیده دارد كه این مکان قدمت زیادی دارد . شهدای جنگ تحمیلی این روستا را در حیاط این زیارتگاه دفن كرده‌اند . اهالی عقیده دارند كه این امامزاده معجزات زیادی نشان داده است . این زیارتگاه قبلاً یك ضریح چوبی داشت ولی اكنون یك ضریح آلومینیومی به وسیله هیأت امنای اداره‌ اوقاف با بودجه خود زیارتگاه برای آن ساخته
شده است.

امامزاده سیدمحمد بن موسی بن جعفر :
این امامزاده پسر امام کاظم علیه السلام است و در مدخل شهر فارسان قرار دارد . دارای جاده آسفالت و آب لوله کشی و از برق شهر استفاده می شود . این امامزاده تابستانی معتدل و زمستانی سرد دارد . مساحت بقعه 60 و مساحت کل بنا 240 متر مربع است . منابع تأمین اعتبار جهت اجرای طرح امامزاده کمک های مردمی و نذورات امامزاده است . بقعه و بارگاه در زمان فرمانروایی اتابک اعظم پادشاه ایران در سنه 564 ه. ق ساخته شده و به مرور زمان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است .

امامزاده سید میراحمد :
این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است و در روستای باباحیدر شهرستان فارسان قرار دارد . مساحت بقعه 225 و مساحت کل بنا 345 متر مربع است . بقعه اولیه بنا به فرمان اتابک ساخته شده و به مرور زمان بازسازی شده است .

امامزاده سید میراحمد :
از نوادگان امام موسی كاظم(ع) است . این امامزاده در شهر بابا حیدر شهرستان فارسان واقع شده است .

امامز اده ملك خاتون :
از نوادگان حضرت امام موسی كاظم(ع) است . این امامزاده در روستایی به نام گوشه و در مركز روستا واقع شده است و در 15 كیلومتری شهرستان فارسان است . قسمتی از جاده آسفالت و بقیه خاكی است واز آب لوله‌كشی و برق نیز برخوردار است . بنای اولیه‌ آن امامزاده در سال 546 ه.ق به دست اتابك گذاشته شده است كه در طی سالهای اخیر بازسازی و مرمت شده است .

امامزاده آب مراد :
امامزاده سید سعید معروف به آب مراد از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در قسمت شمال روستای چلیچه که یكی از روستاهای بزرگ میزدج است ، قرار دارد که همه ساله عده زیادی از روستاهای اطراف به این امامزاده می آیند و به نیت روا شدن حاجات در چشمه ها و حوضچه های مجاور آن استحمام می كنند .

امامزاده عباس علی :
این امامزاده ازنوادگان امام موسی کاظم(ع) است و در 10 کیلومتری روستای آلونی و در کنار روستا واقع شده است . فاصله آن تا لردگان 35 کیلومتر است . این امامزاده دارای آب لوله کشی و جاده آسفالت است . برق و روشنایی ندارد و درحال حاضر ظرفیت پذیرش امامزاده در روز 100 نفر است . آب و هوای آن در تابستان ملایم و در زمستان سرد است . فصول مراجعه زائرین در تابستان و پائیز است و هر هفته 20 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 30 متر مربع و مساحت کل بنا 90 متر مربع است .

امامزاده سید پیرمحمدعلی :
ا
ین امامزاده ازنوادگان امام کاظم(ع) است و در روستای منجرموئی در 10 کیلومتری لردگان واقع شده است . امکانات امام زاده : جاده آسفالت دارد ولی آب آشامیدنی وبرق و روشنایی ندارد . ظرفیت پذیرش امامزاده در روز 150 نفر است . تابستان گرم و زمستان معتدل دارد و فصول مراجعه زائرین بهار و تابستان است و هر هفته30 زائر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 17 و مساحت کل بنا 50 متر مربع است .

امامزاده سید جعفرثیامی :
این امامزاده ازنوادگان امام کاظم(ع) است و در روستای ثیامی در 50 کیلومتری لردگان قراردارد . جاده آسفالت دارد و برق و آب آشامیدنی ندارد . مساحت بقعه 12 و مساحت کل بنا 50 متر
است.

