۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۸۳۶۳
کارشناس مرکز بهداشت استان:

15 هزار بيمار در استان تحت پوشش خدمات سلامت روان هستند

هم اکنون تعداد ۱۵ هزار بيمار در کل استان تحت حمايت و درمان سلامت روان هستند که از این تعداد یک هزار و 800 نفر بيمار شديد رواني، ۷ هزار نفر خفيف و یک هزار و 700 نفر عقب‎مانده ذهني هستند.
15 هزار بيمار در استان تحت پوشش خدمات سلامت روان هستند
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر مصطفي شاکري، کارشناس مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت استان درخصوص هفته سلامت روان از ۲۴ تا ۳۰ مهر گفت: برنامه سلامت روان از جمله برنامه هاي نظام سلامت کشور است که با برنامه‌هاي اعلام شده از طرف دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد معاونت سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و واحد سلامت روان مرکز بهداشت استان در حال اجراست.

شاکري افزود: شعار روز جهاني بهداشت روان امسال، زندگي با اسکيزوفرني و تاکيد بر برخورداري از زندگي سالم و طبيعي براي مبتلايان به اين بيماري مي باشد.

وي تصريح کرد: اسکيزوفرني يک بيماري شديد رواني است و طبق آمار يک درصد مردم به نوعي دچار بيماري هاي شديد رواني اند.

وي اظهار داشت: چهارمحال و بختياري يکي از اولين استان‎هايي است که به عنوان پايلوت بهداشت روان انتخاب شد.

شاکري بيان داشت: هم اکنون تعداد ۱۵ هزار بيمار در کل استان تحت حمايت و درمان سلامت روان اند که ۱۸۰۰ نفر بيمار شديد رواني و ۷۰۰۰ نفر خفيف و ۱۷۰۰ نفر عقب مانده ذهني اند.

شاکري با اشاره به اجراي طرح پيشگيري از خودکشي گفت: آمار خودکشي در استان از ۶ نفر در صد هزار نفر به ۳ نفر در صد هزار نفر کاهش يافته است اما متاسفانه آمار اقدام به خودکشي افزايش يافته است.

وي، مشکلات خانوادگي، بيکاري، وضعيت اقتصادي و اعتياد را از جمله عوامل موثر در خودکشي عنوان کرد.

شاکري ضمن تشريح برنامه هاي هفته سلامت روان از برگزاري ۱۴ همايش در شهرستان‌ها، تشکيل هفت کميته سلامت روان، برگزاري جلسات مهارت‌هاي زندگي و فرزندپروري، همايش راهپيمايي و آموزش عمومي در اين هفته خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۲:۵۶

7 Feb 2020