۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۸۱۶۳
به مناسبت هفته هواي پاک

تداوم اجراي طرح هر مدرسه يک نهالستان در مدارس منتخب چهارمحال و بختياري

مديرکل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي حمايت از گونه گياهي بلوط غرب، طرح هر مدرسه يک نهالستان طي هفته گذشته در مدارس منتخب شهرستان هاي شهرکرد، کيار و بروجن اجرا شد.
تداوم اجراي طرح هر مدرسه يک نهالستان در مدارس منتخب چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر اعلام کرد: طرح هر مدرسه يک نهالستان با هدف استفاده از پتانسيل موجود در مدارس براي حفاظت از عرصه‌هاي جنگلي اجرا مي‌شود.

وي گفت: اين طرح براي حفاظت از رويشگاه‌هاي هيرکاني، زاگرس و ارسباران در کشور اجرا شده است.

احمدي افزود: در سال‌هاي اخير با افزايش تغييرات اقليمي و فعاليتهاي انساني روند تخريب محيط زيست افزايش يافته است، از اين‌رو گسترش طرح‌هاي آموزشي و احياي زيستگاه‌ها نقش مهمي در مقابله با اين مسأله ايفا مي‌کند.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان با اشاره به تداوم اين طرح در استان اظهار داشت: به منظور آشنايي با روش‌هاي کشت بذر بلوط و شناخت اين درخت به عنوان مهمترين گونه در جنگل‌هاي زاگرس، با همکاري حفاظت محيط زيست و آموزش و پرورش اين طرح اجرا مي‌شود.

وي اذعان کرد: به مناسبت روز هواي پاک طي هفته گذشته با مشارکت دانش آموزان در مدارس منتخب شهرهاي فرخشهر، شهرکرد، شلمزار و بروجن طرح هر مدرسه يک نهالستان با آموزش کاشت بذر توسط دوستاران محيط زيست و سازمان هاي مردم نهاد اجرا شد.

جنگلهاي استان چهارمحال و بختياري با وسعتي معادل ۳۰۷ هزار هکتار ۱۸٫۵ درصد مساحت اين استان و۲٫۵ درصد مساحت جنگل هاي کشور را به خود اختصاص داده است. ۶۳ گونه درخت و درختچه در اين جنگل ها شناسايي شده است که پوشش عمده جنگلي اين مناطق بلوط غرب است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۴:۲۵

13 Feb 2020