امامزاده شاه عبدالرحمن :
این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است . ظرفیت پذیرش آن در روز 200 نفر است و فصول مراجعه زائران بهار و تابستان است و هر هفته 20 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 20 و مساحت کل بنا 60 متر مربع است .

امامزاده محمد حنفیه :
این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و در روستای مال خلیفه در 55 کیلومتری لردگان واقع است . ظرفیت پذیرش امامزاده در روز 50 نفر است و فصول مراجعه تابستان و پائیز بیشتر از سایر فصول است . هر هفته 10 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 30 و مساحت کل بنا 50 متر مربع است .

امامزاده حسن علی اکبر :
امامزاده از نوادگان امام کاظم(ع) است و در روستای علی اکبر در 77 کیلومتری لردگان واقع است . مساحت بقعه 16 و مساحت کل بنا 60 متر مربع است . هر هفته 20 نفربه امامزاده مشرف می شوند . در حال حاضر ظرفیت پذیرش امامزاده در روز 400 نفر است و فصول مراجعه زائرانتابستان بیشتر از سایر فصول است . این امامزاده در ارتفاعات بلند که دارای چشم انداز زیباست ، قرار گرفته و رودخانه نزدیک آن باعث جذب مردمی شود .

امامزاده سید محمد :
این امامزاده از نوادگان امام کاظم (ع) است و در بالای روستای سید محمد در 40 کیلومتری لردگان واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 10 نفر است و هر هفته 20 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 42 و مساحت کل بنا نیز 42 متر مربع است .

 امامزاده احمد :
امامزاده احمد از نوادگان امام کاظم (ع) است و در وسط روستای شیرمرد در 54 کیلومتری لردگان واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 150 نفر است و هر هفته 30 نفر زائر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 40 و مساحت کل بنا 100 متر مربع است .

 امامزاده شاه عبدالباقی :
این امامزاده ازنوادگان امام موسی کاظم(ع) است و در روستای کل گچی در پنج کیلومتری لردگان واقع است . ظرفیت پذیرش در روز 800 نفر است و هر هفته 20 نفر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 30 و مساحت کل بنا 60 متر مربع است .

 امامزاده جعفر :
این امامزاده از نوادگان امام کاظم(ع) است و در روستای پیران در چهار کیلومتری لردگان واقع شده است . امامزاده جعفر دارای جاده آسفالت و آب لوله کشی و برق است . ظرفیت پذیرش در روز 700 نفر است و هر هفته 80 زائر به آنجا مشرف می شوند . مساحت بقعه 70 و مساحت کل بنا 100 متر مربع است. بنای امامزاده به علت مخروبه بودن در سال 1350 بازسازی و مرمت شده است .

 امامزاده سید احمد :

از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است و در روستای ارمند در 20 کیلومتری لردگان واقع شده است و دارای جاده آسفالت و آب آشامیدنی و برق و روشنایی می باشد . ظرفیت پذیرش در روز 300 نفر است و هر هفته 50 زائر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 12 و مساحت کل بنا 40 متر است.

 امامزاده سید سلطان :
این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و در روستای زرین درخت در 17 کیلومتری لردگان واقع شده است . ظرفیت پذیرش در روز 300 نفر است و هر هفته 50 نفر زائر به امامزاده مشرف می شوند . مساحت بقعه 25 و مساحت کل بنا 160 متر مربع است . محل امامزاده جایی است که از درختان جنگلی پوشیده شده و دارای رودخانه نیز می باشد و می تواند در آینده محل سیاحتی وزیارتی خوبی گردد.

 **************************
شعر / سالهاست عادتم شده

 وبلاگ یول نوشت:

سالهاست عادتم شده
میشمارم تا بیست !

بعد چشمانم را میبندم
و خیال میبافم

اما میلهای بافتنی دیگر همراهیم نمیکنند
هر کدام یک ساز میزنند!

کلافه میشوم  و با قلاب می بافم !
یکه و تنها ....

دیگر حریف هم ساز نبودن
میلهای بافتنی نیستم

پیر شده ام پیر ....!

pir

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۳:۱۲

14 Feb 2020