۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۱۳۱۳
به بهانه هفته کتاب و کتابخواني

معرفي خدمات و بخش هاي مختلف کتابخانه مولوي شهرکرد

كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد بنا به نياز فرهنگي شهروندان و دسترسي به منابع مكتوب در سال 1342 ه ش بر مبناي وجود منابع باقي مانده از گذشته ، قرائت خانه دهكرد ، در فضاي كوچكي در همين مكان فعلي تاسيس و جهت خدمات رساني به مردم فعاليت خود را شروع كرد.
معرفي خدمات و بخش هاي مختلف کتابخانه مولوي شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد بنابه نياز فرهنگي شهروندان و دسترسي به منابع مكتوب در سال 1342 ه ش بر مبناي وجود منابع باقي مانده از گذشته، قرائت خانه دهكرد، در فضاي كوچكي در همين مكان فعلي تاسيس و جهت خدمات رساني به مردم فعاليت خود را شروع كرد.

کتابخانه عمومي مولوي شهرکرد
شهر: شهرکرد
سال تاسيس: 1342
نوع خدمات دهي:  امانت دهي: رايانه اي، جستجوي منابع: رايانه اي
بخش هاي ويژه: کودک - مرجع – نشريات – اينترنت - بخش دفاع مقدس - بخش بخش آرشيو نشريات، بخش نسخ خطي

بخش مرجع: بخش مرجع کتابخانه که شامل 4800 جلد کتاب مي باشد و منابع غني موجود در اين بخش مورد استناد بسياري از پژوهشگران و نويسندگان در نگاشتن کتاب و پژوهش آنان قرار مي گيرد.  
بخش نسخ خطي




بخش آرشيو نشريات: اين بخش شامل روزنامه‌ها و نشريات صحافي آرشيو شده از سالهاي گذشته مي باشد و قديمي ترين روزنامه آرشيوي اين بخش مربوط به سال 1307 هجري شمسي مي باشد.

بخش کودک: بخش کودک اين کتابخانه داراي مساحتي بالغ بر 100 متر مربع مي باشد. فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي در اين بخش با همکاري سازمان‌ها و ارگانهاي متفاوت براي اعضاي اين بخش اجرا مي گردد. همچنين در اين بخش کلاسهاي قصه گويي، نمايش خلاق، حافظ خواني و نقاشي برگزار مي گردد. برگزاري کلاس حافظ خواني با هدف افزايش دايره لغات دانش‌آموزان و جذب آنان به مطالعه صورت مي پذيرد.

ساعت فعاليت : 7:30 الي 18:30
نشاني: شهرکرد – خيابان مولوي – کوچه 47
تلفن: 03832229696 – نمابرکتابخانه: 03832252260
تعداد کتاب: بيش از 60000 جلد کتاب
آدرس وبلاگ: www.molavilib.blogfa.com

امانت در طول يکسال گذشته: بيش از 68000 جلد کتاب در طول سال گذشته به امانت رفته است که نشان دهنده حجم مراجعين و علاقه مندان به کتاب و کتابخواني مي باشد.

كتابخانه عمومي مولوي شهرکرد بنابه نياز فرهنگي شهروندان و دسترسي به منابع مكتوب در سال 1342 ه ش برمبناي وجود منابع باقي مانده از گذشته، قرائت خانه دهكرد، در فضاي كوچكي در همين مكان فعلي تاسيس و جهت خدمات رساني به مردم فعاليت خود را شروع كرد. اين بنا مجددا در سال 1375 تخريب و در سه طبقه به عنوان فرهنگسرا ساخته شد که بعد تغيير کاربري يافت و به نام كتابخانه عمومي مولوي تغيير نام داد، با شكل گيري كتابخانه و جذب منابع اهدائي از اشخاص حقيقي و حقوقي كم كم توسعه كتابخانه آغاز گرديد و به مرور زمان بر تعداد منابع و بخش هاي مختلف آن افزوده شد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۶:۳۲

29 Dec 2019